22 de setembre de 2019

L’Acte Penitencial de la missa

Com bé sabem, dintre dels ritus inicials de la missa hi ha l’acte penitencial. El mossèn convida els fidels a penedir-se i, després d’un breu silenci, la comunitat demana perdó al Senyor. Es pot fer amb tres fórmules diferents:

1 – l’oració del “Jo confesso”, que diu tothom alhora;

2 – el diàleg:

Senyor, tingueu pietat de nosaltres.

– PERQUÈ HEM PECAT CONTRA VÓS.

Mostreu-nos, Senyor, la vostra misericòrdia.

– I DONEU-NOS LA VOSTRA SALVACIÓ.

3 – tres invocacions seguides del “Senyor, tingueu pietat / Crist, tingueu pietat / Senyor, tingueu pietat” (per a les quals hi ha diverses variants, algunes adaptades al temps litúrgic).

Tot seguit, el celebrant diu la conclusió: “Que Déu omnipotent s’apiadi de nosaltres, ens perdoni els pecats i ens dugui a la vida eterna”. I en les dues primeres fórmules segueixen les aclamacions “Senyor… Crist… Senyor tingueu pietat”, però sense invocacions.

La segona fórmula s’utilitza poc, però és molt bonica i profunda. Per això el Centre de Pastoral Litúrgica ens proposa utilitzar-la alguns diumenges. Aprenguem-la!

Catequesi d’infants. Hem fet ja les inscripcions, però aquesta setmana encara es pot apuntar algú que no ho hagi fet. Recordem que la catequesi de preparació de la Primera Comunió va adreçada als nens i nenes a partir de 3r de Primària. Els que el curs passat ja van fer el primer any també han de venir a apuntar-se.

– Les reunions de pares seran el dijous 26 (per als de 1r) i el divendres 27 (per als de 2n) de setembre, a les 21.

– La catequesi començarà els dies dilluns 30 de setembre i dimarts 1 d’octubre segons s’hagi triat.

– La missa de principi de curs serà el dissabte 5 d’octubre a les 20 h.

– També fem les inscripcions per als que ja han celebrat la 1ª comunió i volen participar de les activitats del Divercat (dissabtes quinzenals de 18:45 a 20 h acabant amb la missa).

– Les inscripcions per a la preparació de la Confirmació (a partir de 3r d’ESO) estan obertes fins el dia 11 d’octubre.

Romeria a Montserrat. Dies 18, 19, 20 i 21 d’octubre. Aquest any hem fet algun canvi en els horaris dels actes. El més important: la missa dels romeus se celebrarà el dissabte a les 9 h del matí, ja que el dilluns hi ha pocs fidels. L’excursió es farà el dissabte però després de la missa, les actuacions dels falcons i castellers passen al diumenge, i la pregària del rosari passa al dilluns. Des de la comissió parroquial de Romeria demanem la implicació de tothom per acollir aquests canvis, fer-ne difusió i participar-hi al màxim. Moltes gràcies.

Les inscripcions per venir a passar el dia el diumenge dia 20 (autocar i dinar) seran del 30 de setembre a l’11 d’octubre.

25 anys de professió religiosa. La germana Mª Cristina N. Masavu, del monestir de la Mare de Déu del Carme de Vilafranca, ens envia aquesta invitació:

Benvolguts: Després de sentir la crida de Déu i de fer un discerniment ben meditat i una determinació ben ferma, des d’una terra molt llunyana, la meva pregària va ser aquesta: “Senyor, si sou Vós, maneu-me que vingui caminant sobre l’aigua”. I ara fa 27 anys que estic en aquesta terra de Missió tan estimada per mi, i després de pronunciar els meus vots aquell 25 de setembre de 1994, ara em plau convidar-vos a la Missa d’acció de gràcies pel meu Jubileu de 25 anys el proper diumenge 29 de setembre. Serà presidida pel Rvdm. P. Abat de Montserrat, Josep Maria Soler, a les 18:30 h. La vostra pregària i assistència serà molt apreciada. Moltes gràcies anticipades.

POSA LLUM AL MÓN. Campanya de Mans Unides.

Com altres anys el Grup Tercer Món – Mans Unides de les Parròquies de Vilafranca organitza l’acte “Posa llum al món”. Al final de la celebració de la missa del dissabte dia 28 de setembre es repartiran unes candeles mentre es recull un donatiu que anirà destinat al projecte d’aquest any de Mans Unides: La promoció social i econòmica del poble Wayúu, a Colòmbia. A la sortida de la missa, sobre les 20.45 h a les escales de la façana principal, s’encendran les candeles i es farà una foto de grup que s’enviarà a Mans Unides per a la seva publicació a la web. Hi participarà la delegada de Mans Unides del bisbat de Sant Feliu i altres membres de la delegació. Esperem la vostra participació en aquest senzill acte.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 22. Diumenge XXV del temps de durant l’any. A les 18 h a la catedral de Sant Feliu, ordenació de dos preveres: Javier Ojeda i Jordi Mondragón.

Dilluns 23. A les 20:45 h, reunió de la junta de la Romeria.

Dimarts 24. Mare de Déu de la Mercè. A les 18:45 h, reunió de l’equip de pastoral de la salut.

Dijous 26. A les 20 h a la basílica, missa de celebració de la festa patronal dels Castellers de Vilafranca (Sant Miquel, avançada perquè aquest any cau en diumenge). A les 21 h, reunió de pares/mares del 1r curs de catequesi.

Divendres 27. Sant Vicenç de Paül. A les 21 h, reunió de pares/mares del 2n curs de catequesi.

Dissabte 28. Acte “Posa llum al món” (vegeu notícia).

Diumenge 29. Diumenge XXVI del temps de durant l’any. A les 18:30 h, jubileu monàstic (vegeu notícia).