3 de gener de 2020

“Alfabet de l’any 2020”

En aquest primer full informatiu parroquial del nou any 2021, comparteixo una original felicitació de Nadal que vaig rebre fa unes setmanes:

“Aquest any que som a punt de cloure ha estat un any especial, diferent, molt i molt diferent (personalment, comunitàriament, socialment). En alguns moments m’han anat venint al cap paraules que me’l definien. Finalment m’ha sortit un Alfabet de l’any 2020. Cada una de les paraules que el formen té un significat especial, i sorgien del que hem viscut, compartit, pregat… Són aquestes:

Acompanyament, Buidor, Comunitat, Distància, Equip, Fragilitat, Gràcia, Hospitalitat, Incertesa, Joia, Legislació, Malaltia / Mort, Neteja, Ocupar-se, Presbiteri, Què…, Respecte, Silenci, Tancament, Unitat, Vida, eXperiència, Y, Z… I, com tantes altres coses, l’alfabet de l’any 2020 no està complet del tot…

Un doble suggeriment: ¿Quin seria el teu alfabet de l’any 2020? ¿T’atreviries a imaginar l’alfabet que voldries per al 2021?”.

Amb el desig d’un bon i molt millor any nou 2021!

L’Associació de Pessebristes de Vilafranca ofereix enguany un pessebre panoràmic al vestíbul de la capella dels Dolors. Es pot visitar fins el 10 de gener, els dies feiners de 18 a 20h i els dissabtes, diumenges i festius de 12 a 14h i de 18 a 20h. També, com cada any, han preparat els pessebres de les esglésies de Santa Maria i la Santíssima Trinitat.

Resultat col·lectes. Els dies 7 i 8 de desembre es van recollir 708’40€ amb motiu de la col·lecta del Dia del Seminari, i els dies 19 i 20 de desembre 2.314’73€ amb motiu de la col·lecta de Nadal en favor de Càritas Diocesana. Gràcies a tots els qui hi heu col·laborat.

Festa de Sant Raimon de Penyafort, copatró de Vilafranca. S’escau el dijous 7 de gener, i la celebrarem amb la missa de les 20h a Santa Maria, tot recordant la festa de fa un any, quan vam celebrar solemnement els 100 anys de la concessió del títol de basílica. Per aquest motiu aquest mes no hi haurà la pregària amb exposició del Santíssim.

Concert de Gospel a la basílica de Santa Maria. És el concert inaugural del Festival Musicveu 2021, organitzat per la Fundació Pinnae a benefici del Rebost Solidari de Vilafranca. Tindrà lloc el dissabte 30 de gener a les 20h, i anirà a càrrec del grup “Barcelona Gospel Messengers”. Entrades a la Fundació Pinnae. Aquest dia la missa vespertina de vigília se celebrarà a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Paraula i Vida 2021. Tenim encara a disposició alguns exemplars d’aquest llibret amb l’evangeli de cada dia de l’any amb un breu comentari. Una bona eina per a la reflexió i pregària personal. El podeu adquirir al preu de 3 €, en català o en castellà.

Confirmació d’adults. Les parròquies de Vilafranca ofereixen la possibilitat de rebre el sagrament de la Confirmació a aquells adults que encara no l’han rebut. Les sessions preparatòries tindran lloc durant els mesos de febrer a abril de 2021, i la celebració de la Confirmació serà durant el temps de Pasqua. Inscripcions durant el mes de gener al despatx parroquial. Obert a tot l’Arxiprestat.

Agraïment Mans Unides. El Grup Tercer Món – Mans Unides de les parròquies de Vilafranca vol agrair la col·laboració de totes les persones que han aportat objectes o donatius al Mercadet Solidari que es va celebrar del 4 al 8 de desembre, i també a tots els que vau adquirir algun dels objectes exposats. Es van recollir 1.179 €.

També cal agrair la participació de moltes persones i diversos establiments comercials de la vila en la recollida de monedes i bitllets de pessetes. A Vilafranca s’han recollit 47 quilos de monedes i bastants bitllets. Juntament amb els d’altres poblacions del bisbat de Sant Feliu s’ha fet un primer ingrés al Banc d’Espanya del qual, al canvi en euros, n’ha resultat un import de 737,73 €. Com que la campanya de recollida de pessetes es manté fins al juny, tothom qui vulgui pot dipositar-les a les sagristies de les esglésies. Progressivament s’aniran fent nous ingressos fins a la data límit.

Diumenge 3.  Diumenge II de Nadal.

Dimarts 5. La missa del vespre és de vigília de l’Epifania.

Dimecres 6. Epifania del Senyor. Misses com els diumenges.

Oh Déu, que amb el guiatge d’una estrella heu revelat avui a tots els pobles el vostre Unigènit; conduïu-nos, als que ja us coneixem per la fe, a contemplar cara a cara la vostra excelsa glòria (oració col·lecta).

Dijous 7. Sant Raimon de Penyafort, prevere, copatró de Vilafranca (vegeu notícia).

Sant Raimon, claror divina,

de Penyafort llum ardent;

Vilafranca a vós s’inclina,

confiada i reverent (dels goigs).

Diumenge 10.  Baptisme del Senyor. Acaba el temps litúrgic de Nadal.