12 de maig de 2019

Jornada de Pregària per les Vocacions

El IV diumenge de Pasqua, diumenge “del Bon Pastor”, celebrem la Jornada Mundial de Pregària per les Vocacions, i també la Jornada per les Vocacions Natives, aquest any amb el lema “Digues sí al somni de Déu”. El papa Francesc, en el seu missatge i com a fruit del darrer Sínode de Bisbes i de la Jornada Mundial de Joves a Panamà, ens convida a redescobrir la crida del Senyor: sentir-nos portadors d’una promesa i alhora tenir el coratge d’arriscar-nos amb Ell i per Ell, acollint l’escena evangèlica de la crida dels primers deixebles al llac de Galilea (Mc 1,16-20). El lema s’inspira, és clar, en el sí de Maria. Deia el papa als joves a Panamà: “El sí de Maria va ser el sí de qui vol comprometre’s i de qui vol arriscar, de qui vol apostar-ho tot, sense més seguretat que la certesa de saber que era portadora d’una promesa. I jo us pregunto a cadascú de vosaltres: ¿Us sentiu portadors d’una promesa? ¿Quina promesa tinc al cor per anar endavant? Maria tindria, sens dubte, una missió difícil, però les dificultats no eren un motiu per dir que no. Segur que tindria complicacions, però són pitjors les compli-cacions que es produeixen quan la covardia ens paralitza”.

Homenatge a Pere Güell Garriga, organista. L’associació Amics dels Orgues de Vilafranca organitza un atractiu concert per a cor i orgue que se celebrarà el proper dia 12 de maig a la basílica de Santa Maria, a càrrec dels organistes Jonatan Carbó i Berenguer Montserrat, i de la Polifònica de Vilafranca, conduïda pel seu director adjunt Miquel Villalba Castells. El concert retrà homenatge al vilafranquí Pere Güell i Garriga, un dels organistes que durant molts anys ha fet sonar els orgues de la vila d’una manera totalment desinteressada, com ho havien fet també els organistes Lluís Mas o Fèlix Mestres, entre altres, els quals ja no són amb nosaltres. L’Associació va ser fundada el proppassat novembre amb la finalitat de donar a conèixer els orgues de la vila, promoure’n l’activitat musical i vetllar per la seva conservació. Vilafranca, a més de l’instrument de la basílica de Santa Maria, que és el més conegut, compta amb altres orgues, com el de la Trinitat, el del Fòrum Berger-Balaguer, o el del monestir del Carme, construït pel mateix Pere Güell i per Isidre Vallès. L’acte començarà a les 18:45 h. L’entrada és lliure,  amb  el procediment de taquilla inversa a la sortida.

Festa de la Mare de Déu de Fàtima. Dilluns 13 de maig a les 20 h a la seva capella (barri del Poblenou, plaça del Tívoli). Aquest dia no hi ha missa a Santa Maria.

Resultats col·lectes. El Dijous Sant es van recollir 1.342,10 € destinats a Càritas Interparroquial de Vilafranca. I el Divendres Sant 595 €, destinats als Sants Llocs.

Catalunya Religió. Aquest diari digital d’informació religiosa acaba de començar una edició impresa, que sortirà mensualment amb el resum de les notícies d’Església més destacades. El podeu recollir gratuïtament a les tauletes de les esglésies.

TROBADA PASQUAL

La tradicional trobada dels fidels de la vicaria episcopal (arxiprestats de Vilafranca, Sant Sadurní, Garraf i Piera-Capellades) tindrà lloc aquest any el diumenge 19 de maig a la tarda al Santuari del Sant Crist de Piera.

Horari: a les 17 h hi haurà una visita al Santuari i a la mostra de les activitats realitzades a les parròquies. Mentrestant, els membres dels consells pastorals arxiprestals tindran una reunió amb el senyor bisbe.

A les 18:15 h eucaristia, i després refrigeri.

Sortida dels autocars de Vilafranca a les 16 h. Preu 10 €. Inscripcions al despatx parroquial fins el 13 de maig.

Animem a participar-hi tots els fidels, especialment els que formen part d’algun grup pastoral.

Atenció!!! Amb motiu de la Trobada Pasqual, el diumenge 19 de maig se suspèn la missa de les 20 h.

Unció dels Malalts. Aquest any la celebració comunitària del sagrament de la Unció dels Malalts tindrà lloc el diumenge 2 de juny dintre de la missa que se celebra a les 10 h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima. S’hi poden apuntar els fidels que desitgin rebre aquest sagrament. La setmana que ve publicarem un escrit explicatiu. Podeu demanar informació als mossens, al despatx parroquial o als voluntaris de l’equip de la Pastoral de la Salut.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 12. A les 18:45 h a la basílica, concert d’homenatge a l’organista Pere Güell (vegeu notícia).

Dilluns 13. La Mare de Déu de Fàtima. A les 20 h, missa a la capella del barri del Poble Nou; avui no hi ha missa a Santa Maria. A les 21 h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Dimarts 14. Sant Maties, apòstol. A les 20:30 h, reunió del grup d’estudi d’evangeli.

Dimecres 15. Sant Isidre, llaurador.

Dissabte 18. A les 18:30 h a la sala parroquial Mn. Vinyeta, sessió de formació litúrgica. Oberta a tots els interessats, especialment als que desenvolupen algun servei en les celebracions de les nostres esglésies, de totes les parròquies de l’arxiprestat.

Diumenge 19. Diumenge V de Pasqua. Trobada Pasqual a Piera (vegeu notícia). No hi ha missa a les 20 h.