13 de setembre de 2020

Reprenem el full informatiu parroquial

Amb una certa emoció reprenem avui la publicació d’aquest full. Amb l’excepció del full extraordinari que vam publicar aquest mes d’agost, l’últim full es va publicar el 8 de març (II de Quaresma), i algunes de les activitats que allà s’anunciaven ja no es van poder celebrar, perquè el divendres 13 ja es van suspendre els actes de culte i es va iniciar el confinament per motiu de la pandèmia. El full del dia 15 (III de Quaresma), que estava editat i fotocopiat, ja no es va repartir, i van quedar suprimides totes les accions de la vida comunitària, tant litúrgica com pastoral. Recordem amb emoció la Setmana Santa, les misses retransmeses per youtube, els missatges per xarxes socials, els comunicats als infants i joves de la catequesi, les reunions per internet… Ha estat una experiència que ens ha fet pensar, ens ha obligat a buscar nous mitjans per viure la fe, per compartir la vida comunitària i que ens ha portat tants ensenyaments, tal com hem recordat en la novena de sant Fèlix d’aquest any. A partir del 18 de maig vam començar a reprendre el culte i progressivament també les activitats pastorals, amb les degudes restriccions i mesures preventives que hem mantingut fins avui. Així hem passat l’estiu, i així comencem un nou curs ben especial encara. El posem, com sempre, però potser en aquestes circumstàncies més que mai, a les mans de Déu, perquè ell il·lumini i encamini el nostre treball pastoral. Recordem alguns dels aspectes destacables durant els mesos d’estiu:

Colònies i campaments. Malgrat la restricció en el nombre d’infants i les mesures de seguretat, s’han pogut celebrar les dues tandes de colònies a Penyafort i els dos campaments per a joves. Felicitem i agraïm el seu esforç als monitors i també als responsables de la casa de colònies.

Festa Major. Ha estat una festa “irrepetible”, amb la majoria d’actes suspesos, però amb alguns actes simbòlics, i sobretot els actes litúrgics. Hem pogut celebrar la Novena en honor a sant Fèlix, així com la missa del dia 30 i la missa dels difunts el dia 31. També ens han demanat poder celebrar a la basílica la presentació de l’estampa i l’acte institucional del dia 30, i les matinades i concerts de gralles des dels campanars. Des de la parròquia hem donat totes les facilitats i n’estem satisfets. Agraïm el treball de la Comissió parroquial de Festa Major, així com la coordinació amb els Administradors, la Comissió de Cultura de l’Ajuntament, Penedès TV… Com a record d’aquesta Festa Major, tenim el goig d’acollir durant un any la imatge de sant Fèlix a la basílica. Donem-ne gràcies a Déu!

Mn. Jordi Tres ha estat nomenat rector de les parròquies de Gelida, Castellví de Rosanes i Sant Llorenç d’Hortons, per la qual cosa acaba el seu servei a Vilafranca i altres parròquies de l’Arxiprestat. Li agraïm el seu treball durant dos cursos i l’encomanem a Déu en el nou servei pastoral. Mn. Jordi ha estat substituït com a rector d’Ordal, Sant Pau d’Ordal i Cantallops per Mn. Joan Ramon Bullit, que ho serà també de Puigdàlber i el Pla del Penedès, però no com a vicari de Vilafranca. Per tant, aquest curs a Vilafranca serem un prevere menys, i haurem de reorganitzar-nos entre tots per suplir aquesta mancança.

Obres de rehabilitació de la basílica. Hem acabat la primera fase (un terç) de la teulada, i hem portat a terme algunes accions per recollir diners, com l’exposició i venda de teules pintades, que ha estat un èxit. Cal continuar, però, les campanyes econòmiques, perquè queden encara uns 40.000€ per cobrir les despeses d’aquesta fase, que han estat de 210.000€.

Horari de misses. De moment es manté l’horari que hem establert des del mes de juny. A partir del mes d’octubre farem els canvis adients. Per ara només es reprèn, a partir del 20 de setembre, la missa dels diumenges a les 9h a la capella del col·legi Sant Ramon.

Festa del Sant Crist i la Mare de Déu dels Dolors. Tindrà lloc el dilluns 14 i el dimarts 15 de setembre. Aquest any donarem especial relleu a aquestes dues festes, ja que no es van poder celebrar els actes de Setmana Santa. Hi participarà el Cos de Portants del Sant Crist i les Portadores de la Mare de Déu dels Dolors. Missa els dos dies a les 20h a la basílica de Santa Maria.

Diumenge 13. Diumenge XXIV del temps de durant l’any.

Dilluns i dimarts, a les 17:30h, durant tot el setembre, catequesi de preparació dels infants que han de celebrar la Primera Comunió.

Dilluns 14. Festa de l’Exaltació de la Santa Creu. A les 20h a la basílica, missa amb la participació del Cos de Portants del Sant Crist. Al final de la missa hi haurà veneració de la creu.

Dimarts 15. La Mare de Déu dels Dolors. A les 20h a la basílica, missa amb la participació de les Portadores de la Mare de Déu dels Dolors.

Dimecres 16. Sants Corneli papa i Cebrià bisbe, màrtirs.

Diumenge 20. Diumenge XXV del temps de durant l’any. Comença la missa de 9h al col·legi Sant Ramon. Celebració de les Primeres Comunions: a les 11h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat; a les 12h i a les 13:15h a la basílica de Santa Maria.