21 de febrer de 2021

Quaresma: hem d’aprofitar aquest temps

Aquest passat 17 de febrer, Dimecres de Cendra, ha començat el temps litúrgic de la Quaresma. Durant 40 dies ens preparem per celebrar amb goig renovat, el diumenge 4 d’abril, la solemnitat de la Pasqua.

El color litúrgic durant aquest temps és el morat i a l’església no hi ha flors. És un temps d’austeritat, de conversió, de recolliment en la pregària i d’intensificar la nostra ajuda als més necessitats, aquest any agreujat per la crisi sanitària i econòmica que estem vivint per causa de la pandèmia de la Covid-19.

És temps de conversió, fem nostre el que el ministre de l’Església ens diu el Dimecres de Cendra a l’imposar-nos la cendra al cap: “Convertiu-vos i creieu en l’Evangeli”.

Per tant, hem d’aprofitar aquest temps per aprofundir en la nostra fe, procurar tenir cada dia una estona per llegir la Paraula de Déu, meditar-la i també per intensificar la nostra pregària personal, sortir d’un mateix per obrir-nos a la caritat de Déu i a l’amor al proïsme. Sens dubte això ens ajudarà a ser més fidels a la bona nova de Jesús i a viure la joia de la Pasqua amb tota la seva intensitat.

Mn. Genís Sans, diaca

COMENTARIS REFERENTS A L’ECONOMIA

La setmana passada oferíem a tota la comunitat el resum econòmic de l’any 2020. Volem agrair el treball de la comissió econòmica parroquial, que vetlla pel sosteniment econòmic i pel manteniment dels edificis i de l’acció pastoral de la comunitat cristiana. Una tasca no fàcil, i menys en aquests moments.

Un agraïment també a tots els fidels, que heu fet possible amb la vostra col·laboració que un any tan difícil com el 2020 no hagi comportat un dèficit econòmic sinó que hem suportat molt bé la crisi. Un agraïment especial als fidels que durant el confinament més estricte, quan no hi havia culte, vau fer donatius per internet o transferència bancària.

A partir d’ara caldrà tenir en compte aquestes noves formes de col·laborar econòmicament amb la parròquia: per internet, per transferència bancària o domiciliant una quota fixa. Al web de les parròquies de Vilafranca trobareu tota la informació a l’apartat DONATIUS. El compte corrent de la parròquia és ES03 0075 0769 3106 0060 5344. I, si ho preferiu, a les tauletes de les esglésies trobareu les fitxes per domiciliar una quota periòdica en favor de la parròquia. Totes aquestes opcions permeten desgravar els donatius a la declaració de la renda. Finalment, els que desitgeu continuar col·laborant amb les aportacions a les esglésies, us demanem que prioritzem els donatius en bitllets i no tant en monedes.

Agraïm, doncs, a tota la comunitat, l’esforç corresponsable de tots per col·laborar en l’autofinançament de l’Església, i us animem a continuar fent-ho.

QUARESMA 2021

– Els dies feiners resem Laudes (8:15 h, Stma. Trinitat) i Vespres (20 h, Santa Maria) juntament amb la missa.

– Cada diumenge a les 18 h, pregària del Viacrucis:

21 de  febrer (I Quaresma): Basílica de Santa Maria.

28 de febrer (II Quaresma): Parròquia Santíssima Trinitat.

7 de març (III Quaresma): Església de Sant Francesc.

14 març (IV Quaresma): Església M. de Déu de Montserrat. 21 de març (V Quaresma): RECÉS DE QUARESMA.

Properament en donarem més informació.

28 de març (Diumenge de Rams): Basílica de Santa Maria.

– Diorama de Setmana Santa. L’Associació de Pessebristes de Vilafranca ens ofereix un diorama sobre un tema relacionat amb el misteri pasqual; enguany és una escena del “Camí del Calvari” (viacrucis). Exposat a la capella del baptisteri de la basílica. L’inaugurem i beneïm el diumenge 21 de febrer a les 12:45 h.

La Quaresma és un temps propici per rebre el sagrament del perdó. Recordem els horaris de Confessions: dijous a les 19:30 h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria; al despatx parroquial en el seu horari; demanant-ho al mossèn abans o després de les misses dels dies feiners.

Dissabte 27 de febrer. Amb motiu del concert de Gospel a la basílica de Santa Maria a les 20h, organitzat per la Fundació Pinnae a benefici del Rebost Solidari de Vilafranca, la missa de vigília es trasllada a la parròquia de la Santíssima Trinitat, amb doble horari: 19h i 20h.

Diumenge 21. Diumenge I de Quaresma. A les 12:45 h, inauguració i benedicció del diorama de Setmana Santa de la basílica de Santa Maria. A les 18 h a la basílica de Santa Maria, Viacrucis (tots els diumenges de Quaresma, vegeu calendari en aquest mateix full).

Dilluns 22. La càtedra de sant Pere, apòstol.

Dimecres 24. A les 19:30h a la basílica, pregària del rosari (cada dimecres); durant la Quaresma, resem els misteris de dolor. A les 20h, reunió de la comissió d’economia.

Dijous 25. A les 19:30h a la capella del Santíssim, horari de confessions (cada dijous). A les 20h, reunió de l’equip de la pastoral de joves de la parròquia.

Dissabte 27. A les 20h a la basílica de Santa Maria, concert de gospel (vegeu notícia). Les misses se celebraran a la parròquia de la Trinitat a les 19h i a les 20h.

Diumenge 28. Diumenge II de Quaresma. A les 18 h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, Viacrucis.