17 de gener de 2021

“Manteniu-vos en el meu amor i donareu molt de fruit

Com cada any, del 18 al 25 de gener se celebra la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians. El tema escollit aquest any i que encapçala aquest davantal, tret de l’evangeli segons sant Joan (Jn 15,5-9), expressa la vocació cristiana per la pregària, la reconciliació i la unitat en l’Església i en tota la família humana. Amb l’enorme empenta dels anys immediatament posteriors al Concili Vaticà II, l’ecumenisme ha anat fent passes molt importants; el camí recorregut no té marxa enrere. D’altra banda, en molts llocs del món es viu molt intensament l’ecumenisme de la caritat, això és la relació amistosa i fraternal entre institucions i persones de diferents denominacions cristianes. Però sembla també que el moviment ecumènic va al ralentí en els últims anys, i que hi ha comunitats de diferents Esglésies que tenen el tema una mica oblidat. Per això hem de continuar pregant i treballant per la unitat dels cristians. Fem-ho especialment durant aquesta setmana, en la pregària personal i també en les nostres celebracions.

Setmana de la Bíblia. El diumenge III del temps de durant l’any (aquest any el 24 de gener) se celebra el Diumenge de la Paraula, i la setmana següent la Setmana de la Bíblia. Per aquest motiu, i com hem fet altres anys, convoquem una CELEBRACIÓ DE LA PARAULA oberta a tothom el dimarts 26 de gener a les 18:45h a la basílica de Sta. Maria. La setmana que ve donarem més informació.

Rebre el full informatiu. Completant la informació de tota la vida parroquial que vam donar la setmana passada, recordem que hi ha la possibilitat de rebre aquest full informatiu per correu electrònic a casa vostra. Els interessats doneu la vostra adreça d’e-mail a la sagristia, al despatx parroquial o demanant-ho a través del correu electrònic de les parròquies de Vilafranca.

Cants de la missa. Recordem que estan actualitzats els cants per a les misses dominicals al web de les parròquies de Vilafranca. Aquest recurs permet seguir els cants de la missa des del mòbil (o la tauleta o l’ordinador), ara que de moment no es poden utilitzar els cantorals. Cal entrar a través del buscador al web parròquies de Vilafranca i buscar a la pàgina principal el requadre groc Cants per a la missa del diumege. Hi entrem i trobem la carpeta amb els cants de la missa del dia. D’aquesta manera es poden seguir els cants, tant la lletra com la melodia. Recomanem aquesta eina per a una participació més activa en la litúrgia de l’eucaristia. També hi podeu entrar directament per aquest enllaç:

Concert de Gospel a la basílica de Santa Maria. És el concert inaugural del Festival Musicveu 2021, organitzat per la Fundació Pinnae a benefici del Rebost Solidari de Vilafranca. Tindrà lloc el dissabte 30 de gener a les 20h, i anirà a càrrec del grup “Barcelona Gospel Messengers”. Entrades a la Fundació Pinnae. Aquest dia la missa vespertina de vigília se celebrarà a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Confirmació d’adults. Les parròquies de Vilafranca ofereixen la possibilitat de rebre el sagrament de la Confirmació a aquells adults que encara no l’han rebut. Les sessions preparatòries tindran lloc durant els mesos de febrer a abril de 2021, i la celebració de la Confirmació serà durant el temps de Pasqua. Inscripcions durant el mes de gener al despatx parroquial. Obert a tot l’Arxiprestat.

Mans Unides. Com que la campanya de recollida de pessetes es manté fins al juny, el grup de Tercer Món continua recollint-ne, i tothom qui vulgui pot dipositar-les a les sagristies de les esglésies. Progressivament s’aniran fent nous ingressos fins a la data límit.

Santa Maria 2020. Amb molta satisfacció comuniquem que anem avançant en les gestions per continuar ben aviat les obres de rehabilitació de la teulada de la basílica, gràcies a l’aportació dels Fons Feder que se’ns ha concedit, així com també d’altres subvencions com la de la Generalitat (Oficina de suport a la iniciativa cultural). Continua també activa la campanya de donatius: en efectiu, per transferència, quotes fixes, apadrina una teula, venda d’imants i postals… Queden també algunes poques teules decorades (“Art a les teules”).

Diumenge 17. Diumenge II del temps de durant l’any. Sant Antoni abat. A la missa de les 12h a la basílica Santa Maria hi participaran els representants de l’Associació “Amants dels cavalls Sant Antoni Penedès”.

Dilluns 18. Comença la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians.

Dimarts 19. Santa Agnès, verge i  màrtir.

Dimecres 20. A les 19:30h, com cada dimecres a la basílica de Santa Maria, pregària del rosari.

Dijous 21. Sant Fructuós bisbe i sant Auguri i sant Eulogi diaques, màrtirs a Tarragona.

Divendres 22. Sant Vicenç, diaca i màrtir.

Dissabte 23. Sant Ildefons, bisbe.

Diumenge 24. Diumenge III del temps de durant l’any. Diumenge de la Paraula. Comença la Setmana de la Bíblia.