3 de novembre de 2019

Consell Pastoral Parroquial

Aquest mes d’octubre hem reprès el treball del consell pastoral interparroquial de Vilafranca. Els eixos del treball de les nostres parròquies per a aquest curs 2019-2020 seran:

1. a) Santa Maria 2020. El proper 7 de gener s’escau el centenari de la concessió del títol de basílica a l’església de Santa Maria per part del papa Benet XV. Ho celebrarem tot coincidint amb la nova fase de les obres de rehabilitació, concretament de la teulada.
  2. b) Celebracions Dominicals en Absència de Prevere. Volem preparar religioses i laics que puguin fer aquest servei, i conscienciar també la comunitat de Vilafranca sobre aquestes celebracions que ja es fan en alguns pobles.
  3. c) L’objectiu diocesà per a aquest curs: Créixer. Es tracta de potenciar la formació dels laics; ho anirem explicant.
  4. d) Reprendre les conclusions de l’assemblea parroquial:

– Acollir i acostar-se als nouvinguts

– Potenciar el coneixement dels grups

– Més relació intergeneracional entre fidels i grups

– Potenciar la dimensió espiritual

– Celebracions més flexibles per acollir infants i joves.

Intentarem omplir de contingut aquests eixos i anirem recollint tot el treball que es faci.

Recordem també que des del consell pastoral parroquial tenim interès que hi hagi més fidels que puguin participar en els serveis litúrgics de les nostres eucaristies: lectors, donadors de comunió, passar les paneres de la col·lecta, col·laboradors a la sagristia… Es tracta de participar amb aquests autèntics ministeris laicals en la litúrgia, per tal que no sempre siguin els mateixos els que els realitzen, i així també hi hagi més fidels que col·laborin. Per això aquest cap de setmana (dies 2 i 3 de novembre) ho direm a totes les misses; els voluntaris que us oferiu ho podeu comunicar als mossens o a les sagristies de les diferents esglésies. Moltes gràcies!

Visita de les relíquies de Santa Bernardeta. A la catedral de Sant Feliu de Llobregat, el dijous 7 de novembre. L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes et convida a aquest esdeveniment. 10:30 h, arribada de les relíquies. 11 h, missa de benvinguda i vetlla amb veneració de les relíquies. 18 h, Vespres i Processó. 19:30 h, missa de comiat. La delegació de Vilafranca organitza un autocar que sortirà a les 16:30 h. Inscripcions al despatx parroquial el dilluns 4 de novembre de 19 a 20 h.

Trobada dels animadors de la litúrgia. Dissabte 9 de novembre, de 10 h a 13 h a la Casa de l’Església de Sant Feliu. Tema: “Balanç d’aquests 10 anys”, a càrrec del P. Bernabé Dalmau. La parròquia organitza un autocar, inscripcions al despatx parroquial.

Excursions familiars. Una nova proposta pastoral. Un diumenge al trimestre us convidem a aquesta activitat lúdica i formativa per a famílies joves amb fills. Comencem el dia 10 de novembre. Horari: 9:45 acollida a la capella de Fàtima (Poble Nou), missa, excursió a Castellví de la Marca (amb cotxes), dinar (cadascú se’l porta), tornada a les 16 h. Informació i inscripcions Mn. Jordi Tres (tel. 600 35 03 70).

Missa amb joves i contes de Santa Maria. Reprenem aquesta missa una vegada al mes, convocant especialment els grups del Divercat, Confirmació, Postconfirmació i joves. Propera: dissabte 9 de novembre a les 20 h a Santa Maria. Els dies que hi hagi la missa amb joves es fa també la trobada amb infants petits (abans de la Primera Comunió) a les 19:15 h a la sala Mn. Vinyeta.

Cadena de pregària per les vocacions. Com cada any, les                                                                    diòcesis de Catalunya dediquen el mes de novembre a pregar per les vocacions. Enguany el lema és: “Val la pena arriscar la vida per Crist!”. En farem esment a les nostres celebracions, sobretot els dies que té assignat en aquesta cadena de pregària el nostre bisbat: 9, 19 i 29 de novembre.

Recessos espirituals “Aixeca’t”. Una experiència espiritual oberta a tothom. Un dissabte al matí cada mes (de 10:30 a 13:30 h) al Monestir de la Mare de Déu del Carme. Primer recés: 9 de novembre.

Projectes Campanya de l’Ampolla. Està obert el termini per presentar projectes als quals destinar els beneficis de la propera edició, que tindrà lloc l’11 de gener. Es poden presentar a la rectoria fins el 23 de novembre.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 3. Diumenge XXXI del temps de durant l’any.

Dilluns 4. Sant Carles Borromeu, bisbe.

Dimarts 5. Beata Maria Ràfols. A les 18:45 h, grup bíblic. Tema: Gràcies a una dona de Samaria (Jn 4,1-42).

Dimecres 6. Beat Josep Casas Ros i companys màrtirs. A les 19 h, reunió del grup de Tercer Món – Mans Unides.

Dijous 7. Arribada a Sant Feliu de les relíquies de Sta. Bernardeta (vegeu notícia). A les 20:30 h, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21 h, consell pastoral.

Divendres 8. A les 21 h a la sala parroquial Mn. Vinyeta, reunió de pares/mares dels infants de 2n de catequesi.

Dissabte 9. Trobada dels Animadors de la Litúrgia, recés, contes de Santa Maria, missa amb joves… (vegeu notícies).

Diumenge 10. Diumenge XXXII del temps de durant l’any. Jornada de Germanor, col·lecta per al fons comú diocesà. Excursió amb famílies (vegeu notícia).