4 d’octubre de 2020

Pregària per la cura de la creació

Amb motiu de la festa de sant Francesc d’Assís, reproduïm avui la pregària que el papa Francesc ha escrit amb motiu de l’Any especial per la cura de la creació (maig 2020-2021).

Déu amorós,
creador del cel, de la terra i de tot el que contenen.
Obriu les nostres mentalitats i toqueu els nostres cors,
perquè puguem ser part de la creació, el vostre regal.
Feu-vos present per als necessitats en aquests temps difícils,
especialment per als més pobres i vulnerables.
Ajudeu-nos a mostrar una solidaritat creativa
per fer front a les conseqüències d’aquesta pandèmia global.
Feu-nos valents per acceptar els canvis realitzats
en ordre al bé comú.
Ara més que mai, que puguem sentir
que tots estem interconnectats i interdependents.
Feu-nos capaços d’escoltar i respondre
el clam de la terra i el crit dels pobres.
Que els sofriments actuals siguin els dolors de part
d’un món més fratern i més sostenible.
Sota la mirada amorosa de Maria Auxiliadora,
us ho demanem per Crist Senyor nostre. Amén.

Missa dels dimarts a l’Espirall. Reprenem aquesta setmana també la missa dels dimarts feiners a les 20h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

INSCRIPCIONS A LA CATEQUESI, CURS 2020-2021

Dies del 5 al 9 d’octubre, de 17h a 19h

a la sala parroquial Mossèn Vinyeta (Pl. Santa Maria 7)

i a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (Espirall)

* La catequesi de preparació de la Primera Comunió comença per als infants que fan 3r de primària a l’escola

* Els nens i nenes que l’any passat ja van fer el primer curs de catequesi també s’han d’apuntar per fer el segon curs

* Els grups de preparació de la confirmació per a nois i noies a partir de 3r d’ESO

Divercat. Les activitats dels dissabtes alterns a la tarda (de 18:45 a 19:45h) per als infants de la franja de postcomunió (5è, 6è de Primària, 1r, 2n d’ESO), de moment no es faran. Però els interessats es poden apuntar. Esperem poder reprendre aquesta activitat pastoral a partir del gener.

Horari obertura de la basílica. Els dies feiners a partir de les 18:30 fins després de la missa del vespre. Els dissabtes al matí de 11h a 13:30h, amb possibilitat també de visitar la cripta. Els dissabtes a la tarda i diumenges la basílica s’obre només mitja hora abans de cada missa. Recordem que aquest curs tenim la imatge de Sant Fèlix a la basílica, a l’altar de sant Jocund.

Pregària del Rosari. Cada dimecres a les 19:30h a la basílica convidem a tothom a resar el Rosari, abans de la missa diària de les 20h.

Despatx parroquial. El nou horari d’atenció al públic (carrer Santa Maria 12) és dilluns i dimecres de 18 a 20h. Es poden fer consultes per telèfon o per meil (vegeu requadre informatiu al final d’aquest full).

Catalunya Cristiana. Setmanari d’informació religiosa per a tothom. El podeu adquirir a la tauleta de publicacions de la basílica de Santa Maria al preu de 2’90 €.

Full dominical. S’ha reprès aquesta setmana la publicació en paper del full dominical del bisbat de Sant Feliu de Llobregat. El podeu adquirir cada setmana a les tauletes de les diferents esglésies.

Concert Escolania de Montserrat. Amb molt de goig anunciem un nou concert, organitzat per la Fundació Pinnae, a benefici de les obres de rehabilitació de la basílica de Santa Maria. Tindrà lloc a la basílica el proper divendres 23 d’octubre, en doble audició a les 20h i a les 21:30h degut a l’aforament limitat. Les entrades es poden adquirir al preu de 18 € per internet (www.topticket.cat) o presencialment al Fórum Berguer Balaguer (de dijous a dissabte de 18 a 20h, diumenges i festius de 12 a 14 i de 18 a 20 h).

Loteria de Nadal. Estan ja a la venda participacions del número 72.492, destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Diumenge 4. Diumenge XXVII del temps de durant l’any. Sant Francesc d’Assís. Primeres Comunions: a les 11h a l’església de Montserrat; a les 12h i les 13:15h a Sta. Maria.

Dilluns 5. Témpores d’acció de gràcies i de petició. Comencen les inscripcions a la catequesi (vegeu notícia).

Dimarts 6. A les 21h a la basílica, reunió de pares/mares dels nois/noies que han de rebre la Confirmació (7  nov.).

Dimecres 7. Mare de Déu del Roser. A les 18h a la sala contigua a la sala Mn. Vinyeta, pagament de les cel·les de la Romeria a Montserrat.

Dijous 8. A les 16:30h, reunió comissió Santa Maria 2020.

Dissabte 10. Inici de curs del Grup Esplai Parroquial, cada dissabte de 16:30 a 18:30h a l’edifici de Can Trabal.

Diumenge 11. Diumenge XXVIII del temps de durant l’any. A les 10h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, festa de la Mare de Déu del Remei. Primeres Comunions: a les 11h a l’església de Montserrat; a les 12h i les 13:15h a Sta. Maria.