16 de juny de 2019

Pregària en la festa de la Trinitat

Senyor, Déu nostre,

seguint la revelació de Jesús,

us aclamo com a Pare, Fill i Esperit Sant.

La vostra grandesa és tan immensa

que ultrapassa les categories humanes

i la meva capacitat de comprensió.

Crec en el misteri de la Trinitat,

l’adoro i us glorifico tot dient:

“Glòria al Pare i al Fill i a l’Esperit Sant”.

Proclamant la vostra grandesa,

reconec i anuncio la meva dignitat.

Jesús, el vostre Fill fet home com nosaltres,

ens ha dit que vós ens estimeu com a fills

i ens heu fet els vostres hereus.

Perquè som membres de la vostra família,

ens heu donat l’Esperit Sant

que ens ajuda a dur a terme

la missió que Jesús ens ha confiat.

Gràcies per la vostra confiança i per la vostra generositat.

(Josep Codina i Farrés)

Horari misses estiu. El proper diumenge dia 23 és l’últim dia que se celebra la missa dominical a les 9 h a la capella del col·legi Sant Ramon. El proper dimarts dia 18 és l’últim dia que se celebra la missa dels dimarts a les 20 h a la capella de la Mare de Déu de Montserrat. Ambdues misses es reprendran a partir del 15 de setembre. La missa a Sant Francesc dels dimarts i divendres a les 10:30 h se celebrarà fins a final de juny.

Presentació de les obres de la teulada de la basílica

La comissió Santa Maria 2020 celebra el proper dimarts 18 de juny, a les 7 de la tarda, un acte obert a tothom a la sala mossèn Vinyeta, per presentar la propera fase de les obres de restauració de la basílica de Santa Maria. En aquesta ocasió es tracta de la fase principal de tot el projecte, i la més important: la coberta de la nau, que protegeix tot l’edifici. A l’acte hi participaran els arquitectes, que explicaran en detall en què consisteix la intervenció. Actualment es disposa d’una part del pressupost per iniciar aquest treballs, provinents de l’administració i de les aportacions de diferents particulars, però encara queda una part per poder assumir el projecte en la seva totalitat. És per això que s’obre la campanya ‘Apadrina una teula’, adreçada tant a particulars com a empreses que vulguin fer aportacions. Així mateix des de la comissió Santa Maria 2020 es continuen programant diferents actes per a l’any vinent amb l’objectiu de continuar recaptant fons, i es presentaran nous elements de marxandatge que estaran disponibles a partir d’aquest estiu.

Mons. Joan Planellas, nou arquebisbe de Tarragona. Aquest 8 de juny ha tingut lloc a la catedral de Tarragona l’ordenació de bisbe de Mons. Joan Planellas i Barnosell i també la seva presa de possessió com a pastor de l’Arxidiòcesi de Tarragona. El papa Francesc va nomenar-lo amb motiu de la renúncia de Mons. Jaume Pujol i Balcells per haver arribat al límit d’edat dels 75 anys i després de 15 anys de servei a la diòcesi. El nou bisbe, nascut a Girona l’any 1955, actualment era degà de la Facultat de Teologia de Catalunya i rector de diverses parròquies de l’Empordà. D’ara endavant presidirà la Conferència Episcopal Tarraconense, que aplega les deu diòcesis amb seu a Catalunya. L’encomanem perquè sigui un bon pastor i doni un nou vigor a les arrels cristianes de Catalunya.

Solemnitat del Cos i la Sang de Crist (Corpus)

Dijous 20 de juny, després de la missa de les 20h. a Santa Maria: pregària amb exposició del Santíssim i benedicció amb la custòdia (últim dia d’aquest curs que celebrem aquest acte de pregària).

Diumenge 23 de juny i vigília, a totes les misses. Col·lecta per Càritas Diocesana. Solemnitzarem especialment la missa de les 12 h a Santa Maria: al final de la missa, processó amb la custòdia per l’interior del temple i benedicció.

Dia de la música (21 juny). Els Amics dels Orgues de Vilafranca programen visites guiades als orgues de Santa Maria i de la Trinitat, de 6 a 7 de la tarda. També hi haurà durant la tarda actuacions de cant coral a la capella dels Dolors.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 16. Solemnitat de la Santíssima Trinitat. Missa solemne a les 10 h a la parròquia de la Santíssima Trinitat amb motiu de la seva festa patronal. A les 12 h a la basílica de Santa Maria, missa de final de curs de la catequesi.

Dimarts 18. A les 19 h a la sala Mn. Vinyeta, presentació de la nova fase d’obres de la basílica (vegeu notícia).

A les 18:45 h, grup bíblic. Tema: Jesús expulsa del temple els venedors i els canvistes (Jn 2,13-22). Última sessió, reprendrem el grup a principis del proper curs.

Dimecres 19. A les 20:30 h, reunió de la comissió parroquial de Festa Major.

Dijous 20. A les 20:30 h, després de la missa diària, pregària amb exposició del Santíssim (vegeu notícia).

Divendres 21. Sant Lluís Gonzaga. Dia de la música. Visites als orgues i actuacions corals (vegeu notícia).

Diumenge 23. Solemnitat del Cos i la Sang de Crist (vegeu notícia).