24 de març de 2019

Consell Pastoral Interparroquial

Coincidint amb l’assemblea del passat 24 de febrer, es va renovar el consell pastoral de les parròquies de Vilafranca, ja que, a més dels dos nous representants de la comunitat que es van votar en la mateixa assemblea, hi ha alguns col·lectius que han fet un relleu en el seu representant. Per tant, el consell pastoral està en aquest moment format pels següents membres: Xavier Aymerich, Josep Puig i Jordi Tres (preveres), Mª Teresa Gamisans (comunitats religioses), Isabel Giménez (Tercer Món), Rosa Estruch (Pastoral de la Salut), Marisol Garcia i Manuel Hidalgo (acollidors de parelles), Paquita Solà (catequistes), Joan Josep González (joves), Mariona Gusi (GEP), Anna Maria Roca (litúrgia), Carme Pàmies (Càritas), Laura Pezzutto (església Espirall), Montserrat Robert (comissió d’economia), Remei Güell i Teresa Masqué (assemblea). En la darrera reunió del consell pastoral es van formalitzar els relleus, es va agrair el servei prestat pels que han estat substituïts, i es va triar la nova comissió permanent del consell pastoral, formada per Josep Puig, Xavier Aymerich, Joan Josep González, Remei Güell i Isabel Giménez.

Calvari. L’Associació de Pessebristes de Vilafranca ha instal·lat al baptisteri de la basílica de Santa Maria un calvari, que ens acompanyarà durant tota la Quaresma i la Setmana Santa. Reprodueix la imatge de “Jesús pres” (Mt 27,27-31; Mc 15,16-20; Jn 19,1-16).

Resultat Mans Unides. La Campanya contra la fam en el món organitzada pel grup Tercer Món de Vilafranca ha recollit 3.062’22 €, que han estat lliurats a la delegació de Mans Unides del bisbat de Sant Feliu per al projecte de desenvolupament comunitari a Manaure (Colòmbia). Aquests diners són la suma de la col·lecta realitzada a les diverses esglésies els dies 9 i 10 de febrer, del sopar solidari realitzat el dissabte 16 de febrer, i d’altres donatius. Gràcies a tots per la vostra solidaritat i participació.

Recés de Quaresma. Dissabte 30 de març, de 10:30 a 13:30 h, al Monestir de la Mare de Déu del Carme. “La creu: símbol d’entrega generosa”. Un espai i un temps per fer una experiència espiritual, especialment en aquesta Quaresma. Obert a tot l’arxiprestat. Aprofitem l’ocasió.

Missa a la cripta diumenges al vespre. Recordem que, tal com vam informar i explicar la setmana passada, a partir del temps de Quaresma fem la prova de celebrar l’eucaristia dels diumenges a les 20 h a la cripta de la basílica. Així intentem potenciar el sentit de comunitat en un espai on els fidels hi càpiguen sense problemes, a més que és un lloc emblemàtic poc utilitzat per al culte. Demanem comprensió i disculpes per les molèsties.

Grup bíblic nova etapa. El grup bíblic que es reuneix quinzenalment els dimarts a la tarda ha acabat l’estudi del llibre del Gènesi, i comença ara l’estudi de l’evangeli segons sant Joan. Un bon moment per incorporar-se nous membres a aquest grup, obert a tots aquells que estan interessats en el coneixement de la Bíblia. La propera reunió serà el dimarts 2 d’abril a les 18:45 h a la rectoria.

Resum de les aportacions dels grups al qüestionari sobre la sinodalitat (fer camí junts):

2-¿Experimentem la comunió del poble de Déu que avancem fent camí junts?

D’això en diem Sinodalitat, i és el que volem aprendre a fer a partir d’aquesta assemblea.

Ara ja no hem de fixar-nos en èpoques passades. Ara som menys participants en les celebracions cristianes, però ho fem per iniciativa pròpia.

Cal que l’Església diferenciï allò que és essencial. Cal ser valents i esperonar, com Moisès, el Poble de Déu actual.

Potser ens manca sentit de catolicitat. Arreu del món  hi ha comunitats cristianes perseguides, o amb un gran ressorgiment de vocacions.

Cal retrobar l’experiència de Déu sempre fidel a l’aliança que es commou quan veu el seu poble desorientat.

No som el grup de Pastoral, Càritas, Catequesi, etc. Som comunitat parroquial, en conjunt. Per això cal potenciar el coneixement entre els grups parroquials.

Costa molt anar junts. Hem d’aprendre a col·laborar, no a competir.

Algunes celebracions poden servir per «evangelitzar», és a dir «donar testimoni»: novena de Sant Fèlix, exèquies, aplecs, Nadal…

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 24. Diumenge 3r de Quaresma. A les 13 h al davant de l’església de Sant Francesc, benedicció dels animals (festa dels Tres Tombs), que es va ajornar per motiu de la pluja.

A les 18 h a la parròquia de la Trinitat,  pregària del Viacrucis.

Dilluns 25. L’Anunciació del Senyor.

Conferència, organitzada pels Grups de Diàleg de les Parròquies de l’Arxiprestat de Vilafranca: “Ecoparròquies: parròquies amb compromís ecològic”, a càrrec de Maria Bargalló, responsable de la comissió d’Ecologia i Justícia, de Justícia i Pau. A la sala parroquial Mossèn Vinyeta, de 21 a 22:30 h. Entrada lliure, oberta a tothom.

Dimarts 26. A les 18:45 h, Pastoral de la Salut. A les 21 h, Pastoral de Joves.

Dijous 28. A les 21 h, comissió permanent del consell pastoral.

Dissabte 30. Recés de Quaresma al Monestir del Carme (vegeu notícia). Tot el cap de setmana, sortida conjunta del GEP a la casa de colònies Artur Martorell de Calafell.

Diumenge 31. Diumenge 4t de Quaresma. A les 18 h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, Viacrucis.