23 de febrer de 2020

Créixer com a laïcat format i compromès

Recordem una vegada més l’objectiu diocesà que ens proposa el bisbat de Sant Feliu de Llobregat per aquest curs 2019-2020: “Créixer”. Créixer com a cristians, créixer en autenticitat, coneixement, experiència, vida, profunditat. Potenciar l’enfortiment i el creixement dels laics i laiques, dels fidels batejats, membres del Poble de Déu, que tenen una missió específica en el món. Es tracta, doncs, de potenciar el laïcat, especialment en la seva formació, vivència i missió. N’hem parlat en el consell pastoral parroquial, constatant tot el treball que ja es fa: formació litúrgica, grups de diàleg, grups bíblics, grups de formació, recessos… També recentment s’ha celebrat a Madrid un congrés de laics titulat “Poble de Déu en sortida”. Procurem, doncs, en aquest curs accentuar el nostre interès per treballar la formació i l’espiritualitat, cadascú a nivell individual, i també aprofitant totes les possibilitats que se’ns ofereixen des de la parròquia, des de l’arxiprestat i des del bisbat. Estem a punt de començar la Quaresma, i aquest és un temps propici per subratllar aquestes dimensions i també per fer algun propòsit per créixer com a cristians.

Calendari Baptismes. Hem concretat ja el calendari de celebracions del Baptisme durant aquest any 2020, que començarà amb el temps de Pasqua. També hem fet la reunió preparatòria amb l’equip d’acollidors de baptismes, format per 3 matrimonis, a qui agraïm el seu servei.

Trobada de famílies. Diumenge 8 de març a Ordal. Adreçat a totes les famílies amb infants que hi vulguin participar. Horari: 10 h, acollida. Excursió a “la fonteta”. 13 h, eucaristia. Dinar (cadascú se’l porta) i sobretaula. 15:30 h, Comiat. Inscripcions a la rectoria de Vilafranca o a Mn. Jordi Tres (600 35 03 70).

Vitrall restaurat. Hem acabat ja la restauració d’aquest element artístic de la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria. Ara es pot contemplar amb més detall la simbologia de l’Esperit Sant: el colom i la inscripció “Virtus Spiritus Sancti” (la força de l’Esperit Sant).

Grups de diàleg. Segona conferència: “La dimensió missionera de l’Església”, a càrrec de mossèn Joan Soler, prevere del bisbat de Girona i exmissioner al Togo. Dilluns 24 de febrer de 21 a 22:30 h a la sala Mn. Vinyeta.

Dimecres 26 de febrer. DIMECRES DE CENDRA. Comença el temps de QUARESMA.

Horaris de les misses amb imposició de la cendra:

8:15 h. Parròquia Santíssima Trinitat.

8:15 h. Monestir de la Mare de Déu del Carme.

12:15 h. Residència Inglada Via (obert a tothom).

20 h. Església Mare de Déu de Montserrat.

20 h. Basílica Santa Maria.

Recordem que avui és dia d’abstinència i de dejuni.

Viacrucis durant la Quaresma. Com cada any, els diumenges de Quaresma a les 18 h celebrarem la pregària del Viacrucis, cada diumenge en una església diferent. La setmana que ve donarem el calendari. Començarem el diumenge dia 1 de març a la basílica de Santa Maria.

Celebracions dominicals en absència de prevere (ADAP). El passat 20 de gener vam tenir la primera sessió dels grups de diàleg sobre aquest tema. Hem fet ja la formació d’algunes religioses i laics i laiques que es preparen per portar-les a terme; en algunes parròquies de l’arxiprestat ja fa temps que es realitzen, dirigides per 5 religioses i laics amb la corresponent “autorització” del bisbat. Avui us oferim una catequesi explicativa sobre la naturalesa i estructura de les ADAP, perquè tots els feligresos tinguin la informació i estiguin preparats per quan calgui començar-les també a Vilafranca.

Descarregar (PDF, 90KB)

CALENDARI  I  AGENDA

Diumenge 23. Diumenge VII del temps de durant l’any.

Dilluns 24. Conferència Grups de diàleg (vegeu notícia).

Dimarts 25. A les 16 h, reunió de la junta de la Casa de colònies de Penyafort. A les 18:45 h, reunió del grup de Pastoral de la salut. No hi ha missa a l’Espirall (serà demà).

Dimecres 26 de febrer. DIMECRES DE CENDRA. Vegeu horaris de les celebracions a la notícia corresponent.

Dijous 27. A les 18:30 h, reunió de la comissió Santa Maria 2020. A les 21 h, reunió de l’equip pastoral de joves.

Dissabte 29. De 10:30 a 13:30 h al monestir de la Mare de Déu del Carme, recés d’aprofundiment. A les 11:30 h, missa al centre sociosanitari Ricard Fortuny.

Diumenge 1 de març. Diumenge I de Quaresma. A les 18 h a la basílica de Santa Maria, pregària del Viacrucis. A partir de les 17 h a l’església de Sant Joan de Sitges, recés de Quaresma per a joves.