Dissabte 27 i diumenge 28 de juliol es farà una col·lecta extraordinària a les misses que s’oficiaran a les diverses esglésies de Vilafranca: Santa Maria, la Trinitat, Fàtima, Montserrat i Clausura. Aquesta col·lecta anirà destinada a les obres de la teulada de la Basílica de Santa Maria que s’han d’iniciar el proper mes de setembre. Aquestes obres són la part mes important de tot el projecte de restauració Santa Maria 2020 i també la fase mes costosa, valorada en uns 550.000€.

Si bé fins ara s’han anat recollint diverses aportacions dels actes organitzats des de la comissió Santa Maria 2020 i subvencions d’organismes oficials, ara està en marxa la campanya ‘Apadrina una pedra’ per tal d’assolir la quantitat total de la intervenció i poder finalitzar les obres sense cap aturada i aprofitant les infraestructures un cop ja estan muntades.
La intervenció de la teulada té com a objectiu la renovació de tota la coberta de santa Maria i el seu aïllament. A la vegada inclou una passarel·la que permetrà anar des del campanar fins a la façana principal creuant els diversos trams de la nau caminant pel sostre.

Això permetrà veure les restes de la teulada i el sostre anteriors a l’esfondrament de finals del segle XVIII i que van portar a construir la teulada tal com la coneixem actualment. També veure quin és el funcionament actual de la teulada i dels diversos elements que s’hi trobem com els accessos als contraforts on hi ha les gàrgoles i els diferents esdeveniments que hi ha succeït des del segle XVIII fins a l’actualitat.

Les aportacions es poden fer domiciliant una quota fixa regular, ingressant un donatiu (aquestes fórmules permeten obtenir els avantages fiscals propis dels donatius a la declaració de la renda) o bé fent un donatiu en efectiu a la col·lecta esmentada, a la caixeta de Santa Maria, o al despatx parroquial. Trobareu més informació en els tríptics que s’han editat amb motiu d’aquesta campanya econòmica.