23 de juny de 2019

Corpus i final de curs

Aquest que llegiu és l’últim full informatiu del curs 2018-2019. El passat dia 12 de juny vam celebrar la missa de final de curs dels diferents col·lectius i serveis pastorals de la parròquia i vam donar gràcies a Déu per tot el treball fet. Especialment cal destacar l’assemblea parroquial i el treball previ. El tema de la sinodalitat, proposat com a objectiu diocesà pel bisbat de Sant Feliu, ens va servir per reforçar la comunió del nostre treball pastoral, prenent consciència que hem de fer camí junts. Aquest últim full parroquial coincideix amb la festa de Corpus, que aquest any ve molt retardada en el calendari donat que la Pasqua també va caure molt tard. En tot cas, aquesta festa d’avui ens recorda el cor de la nostra fe: l’Eucaristia com a presència de Jesús enmig nostre i com a aliment per al nostre camí, i la caritat com a motor i exigència de la nostra vida cristiana. Durant l’estiu no s’aturen les activitats, sobretot amb les colònies i campaments del GEP i de l’agrupament escolta; preguem pel seu bon desenvolupament. Però certament afluixa el ritme del treball pastoral. Que sigui per a tots un espai per reprendre forces de cara al proper curs. Bon estiu a tothom!

Sant Joan. Dilluns 24 de juny, solemnitat del Naixement de sant Joan Baptista, com és costum, celebrarem la missa a la capella de Sant Joan, a les 12 h. Aquest dia no hi ha missa ni al matí a la Trinitat ni al vespre a Santa Maria. Sí que hi ha missa al Monestir del Carme a les 8:15 h.

Horari misses estiu.

Avui dia 23 és l’últim dia que se celebra la missa dels diumenges a les 9 h a la capella del col·legi Sant Ramon. Es reprendrà el 15 de setembre.

– Tampoc se celebra durant l’estiu la missa dels dimarts a les 20 h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. Es reprendrà també a mitjan setembre.

– La missa a Sant Francesc dels dimarts i divendres a les 10:30 h se celebrarà fins el divendres 28 de juny. Es reprendrà el mes d’octubre.

La pregària del rosari dels dimecres a les 19:30 h a la capella del Santíssim de Santa Maria també deixarà de resar-se durant els mesos de juliol i agost.

Missa del diumenge al vespre. La celebrem de forma habitual a la cripta de la basílica. És un espai més adient per al nombre de fidels que s’hi apleguen, i una oportunitat per celebrar la missa en aquest lloc tan emblemàtic.

Es mantenen durant l’estiu les visites a la cripta i a Sant Francesc els dissabtes al matí. També continua la campanya de recollida de fons per a les obres de rehabilitació de la teulada de la basílica.

Romeria a Montserrat. Aquest any tindrà lloc del 18 al 21 d’octubre. Un cop acabades les obres de remodelació de les cel·les de l’edifici Abat Oliba, la Romeria té places disponibles. Els interessats adreceu-vos als responsables de la Romeria o al despatx parroquial.

Mare de Déu del Carme. Dimarts 16 de juliol. Celebració solemne de la missa i vespres a les 18:30 h al Monestir. Avui s’anul·la la missa de les 20 h a Santa Maria.

Concert d’orgue. Dintre del cicle dels Orgues de Catalunya. Dissabte 13 de juliol a les 21 h a la basílica de Santa Maria, a càrrec de Josep Maria Escalona.

COLÒNIES I CAMPAMENTS PARROQUIALS 2019

“Viu un estiu de GEP”

– Colònies Penyafort 1r torn: del 20 al 29 de juliol. Per a infants de P4 a 4t de Primària. Alguns dels petits de P4, P5 i 1r de Primària hi participen només 5 dies.

– Colònies Penyafort 2n torn: del 29 de juliol al 7 d’agost. Per a infants de 5è i 6è de Primària.

– Colònies Penyafort 3r torn: del 7 al 16 d’agost. Per a nois i noies de 1r i 2n d’ESO.

– Campaments joves I: de l’1 al 8 d’agost, ruta per la Vall de Boí i el Parc d’Aigüestortes. Per a nois i noies de 3r i 4t d’ESO.

– Campaments joves II: del 5 al 15 d’agost, a la Sierra de Guara (Aragó). Per a nois i noies de 1r i 2n de Batxillerat.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 23. Solemnitat del Cos i la Sang de Crist. Col·lecta per Càritas Diocesana a totes les misses. Al final de la missa de les 12 h, processó amb la custòdia per l’interior de la basílica i benedicció amb el Santíssim.

Dilluns 24. Naixement de sant Joan Baptista. Missa a les 12 h a la capella de Sant Joan (vegeu notícia).

Dimarts 25. A les 18:45 h, grup de la Pastoral de la Salut.

Del 27 de juny a l’1 de juliol. Pelegrinatge a Lourdes de l’Hospitalitat de la Mare de Déu. Desitgem bon viatge!

Divendres 28. Sagrat Cor de Jesús. Misses com els divendres feiners. Últim dia de la missa a Sant Francesc.

Dissabte 29. Solemnitat de sant Pere i sant Pau, apòstols. Missa de la solemnitat a les 8:15 h a la parròquia de la Trinitat. La resta de misses seran de vigília. A les 11:30 h, missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny.

Diumenge 30. Diumenge XIII del temps de durant l’any.