28 d’abril de 2019

Més sinodalitat… i comunió

Com recordarem, aquest curs el bisbat de Sant Feliu ens ha proposat com a objectiu diocesà el tema “Sinodalitat o fer camí en comunió”. Durant la primera part del curs vam reflexionar sobre la sinodalitat, amb uns materials que a més a més a Vilafranca ens van servir per preparar l’Assemblea Parroquial. Doncs ara el bisbat ens ofereix una segona part, centrada en el tema de la comunió. És una fitxa on s’explica què és la comunió i es proposa l’exercici d’una “lectio divina” (lectura espiritual) del text de la carta de sant Pau als Filipencs (Fl 2,1-18), amb algunes pautes per a la reflexió i també algunes preguntes per al diàleg. És una fitxa molt senzilla que treballarem a la propera reunió del consell pastoral, i també en diversos grups parroquials. Si algú en vol un exemplar per treballar-la en grup o individualment, la pot demanar al despatx parroquial. Serà una bona manera de completar la reflexió que vam fer tots plegats durant l’Assemblea Parroquial i durant la seva preparació, que esperem que doni un bon fruit pastoral. En tot cas, és un bon lema el de l’objectiu pastoral d’aquest curs per a tota la comunitat i per a tots: Fer camí junts en comunió!

Goigs de la Mare de Déu de Foix. S’ha publicat un llibre amb la reproducció i explicació de totes les edicions dels Goigs de Nostra Senyora de Foix, des del segle XVIII fins als nostres dies. L’autor és en Joan Soler i Bordes. Se’n farà la presentació el dilluns 29 d’abril a les 18:30 h a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Declaració de la Renda. Ara que comença la campanya de la Renda 2018 recordem la importància de marcar la casella amb la nostra aportació a l’Església catòlica. A les tauletes de les esglésies trobareu unes revistes amb el títol x tants on s’explica. La setmana vinent donarem més informació.

Baptismes en edat catequètica. Aquest dissabte dia 27 d’abril han rebut el baptisme els 6 infants catecúmens que s’hi preparaven. El proper diumenge 5 de maig comencen les celebracions en grup de les Primeres Comunions.

Trobada pasqual. La tradicional trobada dels fidels de la vicaria episcopal (arxiprestats de Vilafranca, Sant Sadurní, Garraf i Piera-Capellades) tindrà lloc aquest any el diumenge 19 de maig a la tarda al Santuari del Sant Crist de Piera. Reservem-nos la data; la setmana que ve donarem més informació.

Festival Mans Unides. El grup Tercer Món de les parròquies de Vilafranca està preparant un festival benèfic en favor dels projectes de Mans Unides. Tindrà lloc el dissabte 11 de maig a les 21 h a la sala parroquial Mn. Vinyeta. Properament en donarem més informació.

Pelegrinatge a Montserrat de les Hospitalitats catalanes de la Mare de Déu de Lourdes. Tindrà lloc el dissabte 11 de maig. Hi participa l’Hospitalitat de Vilafranca. Els interessats es poden apuntar el dilluns 29 d’abril o el divendres 3 de maig al despatx parroquial (de 19 a 21 h). Preu tiquet 35 € (inclou autocar i dinar).

________________________________________

Resum de les aportacions dels grups al qüestionari sobre la sinodalitat (fer camí junts):

5-¿Quines propostes o idees podríem aportar per viure la Sinodalitat en la nostra comunitat parroquial i en la nostra Església diocesana? En l’aprofundiment de la vida cristiana, en les celebracions, en la presència social…

Estem en «terra de missió», per tant, ens cal humilitat i paciència. No cercar els resultats immediats.

Cal ser acollidors i oberts als cristians d’altres llocs que cada vegada n’hi ha més.

Però el que farà reeixir la vida de la comunitat serà la pregària junts o individualment, amb la Paraula de Déu o altres textos adients, amb cants o en silenci, cada vegada que ens trobem amb el grup o quan preparem una activitat. Celebrant l’Eucaristia o pregant a casa. Aprofundint en la vivència i participació en l’Eucaristia.

També cal potenciar la formació personal.

Tornar al missatge de l’Evangeli amb una mirada nova.

Per tot això cal que tots els grups practiquem la Sinodalitat, el caminar junts, a les mans de Déu que no trenca la canya esquerdada i ens envia el seu Esperit Sant.

Cal buscar relació entre els diversos grups per “crear lligams” i fer comunitat. Especialment valorar els grups de joves i oferir-los participar.

Així, doncs, com a cloenda, la pregària i el retorn a l’Evangeli serà la clau de la Sinodalitat d’ara.

CALENDARI  I  AGENDA

Dilluns 29. A les 18:30 h, a la sala parroquial Mn. Vinyeta, presentació del llibre dels goigs de la Mare de Déu de Foix (vegeu notícia).

Conferència, organitzada pels Grups de Diàleg de les parròquies de l’Arxiprestat: “L’evangeli de Joan”, a càrrec del pare Oriol Tuñí, jesuïta i biblista. A la sala parroquial Mossèn Vinyeta, de 21 a 22:30 h. Entrada lliure.

Dimarts 30. A les 16 h, reunió de la Junta de la casa de colònies de Penyafort. A les 21:30 h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Dimecres 1 de maig. Dia festiu. Misses com els dimecres feiners: 8:15 h Monestir i Trinitat; 20 h Santa Maria.

Dijous 2. A les 20:30 h, després de la missa diària, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21 h, reunió del consell pastoral interparroquial.

Dissabte 4. A les 20 h, missa amb la participació dels grups de joves (primer dissabte de mes).