16 de febrer de 2020

L’economia parroquial

Avui, juntament amb aquest full informatiu parroquial, en trobareu un altre d’extraordinari amb el resum econòmic de l’any 2019, el qual fa referència als ingressos i despeses de les parròquies de Vilafranca, incloent no només les diverses esglésies (Sta. Maria, Stma. Trinitat, Fàtima, Montserrat, St. Francesc, els Dolors), sinó també els altres edificis de titularitat parroquial, i sobretot les activitats pastorals que es porten a terme. Una tasca complexa que gestiona la comissió d’economia, que es fa càrrec també de les obres, manteniment i reparacions. Des d’aquí volem agrair el servei d’aquests voluntaris que porten a terme una tasca poc visible però molt necessària i gens fàcil. Mireu amb atenció la informació i també el comentari per abastar la situació actual i les dificultats per a l’autofinançament. Finalment, fem una crida a la consciència dels fidels, ja que entre tots hem de fer front a les necessitats econòmiques de la parròquia.

També oferim una fitxa per subscriure (o revisar) una quota fixa en favor de la parròquia, una de les millors formes de col·laborar econòmicament.

LA LLIÇÓ D’UNA NOTÍCIA: EL TESTIMONI D’UN GRAN ESPORTISTA

El passat 26 de gener va morir en un accident d’helicòpter el llegendari jugador de bàsquet Kobe Bryant, la seva filla Gianna de 13 anys i 7 persones més. El que no s’ha dit gaire és que, aquell mateix matí, ell i la seva filla havien participat de la missa dominical a la seva parròquia, ja que eren catòlics practicants.

Bryant, jugador durant tota la seva carrera de Los Ángeles Lakers, formava part d’una família catòlica i va ser educat com a tal. Consta que la seva fe el va ajudar en moments difícils de la seva vida, concretament quan va ser acusat d’una violació; tot i ser innocent, va reconèixer que havia estat infidel a la seva esposa. L’acompanyament d’un prevere el va ajudar a superar la crisi i salvar el seu matrimoni, del qual ha tingut 4 fills. Des d’aleshores, la seva fe cristiana es va enfortir i va ser un element central a la seva família.

De mica en mica es van coneixent els detalls del trist accident, i ara se sap que abans de dirigir-se al partit que havia de jugar la Gianna, com que era diumenge, van participar a la missa de les 7 del matí a la seva parròquia de Nostra Senyora Reina dels Àngels, al comptat d’Orange, de la qual eren feligresos habituals; els testimonis confirmen que tots dos van combregar. Acabada la missa, van sortir de l’església i poc després van agafar l’helicòpter que va tenir l’accident. Kobe Bryant i la seva familia eren molt estimats per la feligresia. També tenien, amb la seva esposa Vanessa, una fundació benèfica dedicada a millorar les condicions de vida de famílies sensesostre.

Catalunya Religió. Aquest interessant diari digital ofereix gratuïtament cada mes una edició en paper; la podeu trobar a la tauleta de publicacions de la basílica. Podeu consultar i subscriure-us al butlletí diari: https://www.catalunyareligio.cat

Congrés de laics. Els propers dies 14, 15 i 16 de febrer tindrà lloc a Madrid, organitzat per la Conferència Episcopal Espanyola, el congrés de laics amb el títol “Pueblo de Dios en salida”. Hi participaran 12 representants del bisbat de Sant Feliu de Llobregat, entre els quals 5 de l’arxiprestat de Vilafranca. És un tema molt interessant, en la línia de l’objectiu de la nostra diòcesi d’aquest curs, dedicat al creixement del laïcat. Preguem pel bon desenvolupament i pels fruits d’aquest congrés.

Litúrgia de les Hores. Sovint hem parlat de la importància de la pregària de la Litúrgia de les Hores, la pregària de l’Església, que es pot resar en comunitat o individualment; ens referim sobretot al res de Laudes i Vespres.

A la parròquia resem comunitàriament Laudes els dissabtes al matí (9:30 h a la capella del Santíssim de Santa Maria).

Recordem que existeix una aplicació per al telèfon mòbil promoguda pel Centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona i que es pot descarregar gratuïtament, amb la qual podem tenir a mà els textos de la Litúrgia de les Hores de cada dia.

També recordem que Ràdio Estel emet cada dia Laudes (7:30 h) i Vespres (18:45 h) des de Montserrat, i Completes des de Solius (23:30 h). I encara, es poden seguir en directe totes les pregàries i celebracions del monestir a través d’internet des de TV Montserrat.

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 16. Diumenge VI del temps de durant l’any. A les 12 h a la basílica de Santa Maria, missa amb la participació de l’Hospitalitat de la M. de Déu de Lourdes.

Dilluns 17. A les 20:45 h, reunió dels acollidors de baptismes.

Dimarts 18. A les 18:45 h, grup bíblic. Tema: El discurs del pa de vida (Jn 6,22-59).

Dissabte 22. La Càtedra de sant Pere apòstol.

A les 18:30 h a la sala mossèn Vinyeta, SESSIÓ DE FORMACIÓ LITÚRGICA. Aquest dia farem la segona sessió del CURS DE LECTORS que vam començar el 18 de gener. No cal haver assistit a la primera sessio. Obert a tots els feligresos de les parròquies de l’arxiprestat, especialment als que col·laboren en les celebracions litúrgiques, i més encara als que exerceixen el ministeri de lectors, monitors, directors de cant…

Diumenge 23. Diumenge VII del temps de durant l’any.