27 de setembre de 2020

Cinc anys de la Laudato si

El passat mes de maig es van complir 5 anys de la publicació de la carta encíclica del papa Francesc Laudato si’ sobre la cura de “la casa de tots”; era la seva segona encíclica. Aquest document ha suposat un gran impuls de la conscienciació ecològica, no només des del punt de vista cristià sinó també com a gran aportació al món d’avui. El títol, italià, era manllevat al cèlebre Càntic de les criatures, de sant Francesc d’Assís. El propòsit no era aliar-se a una suposada moda contracultural ni evadir-se de la proclamació de l’Evangeli, que és el primer deure de tot servidor de l’Església. Al contrari: partint del cor del missatge cristià i del testimoniatge d’un dels sants de més acceptació universal, parlar-nos dels pobres i quina relació tenen amb el nostre planeta. La pandèmia que ha assotat la humanitat d’un any ençà dona actualitat als canvis que cal planejar per tal que la nostra generació sigui respectuosa amb la creació que Déu li ha confiat. Coincidint amb aquest aniversari, el papa ha proposat dedicar un any especial per reflexionar sobre aquesta encíclica i sobre la cura de la creació (del maig del 2020 al maig del 2021). Una bona ocasió per revisar les nostres actituds i comportament en aquest camp.

Inscripcions GEP. Des del 15 de setembre ja estan obertes les inscripcions per al nou curs, els dimarts i divendres de 19:30h a 21h al vestíbul de Can Trabal (Pl. Jaume I, 13). El curs començarà el 10 d’octubre.

Inscripcions a la catequesi. Degut a la celebració en aquestes primeres setmanes del curs de les Primeres Comunions que teníem pendents del curs passat, es retarden les incripcions per a la catequesi del nou curs: seran els dies del 5 al 9 d’octubre.

Confirmacions. També va quedar pendent la celebració del sagrament de la Confirmació, previst inicialment per al dia 6 de juny. La nova data, si Déu vol, serà el 7 de novembre.

Missa jove. Els grups dels que s’han de confirmar, els de 2n curs i els grups de postconfirmació i de joves comencen el curs amb la missa jove d’aquest dissabte dia 3 a les 20h.

Missa a Sant Francesc. Amb el mes d’octubre reprenem les misses a l’església de Sant Francesc. Aquest nou curs, però, i donat que som un prevere menys a Vilafranca, la missa se celebrarà només els divendres feiners a les 10:30h. Començarem el divendres 2 d’octubre, i ho farem celebrant de forma avançada la festa de sant Francesc d’Assís, que pròpiament s’escau el 4 d’octubre, però que aquest any no celebrarem litúrgicament perquè cau en diumenge. Recordem també que l’església de Sant Francesc està oberta per a les visites culturals i per a la pregària personal tots els dissabtes d’ 11h a 13h.

Horari de confessions. Tots els dijous a les 19:30h a la capella del Santíssim de Santa Maria. També es pot demanar al despatx parroquial.

Canvis a la comunitat del col·legi Sant Ramon. Donem la benvinguda al pare Agustí Jiménez, que ja coneixem d’altres estades anteriors a Vilafranca, el qual substitueix el germà Ignasi Acedo. La comunitat religiosa dels Fills de la Sagrada Família, fundada per sant Josep Manyanet, està formada també pels pares Josep Roca i Sebastià Pérez. La nova directora del col·legi és la Sra. Fina Loscos.

Els nostres seminaristes. El nostre feligrès Mateo Gómez ha reingressat al Seminari, i a partir d’aquest curs col·laborarà els caps de setmana a la parròquia de la catedral de Sant Feliu de Llobregat, i per tant no el tindrem habitualment entre nosaltres. Li desitgem sort i preguem per ell. Tanmateix, tindrem entre nosaltres els dissabtes al vespre i diumenges al matí un nou seminarista: Manolo Rodríguez. És una vocació madura, fill de Viladecans, que ve amb molta il·lusió per continuar el seu procés de formació i per conèixer una nova realitat pastoral. Li donem la més cordial benvinguda i li desitgem una molt profitosa estada entre nosaltres.

Loteria del Cos de portants del Sant Crist. Participacions de la Grossa de Cap d’any al preu de 5€. Els podeu demanar als membres del Cos o a la impremta Esteve.

Pregària amb Exposició del Santíssim. Cada primer dijous de mes, després de la missa de les 20h a la basílica de Santa Maria. Comencem el dijous 1 d’octubre.

Diumenge 27. Diumenge XXVI del temps de durant l’any. Celebració de les Primeres Comunions: a les 11h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat; a les 12h al col·legi Sant Ramon; a les 12h i a les 13:15h a la basílica.

Dimarts 29. Sants Miquel, Gabriel i Rafael, arcàngels. A les 18:45h, reunió de l’equip de la pastoral de la salut.

Dijous 1 d’octubre. Santa Teresa de l’Infant Jesús, verge i doctora de l’Església. A continuació de la missa de les 20h a la basílica, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Divendres 2. Sants àngels de la guarda. A les 10:30h  reprenem la missa a Sant Francesc (vegeu notícia).

Dissabte 3. Celebració d’un grup de Primeres Comunions a les 12h a la basílica. A les 20h, primera missa jove del curs.

Diumenge 4. Diumenge XXVII del temps de durant l’any. Sant Francesc d’Assís. Primeres Comunions: a les 11h a l’església de Montserrat; a les 12h i les 13:15h a Sta. Maria.