1 de novembre de 2020

Tots Sants i Fidels Difunts

El mes de novembre comença amb dos dies dedicats a mirar més enllà de la vida d’aquest món, dues festes que ens parlen de l’esperança cristiana de la vida per sempre.

El dia de Tots Sants celebrem tants homes i dones de tots els temps i llocs, coneguts i desconeguts, que han viscut el camí de l’Evangeli i que ara són amb Déu per sempre. Al llarg de l’any celebrem molts sants i santes, però la nostra convicció és que, a més dels que hi ha en el calendari litúrgic i en el santoral, són moltíssims més els que gaudeixen ja de la plenitud de la vida amb Déu i amb Jesús ressuscitat. El dia de Tots Sants (1 de novembre) els recordem a tots i a totes, i aquesta festa ens anima a tenir esperança d’arribar-hi també nosaltres quan arribi la nostra hora.

I l’endemà recordem i preguem per aquells que ja no són amb nosaltres, tots els fidels difunts, tant els més propers com els desconeguts, i afirmem la nostra fe en la resurrecció i la vida eterna. També al llarg de l’any recordem molt els difunts, però aquest dia (2 de novembre) els recordem a tots, perquè són també tants i tantes els que ens han precedit en el camí de la vida i de la fe. Ens han precedit en la mort; que ens precedeixin també en el camí de la Vida.

COMMEMORACIÓ DE TOTS ELS FIDELS DIFUNTS. Dilluns 2 de novembre

Aquest any 2020, per motiu de les difícils condicions motivades per la crisi sanitària, NO SE CELEBRARÀ l’habitual pregària pels difunts a la capella del cementiri municipal. Disculpeu les molèsties. Les misses pels difunts d’aquest dia seran: a les 8:15h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, i a les 20h a la basílica de Santa Maria.

Confirmacions. Dissabte 7 de novembre. Per motiu de les restriccions en l’aforament se celebraran a les 18h, fora de la missa habitual. El bisbe Agustí administrarà el sagrament de la Confirmació a 23 joves. Que l’Esperit Sant els renovi i enforteixi en el seu camí cristià.

Confirmació d’adults. Les parròquies de Vilafranca ofereixen la possibilitat de rebre el sagrament de la Confirmació a aquells adults que encara no l’han rebut. Les sessions preparatòries tindran lloc durant els mesos de febrer a abril de 2021, i la celebració de la Confirmació serà durant el temps de Pasqua. Inscripcions des d’ara fins al mes de gener al despatx parroquial. Obert a tot l’Arxiprestat.

Celíacs. Recordem que a la basílica de Santa Maria disposem d’hòsties aptes per a celíacs. Aquells que participeu de l’eucaristia i tingueu aquesta intolerància, podeu combregar demanant-ho a la sagristia abans de començar la missa. Si algú participa a l’eucaristia en una altra església, podeu comentar-ho al mossèn per trobar la forma de poder combregar també.

INFORMACIONS DE LA COMISSIÓ D’ECONOMIA

* Avui és primer diumenge de mes, i fem l’habitual col·lecta extraordinària de cada primer diumenge de mes per a les necessitats de l’economia parroquial. Després de la prova feta la setmana passada amb motiu del Domund, tornem a posar sobres als bancs. Preguem que introduïu els diners dintre dels sobres al final de la missa, just abans d’entregar-los a la sortida de l’església.

* La comissió d’economia suggereix a tots els fidels prioritzar els donatius en bitllets, per la dificultat que posen les entitats bancàries per fer l’ingrés en monedes. Per això cada fidel podria calcular els seus donatius i agrupar-los per fer la donació en bitllets.

* Recordem que també es poden fer donatius per transferència bancària, ingressant-los al compte de la parròquia:  ES03 0075 0769 3106 0060 5344. Si doneu les vostres dades, us farem el certificat per justificar els donatius a la Declaració de la Renda.

* I també exhortem a domiciliar una quota fixa. A la tauleta de publicacions de Santa Maria hi ha fitxes per omplir, també podeu demanar informació al despatx parroquial o consultar el web de la parròquia.

Tot plegat, per conscienciar-nos de la necessitat de col·laborar tots plegats en el sosteniment econòmic de la comunitat parroquial. Diumenge que ve, 8 de novembre, se celebra la Jornada de Germanor, amb una col·lecta destinada a l’economia diocesana.

Diumenge 1 de novembre. Solemnitat de TOTS SANTS. Col·lecta extraordinària del primer diumenge de mes.

Dilluns 2. Commemoració de tots els fidels difunts. No hi ha pregària al cementiri (vegeu notícia). No hi ha catequesi (festa de lliure elecció a les escoles).

Dimecres 4. Sant Carles Borromeu, bisbe. A les 21h a la basílica, reunió dels pares/mares dels nois i noies de 2n curs de preparació de la Confirmació.

Dijous 5. A continuació de la missa de les 20h a la basílica, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous de mes). A les 21h a la basílica, reunió dels pares/mares dels infants del 1r curs de catequesi infantil.

Dissabte 7. A les 18h, celebració de les Confirmacions (vegeu notícia). A les 20h missa normal de vigília.

Diumenge 8. Diumenge XXXII del temps de durant l’any. Jornada de Germanor (col·lecta per al finançament de la diòcesi).