20 d’octubre de 2019

Doneu-nos l’alegria

Avui la comunitat parroquial de Vilafranca som a Montserrat en la nostra Romeria anual. Aquest és el text de presentació que es llegirà al començament de la missa conventual del diumenge:

Som els feligresos de les parròquies de Vilafranca del Penedès, que com cada any pugem a Montserrat en Romeria. Enguany tenim a les portes el centenari de la proclamació de l’església de Santa Maria com a basílica, el proper mes de gener, data que coincideix amb una nova fase de les seves obres de rehabilitació. Seguint el lema que el santuari ens proposa aquest any (“Doneu-nos l’alegria”), i que ens recorda contínuament el papa Francesc (especialment en la seva exhortació apostòlica “La joia de l’evangeli”), li demanem a la Mare de Déu que ens ajudi a viure la nostra vida i la nostra tasca pastoral amb la joia profunda que ens dona la nostra fe.

Encomanem a santa Maria la nostra comunitat parroquial i tot el treball pastoral que estem iniciant en aquest nou curs, i li demanem que sapiguem fer-ho amb alegria.

Jornada del Domund. El mes missioner extraordinari d’aquest octubre culminarà amb el Diumenge Mundial per a la Propagació de la fe (Domund) que a Vilafranca, amb motiu de la Romeria a Montserrat, se celebrarà dissabte 26 i diumenge 27 d’octubre. A totes les misses es farà la pregària i col·lecta per al sosteniment de les missions de molts països empobrits on els missioners duen a terme l’encàrrec que els ha estat encomanat. Amb la nostra pregària i almoina també  nosaltres som missioners.

Ucraïnesos. Seguint l’encàrrec del bisbe Agustí, amb molt de gust atenem la petició del pare Sergiy Znak, prevere de l’Església grecocatòlica ucraïnesa, per celebrar cada quinze dies una missa en ritu bizantí per als fidels d’aquesta comunitat residents a Vilafranca i comarca. Són una Església oriental unida a Roma, que celebren amb el seu ritu i en la seva llengua però en comunió catòlica. A Barcelona tenen cedida la parròquia de Santa Mònica, a la Rambla. Les misses se celebraran en diumenge (de moment cada dues setmanes) a les 14 h a la capella de la Mare de Déu de Fàtima. Acollim de tot cor els germans ucraïnesos i esperem que sigui llavor de fraternitat catòlica.

Missa d’infants. Cada dissabte a les 20 h a Santa Maria, els infants i adolescents tenen una primera part de la missa adaptada als diferents grups d’edat. També convidem els infants de la catequesi a la missa del diumenge a les 11 h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat de l’Espirall, o a les 12 h a la basílica de Santa Maria, on unes catequistes acullen els infants als primers bancs de l’església.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 20. Diumenge XXIX temps de durant l’any. Romeria de Vilafranca a Montserrat.

Dilluns 21, dimarts 22, dimecres 23, dijous 24. Jornades de formació i animació pastoral (vegeu programa).

Dimecres 23. A les 18 h, reunió dels voluntaris que obren cada dissabte al matí la cripta de Santa Maria i l’església de Sant Francesc.

Dijous 24. Sant Antoni Maria Claret. A les 19:30 h el bisbe Agustí beneirà les noves dependències de Càritas destinades al reforç educatiu.

Dissabte 26. A les 11:30 h, missa al centre Ricard Fortuny.

A les 18:30 h a la sala parroquial Mn. Vinyeta, primera sessió de formació litúrgica. Adreçada especialment als que desenvolupen algun servei en les nostres celebracions, però oberta a tothom interessat de l’arxiprestat.

Diumenge 27. Diumenge XXX del temps de durant l’any. Jornada del Domund a Vilafranca.