27 d’octubre de 2019

Domund: Batejats i enviats

Avui a Vilafranca celebrem el Domund, coincidint amb el final d’aquest Mes Missioner Extraordinari que hem viscut durant tot el mes d’octubre, a proposta del papa Francesc, amb el lema “Batejats i enviats”. Aquesta és la pregària pròpia d’aquest mes i d’aquest Domund:

Pare nostre, el vostre Fill unigènit Jesucrist,

ressuscitat d’entre els morts, encomanà als seus deixebles

el mandat “Aneu i feu deixebles a tots els pobles”.

Vós ens recordeu que, mitjançant el nostre baptisme,

som partícips de la missió de l’Església.

Pels dons del vostre Sant Esperit, concediu-nos la gràcia

de ser testimonis de l’Evangeli, valents i tenaços,

perquè la missió encomanada a l’Església,

que encara està lluny de ser completada,

pugui trobar manifestacions noves i eficaces

que portin vida i llum al món.

Ajudeu-nos a fer que tots els pobles puguin experimentar l’amor salvífic i la misericòrdia de Jesucrist.

Ell, que amb Vós viu i regna, en la unitat de l’Esperit Sant, Déu pels segles dels segles. Amén.

Ha mort Mn. Ramon Català Güell. Nascut el 7 de gener de 1929 a Vilafranca del Penedès, va morir el passat 16 d’octubre de 2019, a l’edat de 90 anys, i les seves exèquies, presidides pel bisbe Agustí, es van celebrar a la basílica de Santa Maria el 18 d’octubre. Va ser ordenat sacerdot el 5 de desembre de 1954 a la catedral de Barcelona i, després de diversos nomenaments de vicari, va ser nomenat rector de la Parròquia de Sant Pere i Sant Fèlix d’Olivella, càrrec que va exercir fins a la seva jubilació. Autor del llibre “40 Anys a la Parròquia d’Olivella. Anècdotes i vivències d’un rector rural”. També va ser rector de la parroquia de Santa Maria Magdalena de Canyelles, i vinculat durant molts anys al Santuari de la Mare de Déu del Vinyet de Sitges. Molt aficionat al cant i a la música, va composar obres musicals i dirigir diverses corals. Units en la pregària, encomanem-lo a la misericòrdia de Déu.

Serveis litúrgics a les misses. Des del consell pastoral parroquial tenim interès que hi hagi més fidels que puguin participar en els serveis litúrgics de les nostres eucaristies: lectors, donadors de comunió, passar les paneres de la col·lecta, col·laboradors a la sagristia…; tant de bo que també hi hagués més directors de cants, organistes… Es tracta de participar amb aquests autèntics ministeris laicals en la litúrgia, per tal que no sempre siguin els mateixos els que els realitzen, i així també hi hagi més fidels que col·laborin. El cap de setmana dels dies 2 i 3 de novembre ho direm a totes les misses; els voluntaris que us oferiu ho podeu comunicar als mossens o a les sagristies de les diferents esglésies. Moltes gràcies!

Contes de Santa Maria. Una nova iniciativa pensada per als infants més petits (fins a 2n de Primària). Un dissabte al mes a les 19:15 h a la sala Mn. Vinyeta. Vam començar el passat 5 d’octubre. Properes dates: 9 novembre, 30 novembre.

Nou arxiprest. Amb data 4 d’octubre de 2019, i després de les consultes efectuades a l’equip de preveres i diaques de l’Arxiprestat i al Consell Pastoral Arxiprestal, el bisbe Agustí ha nomenat com a arxiprest de l’Arxiprestat de Vilafranca del Penedès, per a un període de 4 anys, Mn. Xavier Aymerich Miñarro. Aquest nou arxiprest substitueix Mn. Josep Puig Font, que ha exercit aquest servei durant els darrers 28 anys i a qui li agraïm la seva valuosa tasca que ha donat tant de fruit. L’Arxiprestat de Vilafranca del Penedès és el més gran en nombre de parròquies (30) dels 4 de la vicaria del Penedès-Anoia-Garaf i dels 9 que té el bisbat.

Solemnitat de Tots Sants: divendres 1 de novembre

Misses amb els mateixos horaris dels diumenges (i vigília).

Commemoració dels Fidels Difunts: divendres 2

Missa pels difunts: 8:15 h, Santíssima Trinitat.

A les 17 h, pregària a la capella del Cementiri Municipal.

Les misses del vespre són de vigília del diumenge.

Loteria de Nadal. La comissió Santa Maria 2020 ha posat a la venda participacions del número 75.281, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les diferents esglésies i en diversos establiments de la vila.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 27. Diumenge XXX del temps de durant l’any. Jornada del Domund a Vilafranca. A les 14 h a la capella de Fàtima, comencen les misses de la comunitat ucraïnesa.

Dilluns 28. Sant Simó i sant Judes, apòstols. A les 21 h a la sala Mn. Vinyeta, reunió dels acollidors de promesos de la vicaria episcopal del Penedès-Anoia-Garraf.

Dimarts 29. A les 18:45 h, reunió de la pastoral de la salut.

Dimecres 30. A les 21 h a la Casa de l’Església de Sant Feliu, reunió de les comissions d’economia de les parròquies.

Dijous 31. A les 17 h, equip responsable de la catequesi.

Divendres 1 novembre. TOTS SANTS (vegeu programa).

Dissabte 2. FIDELS DIFUNTS (vegeu programa). A les 20 h a la basílica de Santa Maria, ofrena dels Xicots de Vilafranca a la Mare de Déu del Roser.

Diumenge 3. Diumenge XXXI del temps de durant l’any.