26 de maig de 2019

Pasqua del Malalt, Unció dels Malalts

Avui, diumenge VI de Pasqua, l’Església celebra la Pasqua del malalt, un dia especialment dedicat a pregar pels malalts (igual com fem també el dia de la Mare de Déu de Lourdes, 11 de febrer) i a promoure la pastoral de la salut a les nostres parròquies. Precisament aquest any la jornada està dedicada al voluntariat en la pastoral de la salut, amb el lema: “De franc ho heu rebut, doneu-ho de franc”. És avui doncs un bon dia per recordar i agrair tot el treball que fa l’equip de voluntaris de la pastoral de la salut de les parròquies de Vilafranca: portar la comunió als malalts a casa seva, organitzar la missa al centre Ricard Fortuny, trobades de pregària al centre Àgora, a la residència Graupera, romiatge a Montserrat juntament amb l’Hospitalitat, etc. També s’organitza la celebració comunitària de la Unció dels Malalts, que com vam explicar en el full de la setmana passada, aquest any tindrà lloc el diumenge dia 2 de juny dintre de la missa de les 10 h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima. Els que hi estiguin interessats poden demanar informació i si s’escau inscriure’s al despatx parroquial encara fins el dilluns dia 27.

Pelegrinatge a Lourdes. L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de les diòcesis de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa, amb delegació a Vilafranca, organitza cada any aquest pelegrinatge al Santuari de la Mare de Déu. Enguany serà del 27 de juny a l’1 de juliol. Hi ha 3 possibilitats de participació: malalts, hospitalaris (voluntaris per acompanyar els malalts) i pelegrins. Volem explicar especialment aquesta última modalitat, perquè tots els fidels tinguin ocasió de pelegrinar al santuari de Lourdes. Informació i inscripcions al despatx parroquial amb la màxima urgència possible.

Confirmacions 2019. El proper dissabte dia 1 de juny a les 20 h a la basílica de Santa Maria, el bisbe Agustí administrarà el sagrament de la Confirmació a un grup de 17 joves de les parròquies de Vilafranca; un dels quals, a més a més, rebrà també el Baptisme i combregarà per primer cop. En donem gràcies a Déu i els encomanem al Senyor.

Càritas Interparroquial de Vilafranca. Nou horari d’atenció al públic (C/ Font, 35). Dimecres de 9 a 13 h. Telèfon de contacte: 93.652.57.70.

Missa del diumenge al vespre a la cripta. Després de la prova que hem fet durant el temps de Quaresma, establim de forma continuada la missa dels diumenges a les 20 h a la cripta de la basílica de Santa Maria. És un espai més adient per al nombre de fidels que s’hi apleguen, i una oportunitat per celebrar la missa en aquest lloc tan emblemàtic.

Agraïment Mans Unides. El grup Tercer Món de les parròquies de Vilafranca vol agrair la col·laboració desinteressada del grup DUM, del pallasso Òscar Navarro “Anskari” i del pianista Gerard Morató en el festival solidari que va tenir lloc el dissabte 11 de maig a la sala Mn. Vinyeta. La música i la solidaritat van ser protagonistes de l’acte al qual van assistir més de 50 persones. Els donatius recollits (298 €) aniran destinats al projecte de promoció social i desenvolupament de la dona al poble Wayúu, a Colòmbia. Gràcies també a tots els que hi van assistir i col·laborar econòmicament.

COLÒNIES I CAMPAMENTS PARROQUIALS 2019

“Viu un estiu de GEP”

– Colònies Penyafort 1r torn: del 20 al 29 de juliol. Per a infants de P4 a 4t de Primària. Preu: 280 €. Per als petits de P4, P5 i 1r de Primària hi ha la possibilitat de 5 dies (160 €).

– Colònies Penyafort 2n torn: del 29 de juliol al 7 d’agost. Per a infants de 5è i 6è de Primària. Preu: 280 €.

– Colònies Penyafort 3r torn: del 7 al 16 d’agost. Per a nois i noies de 1r i 2n d’ESO. Preu: 280 €.

– Per als dos grups de campaments per a joves (per a nois i noies de 3r i 4t d’ESO, i de 1r i 2n de Batxillerat) no s’obren inscripcions.

Inscripcions als locals de Can Trabal (Pl. Jaume I, 13), dimarts i divendres de 19:30 a 21 h, a partir del 28 de maig.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 26. Diumenge VI de Pasqua. Celebració de les Primeres Comunions a les 11 h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat i a les 12 h a Santa Maria.

Dilluns 27. Conferència, organitzada pels Grups de Diàleg de les parròquies de l’Arxiprestat de Vilafranca: “La felicitat i la santedat segons el papa Francesc”, a càrrec de Francesc Romeu, capellà i periodista. A la sala parroquial Mossèn Vinyeta, de 21 a 22:30 h. Entrada lliure.

Dimarts 28. A les 18:45 h, grup de Pastoral de la Salut.

Dijous 30. A les 21 h, reunió de la comissió permanent del consell pastoral interparroquial de Vilafranca.

Dissabte 1 de juny. A les 20 h a la basílica de Santa Maria, celebració de les confirmacions (vegeu notícia).

Diumenge 2. Solemnitat de l’Ascensió del Senyor. A les 10 h a la capella de Fàtima, celebració comunitària de la Unció dels Malalts. A les 12 h a Santa Maria, celebració de l’últim grup de les Primeres Comunions.