15 de novembre de 2020

Beatificació del jove màrtir Joan Roig i Diggle

El dia 7 de novembre va ser beatificat a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona el jove màrtir Joan Roig i Diggle. Fill de pare català i mare anglesa, va néixer l’any 1917 a Barcelona, tenia dues germanes, per als seus familiars i amics era en John. Quan tenia 17 anys, una crisi econòmica per motius laborals va obligar la família a deixar el pis de Barcelona i la casa d’estiueig de Premià de Dalt per anar a viure al Masnou (Maresme), on els lloguers eren més econòmics. Durant el dia es va posar a treballar per contribuir a l’economia familiar, però també va continuar amb els estudis a les nits, ja que volia ser advocat.

Amb molta diligència i facilitat es va integrar a la vida parroquial del Masnou: solia anar a missa cada dia i pregava llargues estones, si podia davant el Santíssim. Formava part d’un grup de la Federació de Joves Cristians de Catalunya (el moviment dels joves de les parròquies d’aquell temps), i també acompanyava un grup d’adolescents.

Un testimoni de vida cristiana exemplar: un jove treballador,  apassionat per estimar Déu i els germans i per participar en la vida de l’Església; un jove d’Eucaristia i intensa pregària; un jove que se sentia apòstol per portar Jesús als altres; un jove amb sensibilitat social que estudiava i difonia la Doctrina Social de l’Església per combatre les desigualtats i promoure la dignitat de tohom (volia ser advocat per ajudar-hi). Va escriure articles d’àmbit social a la revista de la FJCC i com a corresponsal al Maresme del diari catòlic El Matí.

El juliol de l’any 1936 esclata la revolució i comença la Guerra Civil, que trenca sobtadament la vida que ell portava i que ja feia preveure la persecució religiosa. En Joan es prepara i ajuda els altres a preparar-se, per esdevenir fidels a la fe, a confiar en Déu; no s’amaga sinó que es queda a casa. L’11 de setembre és detingut, i l’endemà assassinat per la causa de Jesucrist; tenia 19 anys. Perd la vida terrenal per ser cristià i proclamar ben alt la seva fe; accepta serenament la voluntat de Déu, oferint la seva vida i perdonant els botxins. Providencialment, en Joan pot combregar abans de ser detingut. Quan s’acomiada de la seva mare, li diu: “No et preocupis, God is with me (Déu és amb mi)”. Un membre del grup que el va assassinar va dir: “Aquell jove ros era un valent… Va morir predicant, dient que em perdonava i que pregaria Déu perquè també em perdonés. Quasi em va commoure”.

Aquest testimoni de fortalesa i de fe pot ser un estímul per viure amb més profunditat la nostra relació amb Déu, de forma més entregada i més confiada en el Senyor. I un exemple i intercessor per als joves cristians d’avui.

Jornada Mundial dels Pobres. Se celebra avui (Diumenge 33 del temps durant l’any), instituïda pel papa Francesc: un dia en què se’ns demana que tinguem especialment presents els necessitats i que prenguem consciència que l’evangeli ens demana “allargar la mà al pobre”, tal com diu el lema d’aquesta jornada (cita manllevada del llibre del Siràcida -Eclesiàstic- 7,32).

Resultat Domund. Fruit de la col·lecta realitzada els dies 24 i 25 d’octubre, s’han lliurat a la Delegació Diocesana de Missions 1.878,44 €. Un agraïment especial de part del Grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca.

Loteria de Nadal. Continuen a la venda participacions del número 72.492, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

Resultat concert Escolania de Montserrat. Amb molt de goig comuniquem que s’han ingressat 5.686,76 € destinats a les obres de Santa Maria, un cop descomptades les despeses i gràcies a l’aportació dels patrocinadors (Guardiet, Digittecnic, Vilamobil) i de Pinnae, que assumeix algunes despeses d’infraestructura. També agraïm la generositat i la bona disposició dels Castellers de Vilafranca per facilitar la visita i el sopar a Cal Figarot. Gràcies a la Fundació Pinnae per l’organització i a tots els que vau assistir a aquest magnífic espectacle!

Nota: Lamentablement la situació sanitària ens obliga a suspendre moltes de les activitats pastorals programades; algunes ja no les posem a l’agenda, altres poden patir canvis d’última hora. Fem-nos-en càrrec.

Diumenge 15. Diumenge XXXIII del temps de durant l’any. Jornada Mundial dels Pobres.

Dilluns 16. Santa Isabel d’Hongria, religiosa.

Dijous 19. A les 17h, reunió de la comissió Sta Maria 2020. Cadena de pregària per les vocacions, dia especialment dedicat al bisbat de Sant Feliu de Llobregat.

Dissabte 21. La Presentació de la Benaurada Verge Maria.

Diumenge 22. Solemnitat de Jesucrist, Rei de tot el món (últim diumenge de l’any litúrgic).