13 de desembre de 2020

Que no hi haurà Nadal?

És clar que sí! Més silenciós i amb més profunditat.

Més semblant al primer en què Jesús va néixer en soledat.

Sense molts llums a la terra, però amb la llum de l’estel de Betlem assenyalant rutes de vida en la seva immensitat.

Sense seguicis reials colossals, però amb la humilitat

de sentir-nos pastors i rabadans buscant la Veritat.

Sense grans taules i amb amargues absències,

però amb la presència d’un Déu que tot ho omplirà.

QUE NO HI HAURÀ NADAL?

És clar que sí! Sense els carrers de gom a gom,

però amb el cor enardit pel qui està a punt d’arribar.

Sense sorolls ni revetlles, reclams ni esclats,

però vivint el Misteri sense por al “covid-herodes”

que vol prendre’ns fins i tot el somni d’esperar.

Hi haurà Nadal perquè DÉU està del nostre costat

i comparteix, com Crist ho va fer en un pessebre,

la nostra pobresa, prova, plor, angoixa i orfandat.

Hi haurà Nadal perquè necessitem

una llum divina enmig de tanta foscor.

Covid-19 mai no podrà arribar al cor ni a l’ànima

dels qui posen en el cel la seva esperança i el seu alt ideal.

HI HAURÀ NADAL! CANTAREM NADALES!

DÉU NAIXERÀ I ENS PORTARÀ LLIBERTAT!

Catequesi. Dissabte dia 19 celebrarem l’última missa especial d’Advent. Si Déu vol i tot va bé, el mes de gener reprendrem la catequesi presencial.

Pastoral de joves. Els grups de confirmació i de joves continuen les seves reunions de forma telemàtica. Dissabte dia 19 a les 20h celebrarem una missa jove. Si Déu vol i tot va bé, reprendrem els grups presencials el mes de gener.

Càritas. En la darrera reunió del consell pastoral parroquial, celebrada el passat dia 2 de desembre, vam aprofundir en el treball de Càritas, tan complex però alhora tan necessari en aquest moment present tan difícil. Recordem la col·lecta per a Càritas Diocesana el cap de setmana 19-20 de desembre.

Paraula i Vida 2021. Tenim a disposició aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 3 €, en català o en castellà.

Loteria de Nadal. Últimes participacions del número 72.492, promogudes per la comissió Santa Maria 2020 i destinades a la rehabilitació de la basílica, al preu de 5 €.

L’Associació de Pessebristes de Vilafranca ofereix enguany un pessebre panoràmic al vestíbul de la capella dels Dolors. Es pot visitar del 18 de desembre al 10 de gener, els dies feiners de 18 a 20h, i els dissabtes, diumenges i festius també de 12 a 14h. També, com cada any, han preparat els pessebres de les esglésies de Santa Maria i la Santíssima Trinitat.

Sagrament del perdó. Aquest Advent excepcionalment, per les dificultats que comporta el ritu propi, no hi haurà celebracions comunitàries. Confessions individuals: dilluns 21, dimarts 22 i dimecres 23 de 19h a 20h a Santa Maria.

Horaris misses de Nadal: dies 24 i 25 de desembre.

Els avancem ja des d’avui, perquè donada la situació especial que vivim seran diferents dels habituals:

Dijous 24 de desembre. Misses a Santa Maria: missa de la vigília de Nadal a les 18h i a les 20h, missa del Gall a les 22h. Al col·legi Sant Ramon a les 20h. Al Monestir del Carme a les 22h.

Divendres 25 de desembre. Misses a la Trinitat a les 10h. A la Mare de Déu de Montserrat a les 10:45h. A la basílica de Santa Maria a les 12h, a les 13:15h i a les 20h.

Hi haurà aforament limitat a totes les esglésies.

Concert d’orgue de Sant Esteve. Dissabte 26 de desembre de 2020, a les 12:45 h a la basílica de Santa Maria, a càrrec de Joan Seguí Mercadal (guanyador del premi Primer Palau). Entrada amb aportació lliure a la sortida.

Capelles Sagrada Família. Un any més convoquem les capelles de la Sagrada Família que passen per les cases a portar-les abans del dia de la Sagrada Família (diumenge 27 de desembre), on estaran exposades a les misses de la basílica. Demanem que informeu de totes les que conegueu.

Noces d’or i de plata. Les parelles que celebreu 25 o 50 anys de matrimoni us convidem a celebrar-ho junts el dia de la Sagrada Família (diumenge 27 de desembre) a la missa de 12 h. Comuniqueu-ho al despatx parroquial.

Diumenge 13.  Diumenge III d’Advent. Santa Llúcia. Inauguració dels pessebres de la basílica de Santa Maria i de la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Dilluns 14. Sant Joan de la Creu, prevere i doctor de l’Església.

Dimecres 16. Sant Josep Manyanet i Vives, prevere. Felicitem de tot cor la comunitat religiosa i educativa del col·legi Sant Ramon. A les 18h, reunió de la comissió de litúrgia per preparar les celebracions de Nadal.

Dijous 17. A les 17h, reunió de la comissió Sant Maria 2020. A les 20:30h a la basílica, reunió dels pares/mares dels infants del 1r curs de catequesi.

Disabte 19. A les 18:30h a la basílica, missa d’Advent de la catequesi. A les 20h, missa jove.

Diumenge 20.  Diumenge IV d’Advent. Col·lecta de Nadal en suport als projectes de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.