13 d’octubre de 2019

Mes missioner extraordinari: Batejats i enviats

El papa Francesc demana que aquest octubre sigui un mes missioner extraordinari en commemoració dels cent anys de la publicació de la Carta apostòlica “Maximum illud” del papa Benet XV. Evangelitzar no és proselitisme, sinó una riquesa per anunciar el missatge de Jesús des de la gratuïtat sense excloure ningú i en comunitat. Qui estima es posa en moviment, és atret i atrau l’altre i teixeix relacions que donen vida. L’Església missionera està en sortida i en conversió constant com a fruit de l’amor, sacrifici, testimoni i gratuïtat de milers de persones que donen la seva vida.
Avui també calen missioners que anunciïn el missatge de salvació, tot respectant la llibertat individual i en diàleg amb les diferents cultures i religions que vulguin obrir-se a una comunió universal de la fe. El Baptisme ens fa fills a la casa del Pare; per això “Tu ets una missió”. En la nostra vida podem realitzar el projecte de Déu. Tots tenim un encàrrec, una missió. Tenim possibilitats i facultats per dur-la a terme. Les Obres Missionals Pontifícies, promotores del Domund, formen una xarxa global que recolza el Papa en el compromís missioner amb la pregària i l’almoina.

Jornada del Domund. El mes missioner extraordinari culminarà amb el Diumenge Mundial per a la Propagació de la fe (Domund), que amb motiu de la Romeria a Montserrat, a Vilafranca se celebrarà dissabte 26 i diumenge 27 d’octubre. A totes les misses es farà la pregària i col.lecta per al sosteniment de les missions de molts països empobrits on els missioners duen a terme l’encàrrec que els ha estat encomanat.

Agraïment Mans Unides. El Grup Tercer Món – Mans Unides vol agrair la participació i col·laboració econòmica que van fer les persones que van participar en l’acte “Dona  llum al Món” el dissabte 28 de setembre. Es van recaptar 396,03 € que aniran destinats al projecte d’aquest any de Mans Unides del bisbat de Sant Feliu: promoció social i econòmica de la zona Wayúu a Colòmbia.

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda participacions del número 75.281, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments de la vila.

Confirmació d’adults. Les parròquies de Vilafranca ofereixen la possibilitat de rebre el sagrament de la Confirmació a aquells adults que encara no l’han rebut. Les sessions preparatòries tindran lloc durant els mesos de febrer a abril de 2020, i la celebració de la Confirmació serà durant el temps de Pasqua. Inscripcions des d’ara fins al mes de gener al despatx parroquial. Obert a tot l’Arxiprestat.

Jornades de Formació i Animació Pastoral. Organitzades pel bisbat. Dies 21, 22, 23, 24 d’octubre, de 21h a 22:30h,  sala Mn. Vinyeta. Tema: “Església avui, reptes i camins”. Ponents: Mª del Mar Galceran, Glòria Barrete, Jordi Pigem, Mª Assumpta Bargalló. La setmana que ve donarem el programa.

Full parroquial per correu electrònic. Recordem que tots els que ho desitgeu podeu rebre aquest full parroquial, així com també altres informacions i notes de premsa de la parròquia, a través del vostre correu electrònic. Podeu demanar-ho al despatx parroquial o a l’adreça electrònica de les parròquies de Vilafranca, a la qual també podeu adreçar-vos sempre que ho desitgeu:

parroquia@parroquiesdevilafranca.org

Col·lecta extraordinària mensual.  Recordem que cada primer diumenge de mes fem una col·lecta amb sobres a totes les misses per motivar la col·laboració corresponsable de tots els fidels en el manteniment ordinari de la parròquia. Moltes gràcies a tots per l’esforç i el compromís.

Sessions de formació litúrgica. Reprenem aquesta iniciativa, destinada especialment a tots els que desenvolupen algun servei en les nostres celebracions, però oberta a tothom. Tenen lloc un dissabte al mes a la sala Mn.Vinyeta, de 18:30 a 19:30 h. Primera sessió: 26 d’octubre.

Sala Mossèn Vinyeta. Darrerament hem pintat i redecorat aquest espai on es fan tantes reunions i activitats parroquials. Esperem que plagui a tothom la nova imatge.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 13. Diumenge XXVIII temps de durant l’any.

Dimarts 15. Santa Teresa de Jesús.

A les 18:45 h, grup bíblic. Tema: L’amic del nuvi (Jn 3,22-36). Obert a tothom a qui pugui interessar.

Dimecres 16. A les 19:30 h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria, cada dimecres pregària del Rosari.

Dijous 17. Sant Ignasi d’Antioquia.

A les 21 h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Divendres 18. Sant Lluc evangelista.

Del divendres 18 al dilluns 21. Romeria de Vilafranca a Montserrat.

Diumenge 20. Diumenge XXIX del temps de durant l’any. Amb motiu de la Romeria, la Jornada del Domund a Vilafranca se celebrarà el cap de setmana vinent.