9 de febrer de 2020

Campanya contra la Fam

“Qui més pateix el maltractament al planeta no ets tu”. Amb aquest lema Mans Unides enceta la 61 Campanya contra la Fam en el món aquest any 2020. Com cada any, Mans Unides finança projectes en països en vies de desenvolupament per tal de fer més digna la vida de moltes persones. Creiem que l’educació és una eina de gran abast i durada. Per això enguany els dos projectes als quals es destinaran els beneficis que es recullin a totes les parròquies, comunitats, escoles… del bisbat de Sant Feliu de Llobregat són:

– A  Namorona (Madagascar) es vol donar impuls a l’accés a l’educació secundària en una zona rural amb la construcció d’un edifici de dues plantes per a 6 aules. D’aquesta ampliació se’n beneficaran 320 alumnes en acabar l’educació primària. Té un pressupost de 43.295 €.

– El segon projecte és a Kigaly (Ruanda). El projecte és la rehabilitació (arranjar teulada, construcció de cuina…) i ampliació de les habitacions (ja que els alumnes s’han de desplaçar diversos quilòmetres per anar a classe) d’un centre de formació professional. El pressupost és de 82.468 €.

La Campanya té lloc el segon cap de setmana de febrer, i el Grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca organitza diferents activats durant el mes de febrer:

Dissabte 8 i diumenge 9 a totes les esglésies: pregària i col·lecta extraordinària per a Mans Unides.

-Dijous 13 a Ràdio Vilafranca: entrevista a la Delegada de Mans Unides del bisbat de Sant Feliu, Teresa Gisbert.

Dissabte 15 a les 21 h a la Sala Mn. Vinyeta: Sopar de la Fam. Ens acompanyarà Joan Quintana, que ha fet una estada a Bolívia. Animem especialment a tots els feligresos a participar en aquest acte, obert a tothom. Els tiquets es venen al preu de 10 € a la sagristia de Santa Maria, al despatx parroquial o als membres del grup de Tercer Món. Data límit per adquirir els tiquets: dimecres 6 de febrer.

Dilluns 24 a les 21 h a la sala Mn. Vinyeta: Conferència organitzada pels Grups de Diàleg, “La consciència missionera de l’Església”, a càrrec de mossèn Joan Soler, rector d’Arenys de Mar i missioner durant anys al Togo.

Donada la importància dels projectes demanem a tothom la seva aportació generosa en la pregària i econòmicament. Molts infants i joves ens ho agrairan. Es poden fer donatius al compte ES07 0075 0769 32 0600608618.

La Mare de Déu de Lourdes. La festa litúrgica se celebra el dimarts 11 de febrer. La missa amb la participació dels membres de l’Hospitalitat de Vilafranca la celebrarem el diumenge 16 a les 12 h a la basílica de Santa Maria.

Festa d’aniversari del GEP. Aquest any el Grup Esplai Parroquial celebra el seu 36è aniversari. Ho celebrarem el dissabte 15 de febrer amb una festa que durarà tota la tarda i que acabarà amb la participació a la missa de les 20 h a la basílica de Santa Maria.

Calendari acolliments de parelles. Hem començat ja a preparar la celebració dels matrimonis d’aquest any 2020. Les sessions preparatòries tindran lloc els mesos de març i juny. L’equip d’acollidors de parelles està preparant-les ja amb molta il·lusió; els agraïm de tot cor el seu servei.

Info+BSF. El bisbat de Sant Feliu ofereix aquest canal de comunicació adreçat als fidels que el vulguin rebre. És un butlletí digital que arriba gratuïtament cada setmana, complementant la informació del full dominical. Els interessats han de subscriure’s omplint el formulari que es troba en aquest enllaç (http://eepurl.com/doYsEj), o bé al web del bisbat (www.bisbatsantfeliu.cat). També es pot escriure a premsa@bisbatsantfeliu.cat dient que voleu rebre info+BSF i us enviarem el formulari de subscripció.

Visites a la cripta de Santa Maria i a l’església de Sant Francesc. Cada dissabte d’11 h a 13:30 h (cripta) i d’11 h a 13 h (Sant Francesc) gràcies a un grup de voluntaris.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 9. Sant Jocund màrtir, copatró de Vilafranca. A les 12 h, MISSA SOLEMNE presidida pel bisbe de Sant Feliu, Mons. Agustí Cortés. Al final es cantaran els goigs de sant Jocund (se’n repartirà una nova edició). A continuació, concert d’orgue a càrrec de Berenguer Montserrat.

Campanya contra la fam en el món de Mans Unides: pregària i col·lecta a totes les misses (vegeu notícia).

Dilluns 10. Santa Escolàstica, verge.

Dimarts 11. Mare de Déu de Lourdes. A les 18:30 h, grup d’estudi d’evangeli. Obert a tothom.

Dimecres 12. Santa Eulàlia, verge i màrtir. A les 20 h, consell pastoral arxiprestal.

Divendres 14. Sant Ciril, monjo, i sant Metodi, bisbe. A les 21 h a la sala Mn. Vinyeta, reunió dels pares/mares dels infants de 1r curs de catequesi.

Dissabte 15. Al monestir del Carme, de 10:30 a 13:30 h, recés d’iniciació (per als que és la primera vegada que hi participen). Festa d’aniversari del GEP, missa a les 20 h (vegeu notícia). A les 21 h, sopar de la fam (vegeu notícia).

Diumenge 16. Diumenge VI del temps de durant l’any. A les 12 h a la basílica de Santa Maria, missa amb la participació de l’Hospitalitat de la M. de Déu de Lourdes.