3 de febrer de 2019

Mans Unides

Mans Unides és l’Associació de l’Església Catòlica d’àmbit estatal fundada el 1960 per a l’ajuda, la promoció i el desenvolupament dels països del Tercer Món. És alhora una ONG de voluntaris, catòlica i seglar. Les dues línies prioritàries d’acció són: donar a conèixer i denunciar l’existència de la fam i de la pobresa, les causes i les possibles solucions; i reunir mitjans econòmics per finançar els programes, plans i projectes de desenvolupament integral encaminats a atendre aquestes necessitats. Mans Unides té delegacions a totes les diòcesis de l’estat espanyol, i per tant també al nostre bisbat de Sant Feliu de Llobregat. El grup Tercer Món de les parròquies de Vilafranca actua com a delegació local de Mans Unides.

Una de les activitats principals és la Campanya contra la Fam en el Món que se celebra cada any el segon cap de setmana de febrer. Per tant, aquest any serà els dies 9 i 10 de febrer. Tot el que es reculli a les misses es destinarà a un projecte conjunt de totes les parròquies del bisbat. La setmana que ve informarem d’aquest projecte.

Recordem també que aquest any el Sopar Solidari contra la Fam canvia de format: tindrà lloc el dissabte 16 de febrer a les 21 h a la sala parroquial Mossèn Vinyeta. Es poden adquirir ja els tiquets al despatx parroquial, a la sagristia de Santa Maria o als membres del grup Tercer Món al preu de 10 €.

Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. Aquest any la festa (11 de febrer) s’escau en dilluns. L’Hospitalitat la celebrarà el diumenge dia 10 a la missa de les 12 h.

Preparació de l’Assemblea Parroquial

Cal fer el lliurament de les respostes del qüestionari (les vam publicar la setmana passada) als representants del consell pastoral parroquial.

– Si algú no té el material i el vol reflexionar, el pot demanar al despatx parroquial o consultar al web de la parròquia.

– És una fitxa sobre el tema de la sinodalitat a partir del material que ha proposat el bisbat per treballar aquest curs. La base del qüestionari és un estudi d’evangeli d’un text de l’Èxode (Ex 3,1-10).

– Hi ha una segona fitxa per a aquells que vulguin aprofundir en el tema: una lectio divina a partir del salm 22.

– Recordem que l’Assemblea Parroquial serà el diumenge 24 de febrer a la tarda; la setmana que ve donarem la informació detallada.

– El dia de l’assemblea es votaran els 2 representants triats pels fidels per assistir al consell pastoral interparroquial; podem començar a pensar en possibles candidats.

SANT JOCUND. La festa d’aquest copatró de Vilafranca se celebra el 9 de febrer. Els actes que es faran seran:

– dijous 7 de febrer a les 19 h a la sala Mn. Vinyeta, conferència: “Convents i monestirs a Vilafranca al llarg de la història”, a càrrec de Daniel Sancho París.

– dissabte 9 de febrer a les 20 h a Santa Maria: missa de vigília amb esment a sant Jocund, amb el tradicional cant dels goigs al final de la celebració.

– diumenge 10 de febrer a les 12:45 h, concert d’orgue, a càrrec de Berenguer Montserrat.

– dijous 14 de febrer a les 19 h a la sala Mn. Vinyeta, conferència: “Actualitat de l’obra del vilafranquí mossèn Manuel Trens”, a càrrec de Joan Solé Bordes.

Curs d’iniciació al voluntariat. Càritas Diocesana de Sant Feliu ha organitzat per als propers dies 12 i 13 de febrer a Vilafranca, a la sala Mossèn Vinyeta, un Curs d’Iniciació al Voluntariat a Càritas. Seran dos matins de 9:30 a 13 h. Aquesta formació bàsica va adreçada a persones que volen ser voluntàries de la nostra institució i també a les que en el seu moment es van incorporar a algun dels nostres projectes i no van poder realitzar la formació. Per a inscripcions podeu trucar als telèfons 93.652.57.70 o 607.022.052 (Miquel).

Col·lecta extraordinària mensual.  Recordem que cada primer diumenge de mes fem una col·lecta amb sobres a totes les misses per motivar la col·laboració corresponsable de tots els fidels en el manteniment ordinari de la parròquia. Moltes gràcies a tots per l’esforç i el compromís. Properament donarem la informació del resum econòmic de l’exercici de l’any 2018.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 3. Acaba el pelegrinatge a Terra Santa.

Dilluns 4. A les 21 h, reunió de la comissió permanent del consell pastoral.

Dimarts 5. Santa Àgata, verge i màrtir. A les 18:45 h, grup bíblic. Avui fem un parèntesi en el llibre del Gènesi i reflexionarem la fitxa sobre la sinodalitat per preparar l’Assemblea Parroquial.

Dimecres 6. Sants Pau Miki i companys, màrtirs.

Dijous 7. A les 19 h a la sala parroquial Mn. Vinyeta, conferència amb motiu de les festes de sant Jocund (vegeu programa). A les 20:30 h, després de la missa diària, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21 h, reunió del consell pastoral interparroquial de Vilafranca.

Divendres 8. A les 21 h a la sala Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants del 2n curs de catequesi.

Dissabte 9. Sant Jocund, màrtir, copatró de Vilafranca. En farem memòria a la missa de vigília de les 20 h. Al final, cant dels goigs (vegeu programa).

Diumenge 10. A les 12 h, missa amb la participació dels membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, amb motiu de la seva festa (que se celebra l’endemà). Al final de la missa, concert d’orgue amb motiu de les festes de sant Jocund (vegeu programa).