17 de febrer de 2019

Assemblea Parroquial

El diumenge de la setmana que ve, dia 24 de febrer, celebrarem l’Assemblea Parroquial. Aquesta és una trobada general de la parròquia que es convoca cada certs anys per reflexionar junts un tema i revisar la marxa de la comunitat parroquial. Aquest any, com tots sabem, hem aprofitat el tema que ens proposa aquest curs el bisbat de Sant Feliu: la sinodalitat, fer camí junts. És un tema molt adient i també molt actual, ja que cal que tots els feligresos ens sentim Església, en comunió i compromesos en la marxa de la comunitat, que som tots. Amb l’ajut d’una fitxa, hem reflexionat unes preguntes en els diferents grups de la parròquia, i també a nivell individual. Si alguns no ho heu fet encara, us animem a fer-ho. La fitxa està penjada al web de la parròquia, la podeu demanar al despatx parroquial, i tant el text com les preguntes han aparegut publicades en aquest full. En el consell pastoral parroquial hem recollit totes les aportacions i hem elaborat un resum. El dia de l’assemblea llegirem aquest resum, compartirem les reflexions de tots i dialogarem per intentar arribar a algunes conclusions i concrecions. És un bon exercici de corresponsabilitat en l’Església. Tots hi som convidats!

ASSEMBLEA PARROQUIAL

Diumenge 24 de febrer, de 17:30 a 20 h

Sala parroquial Mn. Vinyeta

– Pregària inicial

1.- Lectura del resum de les aportacions dels grups.

2.- Comentaris, diàleg obert.

3.- Conclusions i concrecions.

– Elecció dels dos representants de l’assemblea al consell pastoral interparroquial.

D’acord amb els estatuts del Consell Pastoral, cada 4 anys cal renovar la meitat dels membres del Consell. Enguany, a més dels representants d’alguns dels col·lectius de la parròquia, també toca renovar els dos representants de la comunitat que van ser elegits en l’última assemblea parroquial. Segons els estatuts, “l’Assemblea elegirà 2 persones, d’entre les que s’hauran ofert prèviament. Per sortir elegit caldrà la meitat més un dels vots, en primera votació; majoria absoluta, en segona”.

Cal, doncs, elaborar una llista de candidats i tenir-la el dia de l’Assemblea. Els qui creguin que poden fer aquest servei de formar part del Consell Pastoral podeu comunicar-ho al despatx parroquial, als mossens o als membres actuals de la Comissió Permanent del Consell (Joanjo González, Fina Via, Roser Pons). Haureu d’omplir una butlleta amb el vostre nom i entregar-la com a màxim el divendres 22 de febrer. Gràcies a tots per la vostra col·laboració.

Calendari acolliments de parelles. Hem començat ja a preparar la celebració dels matrimonis d’aquest any 2019. Les sessions preparatòries tindran lloc el mes de març i el mes de juny. L’equip d’acollidors de parelles de l’arxiprestat està preparant-les ja amb molta il·lusió; els agraïm de tot cor el seu servei.

Baptismes en edat catequètica. Aquesta setmana comencem la preparació específica dels 7 infants en edat catequètica que han demanat rebre el Baptisme. Són nens i nenes que estan fent la catequesi de preparació de la Primera Comunió amb els seus companys, però que abans de participar de l’Eucaristia rebran el Baptisme.

Espais de pregària comunitària.     Recordem-los:

– cada dimecres a les 19:30 h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria: res del rosari.

– cada dissabte a les 9:30 h al mateix lloc: pregària de Laudes.

– primer dijous de cada mes després de la missa de les 20 h:  pregària amb exposició del Santíssim.

La missa per televisió. Recordem que cada diumenge a les 10:30 h podeu veure la missa per TVE2, retransmesa des del monestir de Sant Domènec de les monges dominiques de Sant Cugat del Vallès, i presidida per Mn. Carles Cahuana. Igualment cada diumenge a les 11 h es retransmet la missa des de Montserrat a través de les emissores de la Xarxa de Televisions Locals de Catalunya, entre les quals Penedès Televisió.

CALENDARI  I  AGENDA

Dimarts 19. A les 18:45 h a la rectoria, grup bíblic. Tema: Gn 45,1-15. “Jo soc Josep, el vostre germà”. Obert a tothom que tingui ganes d’aprofundir en la Bíblia.

Dimecres 20. A les 21 h, reunió de la comissió d’economia interparroquial.

Divendres 22. La Càtedra de sant Pere, apòstol.

Dissabte 23. A les 11:30 h, missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny. A les 18 h, primera trobada amb els infants en edat catequètica que han de rebre el Baptisme.

Diumenge 24. A les 17:30 h, a la sala parroquial Mn. Vinyeta, ASSEMBLEA PARROQUIAL.