19 de maig de 2019

Trobada Pasqual

Aquesta tarda celebrarem la tradicional Trobada Pasqual de les parròquies i comunitats de la nostra Vicaria Episcopal del Penedès / Anoia / Garraf, formada pels arxiprestats de Vilafranca, Garraf, Sant Sadurní i Piera-Capellades. La trobada tindrà lloc a Piera, al recentment erigit Santuari del Sant Crist. Una trobada emmarcada en el Pla Pastoral Diocesà d’aquest curs 2018-2019 titulat “Continuïtat i novetat”, dins del qual hem treballat els temes de la sinodalitat i la comunió. Aquesta trobada serà un bon moment per exercir aquesta sinodalitat, visualitzant així que fem camí junts, un camí de comunió, tot escoltant-nos i celebrant la fe. Per això durant la primera estona de la tarda el bisbe Agustí farà una reunió amb els membres dels consells pastorals arxiprestals, on es compartiran les realitats de sinodalitat i comunió que hi ha presents en les nostres parròquies i arxiprestats, i es faran propostes de futur. Mentrestant, els altres fidels que participin en la trobada podran visitar el Santuari i també una exposició amb les activitats que es realitzen en les parròquies. La trobada culminarà amb l’eucaristia (18:15 h) i un refrigeri a la plaça.

Atenció!!! Amb motiu de la Trobada Pasqual, avui diumenge 19 de maig se suspèn la missa de les 20 h.

Pelegrinatge a Lourdes. L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de les diòcesis de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa, amb delegació a Vilafranca, organitza cada any aquest pelegrinatge al Santuari de la Mare de Déu. Enguany serà del 27 de juny a l’1 de juliol. Hi ha 3 possibilitats de participació: malalts, hospitalaris (voluntaris per acompanyar els malalts) i pelegrins. Volem explicar especialment aquesta última modalitat, perquè tots els fidels tinguin ocasió de pelegrinar al santuari de Lourdes. Informació i inscripcions dies 20, 22 i 24 de maig al despatx parroquial (de 19 a 21 h).

Web de les parròquies de Vilafranca. Recordem que les parròquies de Vilafranca disposen d’una pàgina web amb tota la informació de la comunitat permanentment actualitzada. La podeu consultar a l’adreça electrònica: http://www.parroquiesdevilafranca.org

Full parroquial per correu electrònic. Igualment recordem que tots els que ho desitgeu podeu rebre aquest full parroquial, així com també altres informacions i notes de premsa de la parròquia, a través del vostre correu electrònic. Podeu demanar-ho al despatx parroquial o a l’adreça electrònica de les parròquies de Vilafranca, a la qual també podeu adreçar-vos sempre que ho desitgeu: parroquia@parroquiesdevilafranca.org

Celebració comunitària del Sagrament de la UNCIÓ DELS MALALTS

Les parròquies de Vilafranca organitzen puntualment una celebració comunitària de la Unció dels Malalts. L’Església ofereix aquest sagrament a tots aquells fidels que, per motiu de l’edat o de la malaltia, experimenten la debilitat física. La Unció dels Malalts envigoreix el cos i l’esperit per la pregària i la unció amb l’oli beneït.

Alguns fidels el reben a casa seva o en el lloc de residència de forma individual quan ho demanen explícitament. Però també és per a tota la comunitat un testimoni i un motiu de pregària compartida el fet de poder-lo celebrar a l’església amb tots aquells que s’hi poden desplaçar.

Recordem que aquest sagrament es pot rebre més d’una vegada, sempre que ho justifiqui un canvi o una nova etapa en la salut de la persona; cal en aquest sentit no fer-ne tampoc una demanda excessiva.

La celebració d’aquest any 2019 tindrà lloc a la capella de la Mare de Déu de Fàtima (al barri del Poble Nou) el diumenge 2 de juny dintre de la missa dominical de les 10 h del matí. Mitja hora abans (a les 9:30 h) cal que tots els que hagin de rebre el sagrament siguin a la mateixa capella per fer la preparació. Els interessats podeu adreçar-vos al despatx parroquial (tel. 93.892.06.46) o bé als voluntaris de la Pastoral de la Salut (visitadors de malalts) fins el 24 de maig. Atendrem també ben de gust les informacions o aclariments que ens demanin els familiars dels avis o malalts. Si alguna persona necessita assistència per desplaçar-se a l’església, comuniqueu-nos-ho i ja buscarem alguna solució.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 19. Diumenge V de Pasqua. Celebració d’un grup de Primeres Comunions a les 12 h a Santa Maria. Trobada Pasqual a Piera (vegeu notícia). No hi ha missa a les 20 h.

Dimarts 21. A les 18:45 h, grup bíblic. Tema: Els primers deixebles (Jn 1,35-51). A les 20:30 h, reunió de la comissió Santa Maria 2020.

Dimecres 22. Santa Joaquima de Vedruna. Felicitem de tot cor la comunitat religiosa de l’Espirall i la comunitat educativa del col·legi Sant Elies.

Dissabte 25. A les 11:30 h, missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny. Els malalts que ho desitgin i ho hagin demanat podran rebre el sagrament de la Unció dels Malalts.

Diumenge 26. Diumenge VI de Pasqua. Celebració de les Primeres Comunions a les 11 h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat i a les 12 h a Santa Maria.