29 de setembre de 2019

Sant Francesc

Sant Francesc d’Assís és un personatge rellevant en la  història del cristianisme. En plena Edat Mitjana (segles XII-XIII) trenca amb molts esquemes de l’època i dona una nova vitalitat a l’Església. D’ell hem après la sensibilitat pels pobres, per la pau, per la creació (recordem que el papa Francesc es va inspirar en el seu Càntic de les criatures per motivar la seva encíclica sobre l’ecologia)… Sant Francesc va iniciar un camí que van continuar els franciscans, un orde escampat per tot el món, i també present a Vilafranca en l’antic convent de Sant Francesc. A la nostra església de Sant Francesc conservem la seva memòria en el vitrall del presbiteri i en una imatge al retaule gòtic de la Mare de Déu i Sant Jordi. Aquest any volem celebrar amb més solemnitat la seva festa, el divendres dia 4 d’octubre:

– A les 19 h, conferència: “Sant Francesc d’Assís, història i present”, a càrrec de Daniel Sancho.

– Inauguració i benedicció de la nova imatge del sant.

– A les 20 h, eucaristia (avui no hi ha missa a Sta. Maria).

A partir d’aquest dia es reprèn la missa a l’església de Sant Francesc els dimarts i divendres feiners a les 10:30 h.

Divercat. Adreçat als nois i noies que ja han celebrat la 1ª comunió (5è i 6è de Primària, 1r i 2n d’ES0). Les activitats es fan els dissabtes quinzenals de 18:45 a 20 h acabant amb la missa. Encara us podeu apuntar. Comença el 5 d’octubre.

Catequesi de Confirmació. Inscripcions obertes fins l’11 d’octubre. Per a nois i noies a partir de 3r d’ESO. No deixeu de rebre el 3r sagrament de la Iniciació Cristiana!

Romeria a Montserrat. Obertes les inscripcions per pujar el diumenge dia 20: autocar, 12 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera Penedès); dinar de germanor, 20 €. Inscripcions al despatx parroquial fins l’11 d’octubre. Cal pagar en el moment d’apuntar-se.

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda participacions del número 75.281, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les diferents esglésies i en diversos establiments.

Aniversari d’ordenació del P. Josep Cuscó Ràfols. Aquest prevere vilafranquí, salesià, actualment a la comunitat de Pamplona, de 86 anys, compleix 60 anys de la seva ordenació sacerdotal. Va celebrar una eucaristia d’acció de gràcies a la basílica de Santa Maria el passat 7 de setembre. Moltes felicitats!

Laudes del dissabte. Recordem que els dissabtes a les 9:30 h resem laudes a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria. Obert a tothom.

Espai infantil a la basílica de Santa Maria. Recentment hem estrenat aquest espai, a l’altar de Sant Jordi (entre la capella del Santíssim i la sagristia) perquè els infants petits fins a 6 anys es puguin distreure sense molestar mentre els pares participen a la missa. Els infants han d’estar vigilats pels seus pares. Esperem que sigui una bona eina per a la participació de les famílies a l’eucaristia.

Grup bíblic. Reprenem aquest espai d’estudi i reflexió sobre la Bíblia, el primer i tercer dimarts de cada mes de 18:45 a 19:45 h. Continuem treballant l’evangeli segons sant Joan. Obert a tothom que vulgui conèixer millor la Sagrada Escriptura. Primera reunió del curs: dimarts 1 d’octubre. Tema: El diàleg amb Nicodem (Jn 2,23 – 3,21).

Pelegrinatge a Lourdes. Del 26 al 30 de setembre té lloc aquest nou pelegrinatge organitzat per l’Hospitalitat. Hi participen 13 persones de la delegació de Vilafranca.

Grup de meditació cristiana. La xarxa de meditadors “Amics del Desert” ofereix un espai a Vilafranca (Casa d’espiritualitat Mare Ràfols) on aprendre i practicar personalment i en grup  la meditació cristiana o oració contemplativa. Diumenges de 18 a 20 h (dues vegades al mes). Si hi estàs interessat/da, no dubtis a contactar amb nosaltres. Coordinadora del grup: germana Montse Vidal (tel. 625.82.45.51).

Exposició del Santíssim. Reprenem aquesta setmana aquest espai de pregària, que fem el primer dijous de cada mes a la capella del Santíssim de Santa Maria a continuació de la missa de les 20 h (30 minuts aproximadament).

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 29. Diumenge XXVI del temps de durant l’any. A les 18:30 h al monestir, celebració dels 25 anys de professió de la germana Cristina, presidida per l’abat de Montserrat.

Dilluns 30. Sant Jeroni. Avui i demà a les 17:30 h, primer dia de catequesi, tots a la basílica de Santa Maria. A les 21 h, reunió de la comissió permanent del consell pastoral.

Dimarts 1 d’octubre. Santa Teresa de l’Infant Jesús. A les 18:45 h, grup bíblic (vegeu notícia). Avui no hi ha missa encara a l’església de Sant Francesc. A les 21 h, comissió d’economia.

A les 18:30 h al monestir, vespres presidides pel bisbe Agustí amb motiu de l’inici del Mes missioner extraordinari.

Dimecres 2. Els sants àngels de la guarda. A les 19 h, reunió del grup Tercer Món –  Mans Unides.

Dijous 3. A continuació de la missa de les 20 h a la capella del Santíssim de Santa Maria, pregària amb exposició del Santíssim (vegeu notícia). A les 21 h, consell pastoral.

Divendres 4. Sant Francesc d’Assís. A partir de les 19 h, celebració a l’església de Sant Francesc (vegeu davantal).

Dissabte 5. Celebració a Montserrat dels 60 anys de Mans Unides. A les 20 h, missa d’inici de curs de la catequesi.

Diumenge 6. Diumenge XXVII del temps de durant l’any.

A les 10 h a la parròquia de la Santíssima Trinitat celebrarem la festa de la Mare de Déu del Remei, amb l’estrena d’uns nous goigs de la seva imatge que es venera a la capella del Santíssim.