17 de novembre de 2019

La Jornada dels Pobres i el treball de Càritas

Avui se celebra a tota l’Església, coincidint amb el penúltim diumenge de l’any litúrgic, la Jornada Mundial dels Pobres, una iniciativa que el papa Francesc va proposar al final de l’Any Sant de la Misericòrdia (2016) i que arriba aquest any ja a la seva tercera edició. Aquesta jornada ens anima a prendre consciència de la situació de pobresa que viuen moltes persones i a respondre-hi amb generositat. El lema d’aquest any és: “No es veurà defraudada l’esperança dels humils” (del salm 9,19). La celebració d’aquesta jornada ens dona ocasió a recordar i valorar tot el treball que es fa des de Càritas Interparroquial de Vilafranca, que és la dimensió social i solidària de la comunitat cristiana. Per això avui trobareu a les tauletes de les esglésies la Memòria del 2018, amb tota la tasca realitzada. També hem estrenat un plafó informatiu de Càritas a l’entrada de la basílica de Santa Maria, semblant a la cartellera que ja hi ha a la parròquia de la Trinitat, amb una bústia per fer-hi donatius. Recordem també que precisament aquesta setmana el bisbe Agusti ha inaugurat i beneït les reformes realitzades al Centre d’Acollida Abraham. Donem-ne gràcies a Déu!

Cadena de pregària per les vocacions. Continua durant tot el mes de novembre, sota el lema: “Val la pena arriscar la vida per Crist!”. El nostre bisbat de Sant Feliu té assignats especialment per subratllar aquesta intenció de pregària els dies 9, 19 i 29 de novembre.

Projectes Campanya de l’Ampolla. Està obert el termini per presentar projectes als quals destinar els beneficis de la propera edició, que tindrà lloc l’11 de gener. Es poden presentar a la rectoria fins el 23 de novembre.

Pastoral de joves. Hem iniciat ja els grups de joves. Aquest curs tenim dos grups de 1r de de confirmació (en els quals participen 20 nois i noies), dos grups de 2n. curs (19 nois i noies), també un grup de postconfirmació (16-17 anys) i dos grups de joves (18-21 i 22-26 anys respectivament). Recordem que una vegada al mes convoquem tots els joves de la parròquia (també els del Divercat) a celebrar junts la missa a les 20h. a Santa Maria. Proper dia: 30 de novembre.

Confirmació d’adults. Recordem que les parròquies de l’Arxiprestat de Vilafranca ofereixen la possibilitat de rebre el sagrament de la Confirmació a aquells adults que no l’han rebut. La preparació es farà durant els mesos de febrer a abril de 2020, i la celebració de la confirmació serà durant el temps de Pasqua. Inscripcions fins el mes de gener.

Loteria de Nadal. Encara queden participacions del número 75.281, destinades a recaptar fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 €.

Comencen les obres de la basílica!

Realitzada ja fa uns mesos la reparació dels campanarets i de la façana sud, afrontem ara les obres de rehabilitació de la part essencial de l’edifici: la teulada. L’obra prevista consisteix en: retirar les teules, aprofitant les que estiguin en bon estat i rebutjant les malmeses; treure l’embigat que sustenta la teulada fixat sobre els cavalls de fusta dels murs; posar tot l’embigat nou, de fusta nova; introduir entre l’embigat i les teules unes planxes de suport per evitar les humitats provinents de les pluges i donar més consistència a l’estructura; recalçar totes les teules (deixant les velles a la part superior i les noves a la part inferior per mantenir l’efecte cromàtic extern de la basílica). Parlem d’una gran obra, de 760 metres quadrats de superfície de teulada. El pressupost global és de 550.000 €, tot i que, si no hi ha prou finançament inicial, l’obra es pot dividir en 3 fases. Les obres tindran una durada de 4 mesos, i s’acabaran abans de Setmana Santa.

Recordem que la parròquia està gestionant subvencions, i alhora també una campanya de recaptació de fons a particulars, empreses i comerços titulada “Apadrina una teula”; n’anirem donant informació. Alhora que també recordem que el proper 7 de gener celebrarem els 100 anys de la concessió del títol de basílica a l’església de Santa Maria per part del papa Benet XV (1920).

Web actualitzat. Darrerament hem actualitzat el web de les parròquies de Vilafranca, on es pot trobar tota la informació. També hi ha una versió actualitzada de l’organigrama parroquial, amb tots els grups i serveis que s’ofereixen. El podeu consultar a http://www.parroquiesdevilafranca.org

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 17. Diumenge XXXIII del temps de durant l’any. Jornada Mundial dels Pobres.

Dimarts 19. A les 18:45 h, grup bíblic. Tema: Guarició del fill d’un funcionari reial (Jn 4,43-54). Obert a tothom interessat en aprofundir en la Sagrada Escriptura.

Dijous 21. La Presentació de Santa Maria. A les 21 h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Divendres 22. Santa Cecília. A les 21 h, reunió de pares/ mares dels infants del 1r curs de catequesi.

Dissabte 23. A les 19 h, trobada dels matrimonis que s’han casat durant aquest any 2019.

Diumenge 24. Solemnitat de Jesucrist, Rei de tot el món (últim diumenge de l’any litúrgic). A les 12h, dintre de la missa de la basílica de Santa Maria, ballada d’una sardana a càrrec dels balladors joves, amb acompanyament de la Colla Reus Jove, amb motiu de la Diada del Soci de Vilafranca Sardanista.