6 d’octubre de 2019

La Mare de Déu del Remei i l’Orde dels Trinitaris

La figura de Maria anà prenent rellevància a l’entorn d’algunes celebracions centrals al misteri de Jesús: Anunciació, Nadal, la Presentació, la vinguda de l’Esperit Sant… En el segle XIII aquesta rellevància es centra en les advocacions vinculades a ordes religiosos, entre ells l’Orde dels Trinitaris, família religiosa fundada per sant Joan de Mata (1154-1223), dedicada al servei de la redempció de captius amb la intenció de retornar l’esperança als germans en la fe que patien sota el jou de la captivitat. Invocaven la  Mare de Déu del Remei, Maria, per la relació amb Jesucrist mateix, la nostra salvació, i per tant, el nostre Remei. Aquesta devoció arriba a Vilafranca quan els Trinitaris s’hi estableixen (1305) edificant les dependències del nou convent i la Capella de la Mare de Déu del Remei.

Diumenge 6 d’octubre a les 10 h a la parròquia de la Santíssima Trinitat celebrarem la seva festa, amb l’estrena d’uns nous goigs, amb una antiga melodia de Mn. Josep Maideu i davant la seva imatge que es venera a la Capella del Santíssim.

Mn. Josep Puig

PROGRAMA DE LA 93ª ROMERIA A MONTSERRAT

Parròquies de Vilafranca, 18-21 octubre de 2019

“Doneu-nos l’alegria”

Divendres 18: 10 h. Sortida autocar. 18:45 h. Vespres. 19:30 h. Celebració del sagrament del Perdó al cambril.

Dissabte 19: 7:30 h. Laudes. 9:00 h. Missa dels romeus. 10:30 h. Excursió per a tothom. 16:30 h. Pregària del Viacrucis. 18 h. Rebuda de la romeria a l’atri de la basílica. A continuació, activitat lúdica per a infants i joves. Tot seguit, xocolatada. 18:45 h. Vespres.

22 h. Vetlla de Santa Maria, amb la participació del ball de Diables i actuació musical (orgue i clarinet).

Diumenge 20: 7:30 h. Laudes. 8 h. Sortida dels autocars (grup diumenge). 11 h. Missa conventual, amb text introductori i ofrena en nom de la Romeria. Salve i Virolai a càrrec de l’Escolania. Salutació del pare abat. 12:30 h. Actuació dels Falcons i dels Castellers de Vilafranca. 14:30 h. Dinar de germanor. 18:45 h. Vespres. 20 h. Tornada dels autocars (grup diumenge).

Dilluns 21. 7:30 h. Laudes. 9 h. Rosari (camí Degotalls). 11:00 h. Missa conventual. 13 h. Salve i Virolai. Tot seguit, comiat romeria (cambril). 17 h. Tornada autocar

NOTA. Els subratllats són els actes que han canviat d’horari, tinguem-ho en compte!

Mes missioner extraordinari. Té lloc durant tot aquest mes d’octubre, convocat pel papa Francesc, amb el lema “Batejats i enviats”. La setmana que ve donarem més informació. Culminarà amb la jornada del Domund que, amb motiu de la Romeria a Montserrat, a Vilafranca se celebrarà els dies 26 i 27 d’octubre.

Catequesi de Confirmació. Inscriprions obertes fins l’11 d’octubre. Per a nois i noies a partir de 3r d’ESO. No deixeu de rebre el 3r sagrament de la Iniciació Cristiana!

Autocars per pujar a Montserrat el diumenge de la Romeria (20 octubre). Preu: autocar, 10 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera Penedès); dinar de germanor, 20 €. Inscripcions al despatx parroquial fins l’11 d’octubre. Cal pagar en el moment d’apuntar-se.

Grup d’estudi d’evangeli. Reprenem també aquesta proposta pastoral, que té lloc cada segon dimarts de mes. Aquest any l’horari serà de 18:30 a 19:30 h. a la rectoria. Reflexionem junts sobre l’evangeli del diumenge següent. Obert a tothom interessat. Primera trobada dia 8 d’octubre.

Web de les parròquies de Vilafranca. Recordem que disposem d’una pàgina web amb tota la informació de la comunitat permanentment actualitzada. La podeu consultar a l’adreça electrònica: http://www.parroquiesdevilafranca.org

Loteria Cos de Portants. El Cos de Portants del Sant Crist de Vilafranca posa a la venda números de loteria de la Grossa. Es poden adquirir al despatx parroquial, preu 5 €.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 6. Diumenge XXVII del temps de durant l’any. A les 10 h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, festa de la Mare de Déu del Remei, amb l’estrena d’uns nous goigs de la seva imatge que es venera a la capella del Santíssim. A les 17 h a la Casa de l’Església de Sant Feliu de Llobregat, trobada diocesana de catequistes.

Dilluns 7. Mare de Déu del Roser.

Dimarts 8. A les 18:30 h, grup d’estudi d’evangeli (vegeu notícia). A les 20:30 a la sala parroquial Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares del GEP.

Dijous 10. A les 20:30 h, comissió Sta. Maria 2020.

Dissabte 12. Mare de Déu del Pilar. Eucaristia solemne a l’església del Molí d’en Rovira a les 10:30 h.

Diumenge 13. Diumenge XXVIII temps de durant l’any.