1 de març de 2020

Quaresma, temps de conversió

Comencem la Quaresma, temps destinat especialment a revisar la nostra vida i millorar-la. Dimecres de cendra se’ns va dir: “Converteix-te i creu en l’evangeli”. Avui anem amb Jesús al desert, i durant quaranta dies ens esforcem per vèncer el mal i reprendre el camí del bé. Intensificar la pregària, exercitar amb esforç alguna mena de dejuni, i accentuar la dimensió de caritat són els mitjans clàssics que, adaptats a cada persona i situació, ens ajudaran en aquest camí de conversió. La parròquia ofereix algunes propostes durant la Quaresma que expliquem en aquest full. Però hi ha altres espais de pregària (laudes del dissabte, rosari del dimecres…) i de formació (grups de diàleg, formació litúrgica, grup bíblic, grup d’estudi d’evangeli…), que poden servir-nos també; a més dels propòsits personals que cadascú es plantegi en aquests àmbits. Voldria destacar el nou horari de confessions que iniciem a partir d’ara (dijous a la tarda) per animar i facilitar la recepció del sagrament del Perdó, com una forma privilegiada d’experimentar la conversió. Que cadascú, doncs, busqui els mitjans per viure amb intensitat aquesta Quaresma.

Quotes fixes domiciliades. El diumenge 16 de febrer  donàvem a tothom la informació de l’economia parroquial, i demanàvem un esforç corresponsable de tots els fidels per col·laborar en l’autofinançament de l’Església. Recordem en aquest sentit la col·lecta extraordiària que fem a totes les misses el primer diumenge de cada mes. I també la proposta de domiciliar una quota fixa en favor de la parròquia, que a més a més dona al fidel la possibilitat de desgravar el donatiu a la Declaració de la Renda amb el certificat corresponent. Trobareu les fitxes corresponents a les tauletes de les diferents esglésies o al despatx parroquial.

Trobada de famílies. Diumenge 8 de març a Ordal. Adreçat a totes les famílies amb infants que hi vulguin participar. Horari: 10 h, acollida. Excursió a “la fonteta”. 13 h, Eucaristia. Dinar (cadascú se’l porta) i sobretaula. 15:30 h, Comiat. Inscripcions a la rectoria de Vilafranca o a Mn. Jordi Tres (600 35 03 70).

Cos de Portants del Sant Crist. El proper dissabte 7 de març a les 5 de la tarda tindrà lloc a la rectoria l’assemblea anual del Cos de Portants del Sant Crist de Vilafranca, començant a preparar el centenari d’aquesta entitat que s’escau el 2021 i també la participació en els propers actes de Quaresma i Setmana Santa. Per altra banda, s’ha constituït el grup de Portadores de la Mare de Déu dels Dolors, que participa també en el Viacrucis del Divendres Sant. Tots dos grups estan oberts a persones interessades a formar-ne part; informació a la rectoria.

QUARESMA 2020

– Els dies feiners resem Laudes (8:15 h, Stma. Trinitat) i Vespres (20 h, Santa Maria) juntament amb la missa.

– Cada diumenge a les 18 h, pregària del Viacrucis:

1 de març (I Quaresma): Basílica de Santa Maria.

8 de març (II Quaresma): Església de Sant Francesc.

15 de març (III Quaresma): Parròquia Santíssima Trinitat.

22 març (IV Quaresma): Església M. de Déu de Montserrat.

29 de març (V Quaresma): Capella Mare de Déu de Fàtima.

5 d’abril (Diumenge de Rams): Basílica de Santa Maria.

– Diorama de Setmana Santa. L’Associació de Pessebristes de Vilafranca ens ofereix un diorama sobre un tema relacionat amb el misteri pasqual; enguany és una escena de resurrecció (la tomba buida). Exposat a la capella del baptisteri de la basílica de Santa Maria. L’inaugurarem i beneirem el diumenge 1 de març a les 12:45 h.

– Nou horari de Confessions: dijous a les 19:30 h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria.

Recés de Quaresma. Dissabte 28 de març al Monestir de la Mare de Déu del Carme, de 10:30 a 13:30 h.

Contes de Santa Maria i Missa jove. Cada primer dissabte de mes, a les 19:15 h a la sala Mn. Vinyeta, acollim els més petits de casa (infants que encara no tenen edat de catequesi) per cantar i aprendre coses de Jesús. Tot seguit, a les 20 h, missa amb la participació dels joves dels grups de confirmació i postconfirmació. Proper dia: 7 de març.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 1 de març. Diumenge I de Quaresma. A les 12:45 h, inauguració i benedicció del diorama de Setmana Santa de la basílica de Santa Maria. A les 18 h a la basílica de Santa Maria, Viacrucis. A partir de les 17 h a l’església de Sant Joan de Sitges, recés de Quaresma per a joves.

Dimarts 3. A les 18:45 h, grup bíblic. Tema: Una paraula dura de sentir (Jn 6,60-71).

Dimecres 4. A les 19 h, reunió del grup Tercer Món.

Dijous 5. A les 19:30 h, confessions (vegeu notícia). A les 20:30 h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous de mes). A les 21 h, reunió del consell pastoral.

Dissabte 7. A les 17 h, assemblea del Cos de Portants del Sant Crist de Vilafranca. A les 19:15 h, contes de Santa Maria. A les 20 h, missa jove (vegeu notícia).

Diumenge 8. Diumenge II de Quaresma. Trobada de famílies a Ordal (vegeu notícia). A les 18 h a l’església de Sant Francesc, Viacrucis.