2 de juny de 2019

Que continuï la festa!

No, no és que hàgim anat de festa i no vulguem que s’acabi. Ens referim a una festa on tothom hi estava convidat i que encara no ha acabat. Sí, ens referim a la Pasqua. La vam celebrar el 21 d’abril, i durant els següents dies vam viure amb intensitat la joia pasqual, sobretot en l’anomenada Octava Pasqual, que és com un allargament del diumenge de Pasqua en tota una setmana. Però la Pasqua continua encara després de l’Octava, fins a completar la cinquantena pasqual. La cloenda del temps pasqual és la Pentecosta, el diumenge de Pasqua Granada o Segona Pasqua, en què celebrarem el do de l’Esperit Sant que ens fa Jesús Ressuscitat. I una setmana abans de Pentecosta, l’Ascensió, quan Jesús puja al cel i seu a la dreta del Pare. És el període final de la Pasqua, en què cal reprendre la joia i la festa que ha de motivar tot aquest temps litúrgic. La Pasqua s’ha de notar en les celebracions, però no s’acaba quan creuem la porta de l’església, sinó que s’ha de notar en el nostre dia a dia: per reafirmar el nostre compromís cristià i per fer arribar als que tenim a prop l’alegria, la pau i l’amor que hem experimentat. Així doncs, que continuï la festa!

Pelegrinatge a Lourdes. Encara som a temps d’apuntar-nos al pelegrinatge que organitza l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes del 27 de juny a l’1 de juliol. Hi ha 3 possibilitats de participació: malalts, hospitalaris (voluntaris per acompanyar els malalts) i pelegrins. Volem explicar especialment aquesta última modalitat, perquè tots els fidels tinguin ocasió de pelegrinar al santuari de Lourdes. Informació i inscripcions al despatx parroquial.

Festa del barri del Poble Nou. Tindrà lloc els dies 7, 8 i 9 de juny, organitzada per l’Associació de Veïns. Entre els actes hi ha programat un concert de l’orquestra Escola Vilafranca i del Grup Coral Kantadenit el dissbte 8 a les 20:30 h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima. I el diumenge dia 9 a les 10 h, missa de la Festa del Barri, pregant pel barri i per tots els veïns.

Final curs catequesi. Aquesta setmana hem acabat les sessions de catequesi, també avui acabem els grups de Primera Comunió. Convoquem tots els infants amb les seves famílies a la missa de final de curs que tindrà lloc el diumenge 16 de juny a les 12 h a la basílica de Santa Maria.

Beneficis Musicveu. El passat divendres 23 de maig la Fundació Pinnae va lliurar als responsables de Càritas Interparroquial de Vilafranca els beneficis del cicle de concerts Musicveu. Concretament han estat 6.943 €, destinats a millorar i potenciar els projectes educatius per a infants i adults.

Romeria a Montserrat. Aquest any tindrà lloc del 18 al 21 d’octubre. Un cop acabades les obres de remodelació de les cel·les de l’edifici Abat Oliba, la Romeria té places disponibles. Els interessats adreceu-vos als responsables de la Romeria o al despatx parroquial.

Obrim Vilafranca. Diumenge 9 de juny estaran oberts els edificis més emblemàtics de Vilafranca. Entre ells, les parròquies oferim la visita a la cripta de la basílica de Santa Maria, a l’església de Sant Francesc i a l’església i claustre de la Santíssima Trinitat. De 10 a 14 h i de 17 a 20 h. Calen alguns voluntaris que s’ofereixin per fer aquest servei.

COLÒNIES I CAMPAMENTS PARROQUIALS 2019

“Viu un estiu de GEP”

– Colònies Penyafort 1r torn: del 20 al 29 de juliol. Per a infants de P4 a 4t de Primària. Preu: 280 €. Per als petits de P4, P5 i 1r de Primària hi ha la possibilitat de 5 dies (160 €).

– Colònies Penyafort 2n torn: del 29 de juliol al 7 d’agost. Per a infants de 5è i 6è de Primària. Preu: 280 €.

– Colònies Penyafort 3r torn: del 7 al 16 d’agost. Per a nois i noies de 1r i 2n d’ESO. Preu: 280 €.

– Per als dos grups de campaments per a joves (per a nois i noies de 3r i 4t d’ESO, i de 1r i 2n de Batxillerat) no s’obren inscripcions.

Inscripcions als locals de Can Trabal (Pl. Jaume I, 13), dimarts i divendres de 19:30 a 21 h, a partir del 28 de maig.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 2. Solemnitat de l’Ascensió del Senyor. A les 10 h a la capella de Fàtima, celebració comunitària de la Unció dels Malalts. A les 12 h a Santa Maria, celebració de l’últim grup de les Primeres Comunions.

Dimarts 4. A les 18:45 h, grup bíblic. Tema: Unes noces a Canà (Jn 2,1-12). A les 21 h, comissió d’economia.

Dimecres 5. A les 10 h, reunió de la Junta de Càritas. A les 19 h, reunió del Grup Tercer Món – Mans Unides. A les 20:30 h, reunió de la Comissió Santa Maria 2020.

Dijous 6. A les 20:30 h, després de la missa diària, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21 h, reunió del consell pastoral interparroquial.

Dissabte 8 i diumenge 9. Acolliment de parelles que es preparen per al Matrimoni. Festa del barri del Poble Nou (vegeu notícia).

Diumenge 9. Solemnitat de la Pentecosta. Obrim Vilafranca (vegeu notícia).