25 d’octubre de 2020

La nova encíclica del papa Francesc: Fratelli tutti

Fratelli tutti (Germans tots) és la tercera encíclica del papa Francesc, sobre la fraternitat i l’amistat social. En el context d’un món sacsejat per la pandèmia, va ser signada el 3 d’octubre davant la tomba de Francesc d’Assís i publicada l’endemà, festa d’aquest sant. Precisament el títol està pres de les Admonicions de sant Francesc, i en bona part s’inspira en el document sobre la fraternitat humana signat el 2019 a Abu Dhabi amb el gran iman Ahmad al-Tayyeb. L’encíclica demana més fraternitat i solidaritat humanes, se centra en els problemes socials i econòmics contemporanis i proposa un món ideal de fraternitat en què tots els països puguin formar part d’una família humana més àmplia. Recorda moltes idees de la Docrtina Social de l’Església i recull altres aportacions del Papa en els últims anys amb la intenció de construir un món més humà i fratern. El document té 287 punts i està dividit en vuit capítols, una introducció i al final una pregària al Creador i una altra pregària cristiana ecumènica. El primer capítol tracta sobre les ombres d’un món tancat: la pobresa, els drets humans no prou universals, les guerres, la soledat i la inseguretat de les persones que se senten abandonades… El segon capítol s’anomena Un estrany en el camí i s’explica a través de la paràbola del bon samarità, model per refer una comunitat a partir d’homes i dones que fan pròpia la fragilitat dels altres. En el tercer parla sobre com pensar i gestar un món obert. El papa destaca el valor únic de l’amor per construir un món nou des de la llibertat, la igualtat i la fraternitat. En el quart ens parla sobre la necessitat de tenir un cor obert al món sencer, i en el cinquè ens proposa millores per a una política posada al servei del vertader bé comú. Els tres últims capítols fan referència al diàleg i l’amistat social, els camins de retrobament, i les religions al servei de la fraternitat en el món. Realment un document interessant i profètic per a l’Església i el món d’avui.

Celebració del Domund a Vilafranca.  Dies 24 i 25 d’octubre a totes les esglésies, pregària i col·lecta per les missions. Avui posem per primera vegada sobres als bancs. Preguem que introduïu els diners dintre dels sobres al final de la missa, just abans d’entregar-los a la sortida de l’església. També es pot fer el donatiu per transferència bancària al compte del grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca:

ES07 0075 0769 3206 0060 8618

Confirmacions. Seran el dissabte 7 de novembre; per motiu de les restriccions en l’aforament se celebraran a les 18h, fora de la missa habitual. El bisbe Agustí administrarà el sagrament de la Confirmació a 23 joves. Que l’Esperit Sant els renovi i enforteixi en el seu camí cristià.

Loteria de Nadal. Continuen ja a la venda participacions del número 72.492, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Comunió als malalts. L’equip de pastoral de la salut recorda el servei que oferim de portar la comunió als domicilis dels fidels que per causa de la feblesa física (malaltia o edat) no poden participar presencialment en la missa dominical. Sabem que per causa de la crisi sanitària són molts els avis que per prudència segueixen la missa per televisió. La parròquia ofereix el servei de portar-los la comunió amb la freqüència que es consideri adient, per tal que puguin rebre el Cos de Crist. No és una molèstia sinó un servei que els voluntaris desitgen fer de tot cor. Fem-ho saber als ancians i malalts que coneixem. Els interesssats poden posar-se en contacte amb els membres del grup o a la mateixa parròquia.

Catequesi. Aquesta setmana comencen la catequesi els grups de 2n curs de preparació de la Primera comunió. Els de 1r curs començaran el 9 de novembre. També ja han començat els grups de 2n curs de preparació de la Confirmació, i properament ho faran els de 1r curs.

Consell pastoral. El passat 1 d’octubre vam tenir la primera reunió del curs, en la qual vam revisar l’estiu i la represa de totes les activitats pastorals en el context de la pandèmia. Aquesta setmana tindrem la segona reunió en la qual recollirem la continuació de l’objectiu pastoral que ens proposa el bisbat de Sant Feliu (Créixer) i també aprofundirem en el treball de Càritas parroquial.

Cartellera llibres. Recordem que a la basílica de Santa Maria hi ha uns prestatges (al costat de la capella del Santíssim), amb llibres d’espiritualitat i formació cristiana. Val la pena mirar-los i adquirir-ne algun que tingui interès.

Diumenge 25. Diumenge XXX del temps de durant l’any. Jornada del Domund a Vilafranca. Últim grup de primeres comunions a la missa de les 12h a Santa Maria.

Dilluns 26 – dimarts 27. Inici dels grups de 2n curs de catequesi infantil.

Dilluns 26. A les 21h, reunió de la comissió permanent del consell pastoral.

Dimarts 27. A les 18:45h, equip de la pastoral de la salut.

Dimecres 28. Sant Simó i sant Judes, apòstols. A les 21h, reunió del consell pastoral arxiprestal.

Dijous 29. A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial de Vilafranca.

Dissabte 31. A la missa de vigília de les 20h a Santa Maria, ofrena dels Xicots de Vilafranca a la Mare de Déu del Roser

Diumenge 1 de novembre. Solemnitat de TOTS SANTS. Col·lecta extraordinària del primer diumenge de mes.