10 de novembre de 2019

L’arquebisbe de Yaoundé (Camerun), a Vilafranca

L’Ateneu Universitari Sant Pacià (que agrupa les Facultats de Teologia, Eclesiàstica de Filosofia, i Antoni Gaudí d’Història, Arqueologia i Art Cristià) organitza cada any, el mes de novembre, un Congrés de Teologia sobre algun tema d’interès, amb la participació de ponents d’alt nivell. Aquest any, el congrés es titula “L’aportació del papa Francesc a la Teologia i a la Pastoral de l’Església”, i tindrà lloc a Barcelona del 12 al 14 de novembre. Hi participaran teòlegs i bisbes vinguts de Roma, Bolonya, Buenos Aires, Camerun, Índia, Estats Units, Espanya, Tarragona i Barcelona. Una novetat d’aquesta edició és que els vespres dels dies del congrés alguns dels ponents es desplaçaran a poblacions properes per impartir les seves ponències. Vilafranca ha estat escollida per ser la seu d’una d’aquestes conferències. Així, doncs, tindrem el privilegi d’acollir una de les ponències del Congrés:

Dijous 14 de novembre, a les 20:30 h a l’església de Sant Francesc: “L’alegria dels pobres i dels immigrants, esperança de la missió”, per Mons. Jean Mbarga, arquebisbe de Yaoundé (Camerun). Acte gratuït i obert a tothom.

Jornada de Germanor. Avui a tota l’Església se celebra aquesta jornada per conscienciar-nos de les necessitats econòmiques de l’Església i col·laborar en el seu autofinançament, amb el lema: “Sense tu no hi ha present, amb tu hi ha futur”. Es farà una col·lecta a totes les misses destinada al fons comú diocesà del nostre bisbat de Sant Feliu de Llobregat.

Reforç educatiu de Càritas. El passat dia 30 de setembre va començar el Reforç  educatiu de Càritas Interparroquial de Vilafranca. És un servei dirigit als infants de Primària i d’ESO, amb dificultats d’aprenentatge. A principis de curs els centres educatius envien els alumnes que necessiten un suport, com és l’aprenentatge de les matèries bàsiques, reforçar hàbits d’estudi i de socialització, i que les seves famílies, degut a la seva precària situació econòmica, no els poden oferir altres ajudes. Enguany aquest servei compta amb una educadora i 10 voluntaris. L’activitat es realitza a les tardes, de dilluns a dimecres. Els 20 infants d’Educació Primària assisteixen una hora a un dels dos torns, de 17 h a 18 h o de 18 h a 19 h de la tarda. També hi ha un grup de 5 nois i noies d’ESO, amb l’horari de 16 h a 17 h de la tarda. El passat dijous 24 d’octubre el bisbe Agustí va beneir les noves aules on es realitza aquest servei als baixos del carrer de la Font n. 35. Desitgem la incorporació de nous voluntaris, per poder atendre els infants que necessiten ajuda per al seu desenvolupament. Animem les persones de la comunitat a destinar una hora o més a la setmana, segons la seva disponibilitat, com un compromís de cara a la societat en la qual tots ens puguem sentir millor.

Resultat Domund. Fruit de la col·lecta realitzada els dies 26 i 27 d’octubre, s’han lliurat a la Delegació Diocesana de Missions 1.503,58 €.

Projectes Campanya de l’Ampolla. Es poden presentar projectes als quals destinar els beneficis de la propera edició (11 de gener) a la rectoria fins el 23 de novembre.

Cartellera llibres. Recordem que a la basílica de Santa Maria hi ha uns prestatges (al costat de la capella del Santíssim), amb llibres d’espiritualitat i formació cristiana. Val la pena mirar-los i adquirir-ne algun que tingui interès.

Celíacs. Recordem que a la basílica de Santa Maria disposem d’hòsties aptes per a celíacs. Aquells que participeu de l’eucaristia i tingueu aquesta intolerància, podeu combregar demanant-ho abans de començar la missa a la sagristia. Si algú participa a l’eucaristia en una altra església, podeu comentar-ho al mossèn per trobar la forma de poder combregar també.

Missa per televisió. Recordem que podeu veure la missa dominical a TV2 a les 10:30 h des de Sant Cugat del Vallès; i també a les 11 h des de Montserrat als diferents Canals de la Xarxa de Televisions Locals, entre les quals Penedès Televisió, Canal Blau, etc. També els dies feiners a través de 13TV, que la retransmet a les 11 h; i per internet, a Montserrat TV (http://www.montserratcomunicacio.cat).

Loteria de Nadal. Encara queden participacions del número 75.281, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 €.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 10. Diumenge XXXII del temps de durant l’any. Jornada de Germanor, col·lecta per al fons comú diocesà. Excursió amb famílies.

Dimarts 12. A les 16 h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort.

A les 18:30 h, grup d’estudi d’evangeli. Reflexió sobre l’evangeli del diumenge vinent. Obert a tothom.

Dimecres 13. A les 12 h, inauguració i benedicció de les millores del centre d’acollida Abraham de Càritas, a càrrec del bisbe Agustí. A les 21 h, reunió de pares/mares dels nois i noies del 2n. curs de la catequesi de Confirmació.

Dijous 14. A les 20:30 h a l’església de Sant Francesc, conferència de l’arquebisbe de Yaoundé (vegeu davantal). Atenció! La missa de les 20 h s’avança a les 19:50 h.

Dissabte 16. A les 18:30 h, sessió de formació litúrgica.

Diumenge 17. Diumenge XXXIII del temps de durant l’any. Jornada Mundial dels Pobres.