8 de setembre de 2019

Encomanem el nou curs a la Mare de Déu de Foix

Avui reprenem la publicació d’aquest full informatiu parroquial. Durant l’estiu hem realitzat les activitats de lleure (colònies a Penyafort i campaments), també hem celebrat amb goig la festa major de sant Fèlix. I ara comencem un nou curs, amb totes les activitats, serveis i treball dels grups que anirem engegant progressivament.

Una de les primeres fites del nou curs serà la Romeria a Montserrat, que tindrà lloc els dies 18, 19, 20 i 21 d’octubre; comencem a preparar-la ja amb il·lusió, tenint en compte algun canvi en els horaris que anirem explicant degudament.

Una altra fita que volem destacar aquest curs serà la celebració dels 100 anys de la concessió per part del papa Benet XV a l’església de Santa Maria del títol de basílica el 7 de gener de 1920; ho celebrarem també amb goig quan sigui el moment. Aquest aniversari de la basílica coincideix amb la nova fase de les obres de restauració, per a les quals ha començat una campanya de recaptació de fons.

Avui, 8 de setembre, festa del Naixement de la Mare de Déu, celebrem la Mare de Déu de Foix. Que ella, patrona i advocada del Penedès, beneeixi el nou curs que comencem.

Despatx parroquial. Tancat fins el 12 de setembre. Obrim el divendres 13 amb l’horari habitual: dilluns, dimecres i divendres de 19 a 21 h.

Missa dels diumenges a les 9 h a la capella del col·legi Sant Ramon. Es reprèn el 15 de setembre.

Missa dels dimarts a les 20 h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. Es reprèn el 17 de setembre.

La pregària del rosari dels dimecres a les 19:30 h a la capella del Santíssim de Santa Maria la reprendrem el 18 de setembre.

La missa vespertina del diumenge a les 20 h a la basílica de Santa Maria continua celebrant-se a la cripta.

Església de Sant Francesc. Reprendrem les misses dels dimarts i divendres a les 10:30 h el proper mes d’octubre. El curs començarà el dia de la festa patronal de l’església, divendres 4 d’octubre, memòria litúrgica de Sant Francesc d’Assís. Properament donarem a conèixer l’hora de la celebració de l’eucaristia i algun altre acte a la mateixa església, però avancem ja que inaugurarem una imatge del sant, ja que fins ara no n’hi havia cap (només una imatge a la predel·la del retaule i el vitrall de l’absis).

Es mantenen les visites els dissabtes al matí a la cripta de la basílica de Santa Maria (de 11 a 13:30 h) i a Sant Francesc (de 11 a 13 h).

Romeria a Montserrat. Tindrà lloc els dies 18, 19, 20 i 21 d’octubre. Encara queden algunes cel·les disponibles. Properament obrirem les inscripcions per participar-hi el diumenge dia 20 (autocar i dinar).

Inscripcions catequesi d’infants

Del 16 al 20 de setembre de 17 a 19 h al despatx parroquial i a l’església de l’Espirall.

– Adreçat a nens i nenes a partir de 3r de Primària, per començar la preparació de la Primera Comunió.

– Si hi ha nois i noies més grans que volen preparar-se per a la Primera Comunió no hi ha problema, veniu i buscarem la solució particular per a cada cas.

– Els que el curs passat ja van fer el primer any també han de venir a apuntar-se.

– També fem les inscripcions per als que ja han celebrat la 1ª comunió i volen participar de les activitats del Divercat (dissabtes quinzenals de 18:45 a 20 h acabant amb la missa). Animem especialment aquests nois i noies entre 5è de Primària i 2n d’ESO.

– Les inscriprions per a la preparació de la Confirmació (a partir de 3r d’ESO) es poden fer ja ara també, però restaran obertes tot el mes de setembre.

Postals i estampa. La Comissió Santa Maria 2020 ha editat una estampa de la imatge de sant Fèlix i 3 postals amb les imatges de la basílica de Santa Maria (interior), de l’escultura del Sant Enterrament de Josep Llimona (cripta de Santa Maria) i del retaule de la Mare de Déu i Sant Jordi (església de Sant Francesc). Es poden adquirir per 1€ a la basílica, a l’església de St. Francesc i al despatx parroquial. Els beneficis van destinats a la restauració de la basílica.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 8. Diumenge XXIII del temps de durant l’any. Misses com els diumenges, excepte al col·legi St. Ramon.

Festivitat de la Mare de Déu de Foix al seu Santuari. A les 18 h, conferència i ofrena de la Copa Ràdio Vilafranca per part del C.E.Torrellenc. A les 19 h, missa solemne. A continuació, acte informatiu de l’Associació Cívica del Santuari i refrigeri.

Dilluns 9. Sant Pere Claver.

Dimecres 11. Diada nacional de Catalunya. Misses com els dies feiners.

Divendres 13. Sant Joan Crisòstom. Avui obrim el despatx parroquial.

Dissabte 14. L’Exaltació de la Santa Creu. A les 20 h a la basílica de Santa Maria, festa patronal del Cos de Portants del Sant Crist.

Diumenge 30. Diumenge XXIV del temps de durant l’any. Avui es reprèn la missa a les 9 h al col·legi Sant Ramon.