10 de gener de 2021

El Baptisme del Senyor i el nostre baptisme

La festa del Baptisme del Senyor és una festa de transició: per una banda tanca el cicle de Nadal, però alhora inaugura ja la setmana primera del temps de durant l’any. Amb l’escena del Baptisme culmina la manifestació de Jesús com a Fill de Déu que hem celebrat durant tot el Nadal, però alhora ens presenta un Jesús ja adult, a punt de començar el seu ministeri públic. El Baptisme de Jesús evoca el nostre baptisme, hi ha una analogia entre ells, i per això en tota la litúrgia d’avui hi ha ressonàncies del nostre baptisme. Sobretot en l’oració col·lecta: Déu omnipotent i etern, vós declaràreu solemnement que Crist era el vostre fill estimat quan, en ser batejat en el Jordà, davallà damunt d’ell l’Esperit Sant (referència al baptisme del Senyor); concediu als vostres fills d’adopció, que han renascut de l’aigua i de l’Esperit Sant (referència al nostre baptisme), de ser sempre dignes de la vostra benvolença. D’alguna manera, doncs, el Baptisme de Jesús és una prefiguració del nostre baptisme: nosaltres som fills en el Fill, “fills adoptius”, perquè ens hem incorporat a ell, “hem renascut” per l’aigua i l’Esperit Sant que hem rebut en el baptisme; i a partir del baptisme, com Jesús, som també enviats a la missió. Per això avui és un dia molt adient per rememorar el nostre baptisme, per donar-ne gràcies a Déu i per renovar el nostre compromís baptismal.

PARRÒQUIES DE VILAFRANCA

Horaris i serveis

Amb motiu del nou any, recordem avui els horaris actuals, adaptats a la situació sanitària vigent.

HORARIS DE MISSES

Feiners:

Parròquia Santíssima Trinitat, 8:15h

Basílica Santa Maria, 20h

(Dimarts feiners d’octubre a juny): M.D. de Montserrat, 20h

(Divendres feiners d’octubre a juny): Sant Francesc, 10:30h

Diumenges i dies de precepte:

(Dissabtes i vigílies): Basílica Santa Maria, 20h

Col·legi Sant Ramon (durant el curs), 9h

Parròquia Santíssima Trinitat, 10h

Església Mare de Déu de Montserrat, 11h

Basílica Santa Maria, 12h

Monestir Mare de Déu del Carme, 18:30h

Basílica Santa Maria, 20h

Nota: Per causa de la pandèmia, per ara no podem celebrar culte a la capella de la Mare de Déu de Fàtima, degut a les limitacions de l’espai. Per això també les misses dels dies feiners a Santa Maria no se celebren a la capella del Santíssim, ni les dels diumenges al vespre a la cripta, sinó que totes se celebren a l’altar major.

En el requadre final d’aquest full trobareu els horaris del despatx parroquial, formes de contactar… Tota la informació actualitzada al web de les parròquies.

PREGÀRIA DEL ROSARI: Tots els dimecres no festius a les 19:30h a la basílica.

SAGRAMENT DE LA PENITÈNCIA (confessions): Dijous feiners a les 19:30h a la capella del Santíssim de la basílica. Al despatx parroquial en el seu horari. Demanant-ho als mossens quan convingui (excepte els diumenges).

PREGÀRIA AMB EXPOSICIÓ DEL SANTÍSSIM: Primer dijous no festiu de cada mes després de la missa de les 20h a la basílica de Santa Maria.

HORARIS D’OBERTURA DELS TEMPLES

La basílica de Santa Maria s’obre de dilluns a divendres feiners a la tarda a partir de les 18:30h, i els dissabtes de 11 a 13:30h (en aquest últim horari també està oberta la cripta).

L’església de Sant Francesc s’obre els dissabtes de 11 a 13h.

La resta de dies les esglésies només s’obren per al culte, mitja hora abans de cada celebració.

La basílica no s’obre els matins perquè les esglésies no poden estar obertes sense vigilància.

Recordem les mesures de seguretat: Usar sempre mascareta. Rentar-se les mans amb gel hidroalcohòlic en l’entrar a l’església. Mantenir les distàncies de seguretat (entrades, sortides, moviments dintre de l’església…). Seure en els llocs assignats. Seguir les indicacions dels voluntaris. Complir els aforaments vigents en cada moment (estan indicats a l’entrada de les esglésies). Seguir els ritus adaptats: no es poden besar les imatges, no hi ha ritu de pau, comunió a la mà, col·lecta a la sortida… Calen voluntaris per desinfectar els espais després de cada missa.

Diumenge 10.  Baptisme del Senyor. Acaba el temps litúrgic de Nadal.

Dimecres 13. A les 20h, reunió de la comissió econòmica.

Dijous 14. A les 20h, reunió de la pastoral de joves.

Diumenge 17. Diumenge II del temps de durant l’any. Sant Antoni abat. A la missa de les 12h a la basílica Santa Maria hi participaran els representants de l’Associació “Amants dels cavalls Sant Antoni Penedès”.