28 de febrer de 2021

L’any de sant Josep

El passat 8 de desembre el papa Francesc va signar la carta apostòlica Patris corde, en la qual recorda el 150è aniversari de la declaració de sant Josep com a patró de l’Església Universal, títol que li atorgà el beat papa Pius IX l’any 1870. Amb aquest motiu, el papa Francesc estableix també un any especialment dedicat a sant Josep, des del 8 de desembre de 2020 fins al 8 de desembre de 2021. El títol de la carta correspon al seu inici: “Amb cor de pare: així Josep va estimar Jesús, anomenat en els quatre evangelis el fill de Josep”. En el rerefons de la carta apostòlica, hi ha la pandèmia del Covid-19, que ens ha fet comprendre la importància de la gent comuna, d’aquells que, lluny del protagonisme, exerceixen la paciència i infonen esperança cada dia, sembrant la corresponsabilitat. Com sant Josep, “l’home que passa desapercebut, l’home de la presència diària, discreta i oculta”. I no obstant això, el seu és “un protagonisme únic a la història de la salvació”, esdevenint “custodi del Redemptor”. Sant Josep és també patró dels treballadors i “patró de la bona mort”. El papa Francesc acaba recordant que “l’objectiu d’aquesta carta apostòlica és que creixi l’amor a aquest gran sant, per ser impulsats a implorar la seva intercessió i imitar les seves virtuts. No queda més que implorar a sant Josep la gràcia de les gràcies: la nostra conversió”.

Nou vicari episcopal. El passat 2 de febrer el bisbe Agustí em va nomenar vicari episcopal de la nostra vicaria, que inclou els arxiprestats de Vilafranca, Sant Sadurní, Garraf i Piera-Capellades, en substitució de Mn. Pere Milà, que ha fet aquest servei fins ara. Continuo com a arxiprest i rector de les parròquies de les quals ja ho era fins ara. Em va rellevar, això sí, del servei de delegat de litúrgia, així com també hauré d’alleugerir algunes de les meves tasques al Centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona. Espero poder portar a terme amb encert aquest nou servei, amb l’ajut de Déu i de tots vosaltres. Us demano, doncs, el vostre suport i la vostra pregària. Moltes gràcies. Xavier Aymerich.

Recés de Quaresma

Diumenge 21 de març de 18h a 19h, basílica de Sta. Maria

– En una primera estona se’ns oferiran unes pistes per a la nostra reflexió i pregària personal.

– I una segona estona d’oració comunitària amb el Santíssim exposat, amb cants, els salms de Vespres, silenci d’adoració, pregàries espontànies…

– Després del recés, hi haurà la possibilitat de rebre el sagrament del perdó.

Obert a tothom.

Diorama de Setmana Santa. L’Associació de Pessebristes de Vilafranca ens ofereix un diorama sobre un tema relacionat amb el misteri pasqual; enguany és una escena del “Camí del Calvari” (viacrucis). Exposat a la capella del baptisteri de la basílica.

La Litúrgia de les Hores

Sovint hem parlat de la importància de la pregària de la Litúrgia de les Hores, la pregària de l’Església, que es pot resar en comunitat o individualment; ens referim sobretot al res de Laudes i Vespres. Durant la Quaresma resem els salms de Laudes i Vespres a les misses del matí (8:15h, Trinitat) i del vespre (20h, Santa Maria) respectivament.

Recordem que existeix una aplicació per al telèfon mòbil promoguda pel Centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona i que es pot descarregar gratuïtament, amb la qual podem tenir a mà els textos de la Litúrgia de les Hores de cada dia. En aquesta aplicació també hi ha les lectures de la missa diària. Demaneu a algú que us ajudi a baixar-vos-la al vostre telèfon mòbil.

També recordem que Ràdio Estel emet cada dia Laudes (7:30 h) i Vespres (18:45 h) des de Montserrat, i Completes des de Solius (23:30 h). I encara, es poden seguir en directe totes les pregàries i celebracions a través d’internet des de TV Montserrat: https://abadiamontserrat.cat/montserrat-tv/

Catequesi. Per fi hem pogut reprendre la catequesi de preparació de la Primera Comunió, per bé que en grups reduïts (màxim 6 infants). Però no encara la catequesi de confirmació, perquè són alumnes de Secundària. Mantenim de moment la missa per als infants de la catequesi i les seves famílies els dissabtes a les 18:30h a Santa Maria. Esperem de mica en mica anar reprenent totes les activitats pastorals amb la màxima normalitat possible.

Diumenge 28 de febrer. Diumenge II de Quaresma. A les 18h a la parròquia de la Santíssima Trinitat, pregària del Viacrucis.

Dimecres 3 de març. Com cada dimecres a les 19:30h a la basílica de Santa Maria, pregària del Rosari. A les 20h a la sala Mn. Vinyeta, reunió del consell pastoral parroquial.

Dijous 4. A les 19:30h a la capella del Santíssim, horari de confessions (cada dijous). A continuació de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim (primer dijous).

Dissabte 6. Com cada dissabte, la basílica està oberta de 11h a 13:30h, amb la possibilitat de visitar la cripta, i l’església de Sant Francesc també d’11h a 13h.

A les 16:30h a la sala parroquial Mn. Vinyeta, assemblea del Cos de Portants del Sant Crist. A les 18:30h a la basílica de Santa Maria, missa per als infants del 2n curs de la catequesi i les seves famílies.

Diumenge 7. Diumenge II de Quaresma. A les 18h a l’església de Sant Francesc, pregària del Viacrucis.