15 de setembre de 2019

60 anys de Mans Unides

Aquest any Mans Unides celebra els 60 anys de la seva fundació. A Catalunya s’organitza una trobada a Montserrat de totes les delegacions el dissabte 5 d’octubre, amb la presència del bisbe de Sant Feliu, altres bisbes de Catalunya, i preveres de les diferents delegacions. S’organitzen autocars per assistir-hi. El preu és de 15 € l’autocar i 20 € el dinar. L’horari és: 11 h, arribada de l’autocar; 11:30 h, conferència de la germana beneta Mª Dolores Martín; 13:15 h, celebració de l’Eucaristia; 14:30 h, dinar de germanor; 17:30 h, tornada a casa. Reprodueixo un fragment de la carta que ha enviat la delegada de Mans Unides al bisbat de Sant Feliu de Llobregat, Mª Teresa Gispert: “Són poques les ocasions de trobada amb persones que d’una forma o altra estem vinculades a Mans Unides. És aquesta una oportunitat magnífica per trobar-nos a Montserrat, als peus de la Mare de Déu, i oferir-li la nostra feina de tants anys, demanar-li ajuda, protecció, i que ens continuï donant ànims per treballar en favor dels nostres germans més necessitats”. Les persones interessades de Vilafranca poden trucar al mòbil 666.77.16.22 (Maribel Giménez).

Romeria a Montserrat. Tindrà lloc els dies 18, 19, 20 i 21 d’octubre. Aquest dimecres hi ha la reunió informativa per a tots els que tenen reservada alguna cel·la. Encara queden algunes cel·les disponibles. Les inscripcions per venir a passar el diumenge dia 20 (autocar i dinar) es faran del 30 de setembre a l’11 d’octubre.

Inscripcions catequesi d’infants

Del 16 al 20 de setembre de 17 a 19 h

al despatx parroquial i a l’església de l’Espirall.

– Adreçat a nens i nenes a partir de 3r de Primària, per començar la preparació de la Primera Comunió.

– Si hi ha nois i noies més grans que volen preparar-se per a la Primera Comunió no hi ha problema, veniu i buscarem la solució particular per a cada cas.

– Els que el curs passat ja van fer el primer any també han de venir a apuntar-se.

– També fem les inscripcions per als que ja han celebrat la 1ª comunió i volen participar de les activitats del Divercat (dissabtes quinzenals de 18:45 a 20 h acabant amb la missa). Animem especialment aquests nois i noies entre 5è de Primària i 2n d’ESO.

– Les inscriprions per a la preparació de la Confirmació (a partir de 3r d’ESO) es poden fer ja ara també, però restaran obertes tot el mes de setembre.

Horari obertura de la basílica de Santa Maria. Cada dia, de dilluns a diumenge, de 9 h a 13 h del matí (els dissabtes a les 13:30 h) i de 18:30 h a 20:30 h del vespre.

Inscripcions GEP. Dimarts i divendres de 19:30 a 21 h a Can Trabal (Pl. Jaume I, 13).

Resultat col·lecta Corpus. Es va fer els dies 22 i 23 de juny, i s’han lliurat a Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat 1.495’49 €.

Resultat col·lecta per les obres. Es va fer els dies 26 i 27 de juliol i es van recollir 2.687’34 €.

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda participacions del número 75.281, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir per 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les diferents esglésies i en diversos establiments de la vila.

CatalunyaReligió. Aquest interessant diari digital ofereix gratuïtament cada mes una edició en paper; la podeu trobar a la tauleta de publicacions de la basílica. Podeu consultar i subscriure-us al butlletí diari: https://www.catalunyareligio.cat

Centre d’Acollida Abraham. Aquest passat dilluns dia 2 de setembre a la tarda va tornar a obrir les seves portes el Centre d’Acollida Abraham, gestionat  per Càritas, després d’uns mesos en què l’activitat quotidiana s’ha desenvolupat en altres espais municipals i de Càritas.  Durant uns mesos l’antiga casa del vigilant del cementiri ha viscut una important remodelació: arranjaments i ampliacions…. per millorar l’atenció als homes que reben suport de Càritas i que es troben en situació de sense llar. Més endavant s’oferirà la possibilitat de conèixer aquestes millores i la realitat de les persones acollides diàriament.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 15. Diumenge XXIV del temps de durant l’any. Avui es reprèn la missa a les 9 h al col·legi Sant Ramon.

Dilluns 16. Comencen les inscripcions a la catequesi.

Dimarts 17. A les 20 h, a l’església de la Mare de Déu de Montserrat, reprenem la missa dels dimarts. Comencen les inscripcions al GEP (veure notícia).

Dimecres 18. A les 18 h, reunió de catequistes. A les 19:30 h, avui reprenem la pregària del rosari cada dimecres a la capella del Santíssim de Santa Maria. A les 19:30 h, reunió informativa de tots els que participaran a la Romeria a Montserrat.

Dijous 19. A les 16 h, reunió de la Junta de Penyafort.

Diumenge 22. Diumenge XXV del temps de durant l’any. A les 18 h a la catedral de Sant Feliu, ordenació de dos preveres: Javier Ojeda i Jordi Mondragón. Donem-ne gràcies a Déu i encomanem-los en la nostra pregària.