10 de febrer de 2019

Campanya contra la Fam

Aquest cap de setmana se celebra la Campanya contra la Fam en el Món de Mans Unides. A totes les misses es farà una pregària pel Tercer Món i es farà la col·lecta. Aquest any el que es reculli a totes les parròquies del bisbat de Sant Feliu anirà destinat al projecte: “defensa dels drets del poble Wayúu i millora de les seves condicions de vida”, a realitzar a la ciutat de Manaure (Colòmbia). Aquest projecte es desenvoluparà a 26 comunitats on viu aquest poble, amb dificultats d’alimentació per la manca d’aigua i amb serveis de salut i educació molt precaris. El projecte inclou reforç educatiu, millora de l’accés a l’aigua, atenció a la salut i nutrició, i formació per a la capacitació tècnica i gestió productiva. El projecte, encomanat a la Fundació Caminos de Identidad (FUCA), beneficiarà de forma directa 3.850 persones, i té un pressupost de 107.669 €.

SOPAR SOLIDARI CONTRA LA FAM

Dissabte 16 de febrer a les 21 h a la sala parroquial Mossèn Vinyeta. Es poden ad quirir ja els tiquets al despatx parroquial i a la sagristia de Santa Maria al preu de 10€. Data límit per adquirir els tiquets: dijous 14.

Fundació Amàlia Soler. Aquesta entitat benèfica celebra el centenari de la seva fundadora amb una conferència el dimarts 12 de febrer a les 19 h a la sala Mossèn Vinyeta: “Amàlia Soler (1837-1918) en el centenari de la seva mort”, a càrrec de Daniel Sancho.

Preparació de l’Assemblea Parroquial

L’assemblea tindrà lloc el diumenge dia 24 de febrer a la sala Mn. Vinyeta de 17:30 h a 20 h.

– Està oberta a tothom, tots els feligresos hi sou convocats. No cal formar part d’algun grup per assistir-hi.

– La setmana que ve oferirem l’ordre del dia.

– Es posaran en comú les aportacions fetes pels grups al qüestionari sobre la sinodalitat i les comentarem entre tots, amb l’objectiu d’elaborar conclusions i concrecions.

– Es farà també l’elecció dels 2 representants de l’assemblea al Consell Pastoral, ja que els que hi havia fins ara s’han de rellevar. Les persones interessades en oferir-se per fer aquest servei i ser votades el dia de l’assemblea cal que ho comuniquin als mossens o bé als membres de la comissió permanent del consell pastoral (Joanjo Gonzàlez, Fina Via, Roser Pons) com a màxim el divendres 22 d’octubre.

Capelles Sagrada Família. El passat 30 de desembre (festa de la Sagrada Família) vam poder tenir al presbiteri de Santa Maria les 5 capelles que hem pogut reunir, de les quals 4 actualment segueixen passant per les cases. Hem fet també una reunió amb els responsables d’aquests 4 cors de la “Visita Mensual Domiciliària”. Si algú es vol apuntar per afegir-se a la llista per rebre a casa seva una d’aquestes capelletes, ho pot dir al despatx parroquial.

Curs d’iniciació al voluntariat. Càritas Diocesana de Sant Feliu ha organitzat per als propers dies 12 i 13 de febrer a Vilafranca, a la sala Mossèn Vinyeta, un Curs d’Iniciació al Voluntariat a Càritas. Seran dos matins de 9:30 a 13 h. Aquesta formació bàsica va adreçada a persones que volen ser voluntàries de la nostra institució i també a les que en el seu moment es van incorporar a algun dels nostres projectes i no van poder realitzar la formació. Per a inscripcions podeu trucar als telèfons 93.652.57.70 o 607.022.052 (Miquel).

Calendari Baptismes. Hem concretat ja el calendari de celebracions del Baptisme durant aquest any 2019, que tindrà lloc durant el temps de Pasqua. També hem fet la reunió preparatòria amb l’equip d’acollidors de baptismes, format per 3 matrimonis, a qui agraïm el seu servei.

Festa d’aniversari del GEP. Aquest any el Grup Esplai Parroquial celebra el seu 35è. aniversari. S’estan preparant diversos actes commemoratius. De moment, la festa del proper dissabte dia 16 de febrer, que acabarà amb la participació a la missa de les 20 h a la basílica de Santa Maria.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 10. Campanya contra la Fam en el Món de Mans Unides, col·lecta a totes les misses. A les 12 h, missa amb la participació dels membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. Al final de la missa, concert d’orgue amb motiu de les festes de sant Jocund, a càrrec de Berenguer Monterrat.

Dilluns 11. La Mare de Déu de Lourdes.

Dimarts 12. A les 19 h a la sala Mossèn Vinyeta, conferència: “Amàlia Soler (1837-1918) en el centenari de la seva mort”, a càrrec de Daniel Sancho (vegeu notícia). A les 20:30 h, grup d’estudi d’evangeli.

Dimecres 13. A les 21 h, equip de pastoral de joves.

Dijous 14. Sant Ciril monjo i sant Metodi bisbe. A les 19 h a la sala Mossèn Vinyeta, conferència amb motiu de les festes de sant Jocund: “Actualitat de l’obra del vilafranquí mossèn Manuel Trens”, a càrrec de Joan Solé Bordes.

Divendres 15. A les 21 h a la sala Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants del 1r curs de catequesi.

Dissabte 16. Recés espiritual a Castellet (de 10:30 a 13:30). A les 18:30 h a la sala Mn. Vinyeta, sessió de formació litúrgica. Tota la tarda, festa d’aniversari del GEP, participaran a la missa de les 20 h. A les 21 h a la sala Mn. Vinyeta, SOPAR SOLIDARI (vegeu notícia).