11 d’octubre de 2020

Nota dels Arxiprestos del Penedès i Garraf

sobre la crisi econòmica

El passat mes de juny el bisbes catalans van publicar una nota sobre la crisi industrial i laboral a Catalunya que començava dient: «Al sofriment personal i familiar que ens està provocant la pandèmia del Covid-19 s’hi ha afegit una nova crisi de gran importancia social i econòmica, provocada pel tancament d’empreses i plantes de producció». A les comarques del Penedès (Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf), el tancament d’empreses s’està aguditzant aquestes darreres setmanes, un greu fet que s’afegeix a la caiguda espectacular del turisme a causa de la pandèmia, la crisi del petit comerç i també als problemes crònics que pateix la pagesia del Penedès, i que provoca una dramàtica pèrdua de llocs de treball i un gran dany social.

Com a mossens responsables de les comunitats cristianes d’aquest territori, volem fer arribar la nostra veu, que s’afegeix a la dels alcaldes de les nostres viles i pobles, per reclamar una atenció especial per part del govern català a l’afectació de la greu crisi sanitària i socioeconòmica provocada pel coronavirus del Covid-19 a les nostres comarques. Pensem que es fa necessari un pla específic amb els recursos econòmics per a la recuperació socioeconòmica del Penedès que prioritzi el foment de l’ocupació laboral en tots els municipis, així com també la millora de les inversions sanitàries i les infraestructures. Demanem que tothom, en la mesura de les seves responsabilitats, s’esforci per crear llocs de treball dignes i veritablement útils per a la societat en bé de les famílies de les nostres comarques. Ens animen a fer-ho les paraules del papa Francesc el passat dia 1 de maig, quan reclamava treball digne per a tothom i afirmava amb força: «Qualsevol injustícia que es comet contra un treballador és un abús a la dignitat humana».

Des de les parròquies, a través de les Càritas, a més de moltes altres accions, també ens comprometem a continuar portant a terme programes d’inserció laboral i economia social. Desitgem que tots els agents socials treballin conjuntament per una represa que afavoreixi el conjunt de la societat del Penedès i el Garraf sense exclosos ni descartats per a caminar cap a una justa recuperació social i econòmica.

Xavier Aymerich, Arxiprest de Vilafranca del Penedès; Carles Catasús, Arxiprest de Sant Sadurní d’Anoia; Josep Pausas, Arxiprest de Garraf (bisbat de Sant Feliu de Llobregat), Norbert Miracle, Arxiprest del Baix Penedès (arquebisbat de Tarragona)

Inscripcions a la catequesi. Si algú encara no s’ha apuntat, encara ho pot fer aquesta setmana en horari de desapatx parroquial (dilluns i dimecres de 18 a 20h). La catequesi de preparació de la Primera Comunió comença a 3r de Primària i la de la Confirmació a 3r d’ESO.

Full parroquial. Recordeu que hi ha la possibilitat de rebre aquest full informatiu, així com també altres informacions parroquials, per correu electrònic. Només cal que ens doneu la vostra adreça d’e-mail i us l’enviarem.

Concert Escolania de Montserrat. Organitzat per la Fundació Pinnae, a benefici de les obres de rehabilitació de la basílica de Santa Maria. Tindrà lloc a la basílica el proper divendres 23 d’octubre, en doble audició a les 20h i a les 21:30h degut a l’aforament limitat. Les entrades es poden adquirir al preu de 18 € per internet (www.topticket.cat) o presencialment al Fòrum Berguer Balaguer (de dijous a dissabte 18-20h, diumenges i festius 12-14 i 18-20 h).

Amb motiu d’aquest concert, se suprimeix la missa del divendres dia 23 a les 20h (misses aquest dia a les 8:15h a la Trinitat i a les 10:30h a Sant Francesc).

Festa de la Mare de Déu del Pilar. Per causa de la crisi sanitària, aquest any el 12 d’octubre no se celebrarà la missa a l’església de la Mare de Déu del Pilar de la Residència Mare Ràfols (Molí d’en Rovira). Les misses d’aquest dia seran les habituals dels dies ferials: 8:15h a la Trinitat i 20h a Santa Maria (la missa del vespre no serà exequial).

Missa exequial per Mn. Josep Cortada i Anoll. Va morir el 21 d’abril a l’edat de 92 anys a la Residència Inglada Via, en ple confinament. L’enterrament va tenir lloc l’endemà al cementiri de Pacs, però no es va poder celebrar la missa exequial, la qual tindrà lloc el diumenge 18 d’octubre a les 17h a la parròquia de Pacs (esplanada exterior). Rector de Sant Genís de Pacs del Penedès (que inclou els centres de culte de La Bleda i Can Lleó, de Sant Martí Sarroca) del 1969 fins a la seva jubilació l’any 2011. També rector de les parròquies de Sant Valentí de les Cabanyes (1980-1984) i de Santa Maria de Vallformosa de Vilobí del Penedès (1996-2008). Des de la seva jubilació residia a la residència Inglada Via, on també va exercir el seu servei pastoral.

Diumenge 11. Diumenge XXVIII del temps de durant l’any. A les 10h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, festa de la Mare de Déu del Remei. Primeres Comunions: a les 11h a l’església de Montserrat; a les 12h i les 13:15h a Sta. Maria.

Dilluns 12. Mare de Déu del Pilar (vegeu notícia).

Dijous 15. Santa Teresa de Jesús. A les 17h, reunió de catequistes.

Del divendres 16 al dilluns 19. Romeria parroquial de Vilafranca a Montserrat.

Dissabte 17. Sant Ignasi d’Antioquia. A les 9h a la basílica de Montserrat, missa dels romeus (únic acte de la romeria).

Diumenge 18. Diumenge XXIX del temps de durant l’any. La Jornada del Domund a Vilafranca s’ajorna al cap de setmana següent, per motiu de la Romeria a Montserrat. A les 17h a la parròquia de Sant Genís de Pacs del Penedès, missa exequial de Mn. Josep Cortada (vegeu notícia).