24 de febrer de 2019

Junts fem camí

Avui és un dia important per a la comunitat parroquial de Vilafranca, ja que aquesta tarda celebrem l’Assemblea Parroquial. És un moment important per a la vida de la comunitat, ja que és una convocatòria oberta per aplegar-nos junts: els preveres, els que formem part d’algun grup, o senzillament tots aquells que ens sentim membres d’aquesta família que és la comunitat parroquial. A més a més, el tema que aquest any reflexionarem (i ja hem anat reflexionant) és el de la sinodalitat, és a dir el “fer camí junts”, que és el que ens proposa també el bisbe Agustí per tractar a nivell diocesà. Sens dubte, un tema important, ja que la parròquia som tots, i tots hem de sentir-nos corresponsables del seu funcionament. Pel baptisme tots som fills i filles de Déu, i per això també membres actius i participatius de l’Església. Serà una ocasió, doncs, per poder reflexionar entre tots sobre la vida de la parròquia, fer suggeriments, propostes… Tal com diu el conegut cant que avui fem nostre: “Poble de Déu, poble en marxa, junts fem camí. Poble de Déu, Església que avança, el Regne ja és aquí”. Tots hi som convidats, us hi esperem!

ASSEMBLEA PARROQUIAL

Diumenge 24 de febrer, de 17:30 a 20 h

Sala parroquial Mn. Vinyeta

– Pregària inicial.

1.- Lectura del resum de les aportacions dels grups.

2.- Comentaris, diàleg obert.

3.- Conclusions i concrecions.

– Elecció dels dos representants de l’assemblea al consell pastoral.

Litúrgia de les Hores. Sovint hem parlat de la importància de la pregària de la Litúrgia de les Hores, la pregària de l’Església, que es pot resar en comunitat o individualment; ens referim sobretot al res de Laudes i Vespres.

A la parròquia hem començat l’experiència de resar junts Laudes els dissabtes al matí (9:30 h a la capella del Santíssim de Santa Maria).

Recordem que existeix una aplicació per al telèfon mòbil promoguda pel Centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona i que es pot descarregar gratuïtament, amb la qual podem tenir a mà els textos de la Litúrgia de les Hores de cada dia.

També recordem que Ràdio Estel emet cada dia Laudes (7:30 h) i Vespres (18:45 h) des de Montserrat, i Completes des de Solius (23:.30 h). I encara, es poden seguir en directe totes les pregàries i celebracions del monestir a través d’internet des de TV Montserrat.

Capelles Sagrada Família. El passat 30 de desembre (festa de la Sagrada Família) vam poder tenir al presbiteri de Santa Maria les 5 capelles que hem pogut reunir, de les quals 4 actualment segueixen passant per les cases. Hem fet també una reunió amb els responsables d’aquests 4 cors de la “Visita Mensual Domiciliària”. Si algú es vol apuntar per afegir-se a la llista per rebre a casa seva una d’aquestes capelletes, ho pot dir al despatx parroquial.

Dades grups catequesi. En aquest curs 2018-2019 tenim:

– 1r curs de catequesi: 107 infants (grups a Santa Maria, locals de la capella de Fàtima i església de l’Espirall)

– 2n curs de catequesi: 104 infants (en els mateixos llocs), 7 dels quals han de rebre també el Baptisme.

– Divercat (postcomunió, de 5è de Primària a 2n d’ESO): 27 nois i noies distribuïts en 4 grups segons l’edat.

– 1r curs de confirmació: 19 nois i noies.

– 2n curs de confirmació: 17 nois i noies (un dels quals ha de rebre el Baptisme i la Primera Eucaristia).

– També tenim 2 joves adults catecúmens que es preparen per rebre els 3 sagraments de la iniciació cristiana (Baptisme, Primera Eucaristia i Confirmació). I també 1 noi que participa en el grups de joves que rebrà la Confirmació.

PREGÀRIA PER A L’ASSEMBLEA PARROQUIAL. Acompanyeu-nos i guieu-nos, Senyor, en el nostre pelegrinatge en la història, en comunió d’Esperit, com a Poble de Déu. Abrandeu els nostres cors, desvetlleu la nostra esperança, perquè puguem aprofundir i portar a terme en la nostra vida i en l’Església això que ens proposem: fer camí junts i ser portadors de la Bona Nova de Jesús al nostre món. Vós, que viviu i regneu pels segles dels segles.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 24. A les 17:30 h, a la sala parroquial Mn. Vinyeta, ASSEMBLEA PARROQUIAL.

Dilluns 25. Conferència, organitzada pels Grups de Diàleg de les Parròquies de l’Arxiprestat de Vilafranca: “Com acompanyar la família en la malaltia i en el dol: què fer?, què dir?”, a càrrec de Clara Gomis Bofill, professora de Psicologia de la Universitat Ramon Llull. A la sala parroquial Mossèn Vinyeta, de 21 a 22:30 h. Entrada lliure, oberta a tothom.

Dimarts 26. A les 18:45 h, reunió del grup de pastoral de la salut.

Dissabte 2 de març. A les 17 h a la rectoria, assemblea del Cos de Portants del Sant Crist de Vilafranca. A les 20 h a la basílica de Santa Maria, missa amb la participació dels grups de joves de la parròquia.