29 de novembre de 2020

Advent, temps d’esperança

Avui comença el temps d’Advent, un temps en què se subratlla l’esperança. L’oració col·lecta del tercer diumenge diu: “Mireu, oh Déu, el vostre poble que espera, ple de fe, la festa del naixement del vostre Fill; concediu-li d’arribar amb alegria a les festes de Nadal i de celebrar-les solemnement amb el goig de l’Esperit. Sens dubte aquest del 2020 és un Advent ben especial, com ho serà també el proper Nadal. La pandèmia, el confinament, el patiment de tanta gent, els malalts, els avis, els que ens han deixat, la incertesa del futur, la crisi econòmica que afecta tantes famílies… Podria semblar que aquest any no té sentit celebrar el Nadal. Però té més sentit que mai, perquè Déu que ens estima ve un any més, es fa present entre nosaltres en Jesús infant per portar-nos un missatge d’esperança. I nosaltres esperem, plens de fe, aquesta vinguda que va ser, que segueix sent ara i aquí, i que serà en el futur en plenitud. Visquem, doncs, aquest Advent amb més intensitat que mai, centrant-nos en el seu significat més profund, alliberat de tants destorbs que aquest any ni hi són, i rebem el Senyor amb actitud de vetlla, d’acollida, de resposta activa, d’esperança. Veniu, Senyor Jesús!

MISSA – CATEQUESI ADVENT 2020. Davant les dificultats que tenim encara per realitzar la catequesi de forma presencial en aquest moment de restriccions degudes a la crisi sanitària, fem una proposta de formació cristiana alternativa durant les properes setmanes. Els 4 dissabtes d’Advent (28 de novembre, 5, 12 i 19 de desembre) celebrarem una missa a les 18:30h a la basílica Santa Maria adreçada als infants de la catequesi i a les seves famílies, especialment els nois i noies del 2n curs de la catequesi, que han vist interrompuda la seva preparació de cara a la Primera Comunió. També pensem en els nois i noies que ja han fet la Primera Comunió, els del Divercat; i estan obertes a tots els infants que hi vulguin participar. Exhortem les famílies a participar en aquestes misses ja que, si sempre és important la celebració de l’Eucaristia, aquestes misses encara ho seran més ja que substitueixen la catequesi per grups; i especialment en aquest temps d’Advent que ens prepara per a una de les festes cristianes més importants: el Nadal. Esperem retrobar-nos, doncs, aquests dissabtes.

MERCADET SOLIDARI. El Grup Tercer Món – Mans Unides de les Parròquies de Vilafranca organitza de nou el “Mercadet Solidari” els dies 4 al 8 de desembre. Estarà situat a la Sala Mn. Vinyeta, en horari de 11:30 a 14 h i 18 a 21 h (el divendres 4 i el dilluns dia 7 només a la tarda), i s’hi podran trobar roba i articles nous i de segona mà a preu molt baix. Els beneficis es destinaran al projecte de Mans Unides del bisbat de Sant Feliu d’aquest any: ampliar una escola de Primària a Madagascar i rehabilitar un centre de Secundària a Ruanda. Agraïm a tothom la seva col·laboració.

FONS FEDER PER A LES OBRES DE LA BASÍLICA

Les parròquies de Vilafranca comuniquen amb gran satisfacció que s’ha aconseguit accedir a un fons FEDER (actualment assumits per la Generalitat de Catalunya) per a les obres de restauració de la basílica de Santa Maria. La quantitat assignada (392.620’59€) correspon a la rehabilitació de la façana sud (ja realitzada) i de la coberta (de la qual se n’ha executat ja un terç). Això vol dir que aquesta subvenció permetrà afrontar la part restant fins acabar les obres de la teulada. (Encara quedaran pendents, segons el Pla Director, altres fases: façana nord, façana principal, interior…). Amb el benentès que els fons FEDER s’assignen per al 50% del pressupost i requereixen que la part beneficiària contribueixi aportant l’altre 50%, per la qual cosa es fa necessari continuar la col·laboració de tothom com s’ha fet fins ara: quotes fixes, donatius, loteria, concerts, apadrinament de teules, altres campanyes… Les obres es reprendran després de Nadal i es portaran a terme durant els primers mesos del 2021. La Comissió Santa Maria 2020 aprofita per agrair a totes les persones que estan fent possible aquesta obra tan necessària com complexa, i que en aquest any (centenari de la concessió del títol de basílica) afronta amb bones expectatives la seva part central.

Loteria de Nadal. Continuen a la venda participacions del número 72.492, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a recollir fons per a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Diumenge 29.  Diumenge I d’Advent (comença el nou any litúrgic). Cadena de pregària per les vocacions, dia especialment dedicat al bisbat de Sant Feliu de Llobregat.

Dilluns 30. Sant Andreu, apòstol.

Durant el temps d’Advent els dies feiners resem la Litúrgia de les Hores dintre de la missa: Laudes al matí (8:15h Santíssima Trinitat), Vespres al vespre (20h Santa Maria).

Dimarts 1 de desembre. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli (avançat per motiu de la Immaculada).

Dimecres 2. A les 18h, reunió dels voluntaris de l’obertura de la cripta dels dissabtes al matí. Es poden oferir nous voluntaris. A les 20h, reunió del consell pastoral parroquial.

Dijous 3. Sant Francesc Xavier, prevere. A continuació de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim.

Divendres 4. Comença el Mercadet Solidari (vegeu notícia).

Diumenge 6.  Diumenge II d’Advent.