7 de febrer de 2021

CONTAGIA SOLIDARITAT PER ACABAR AMB LA FAM

Amb aquest lema Mans Unides enceta la Campanya contra la fam del 2021. El papa Francesc, en la Fratelli tutti, defineix la solidaritat com “allò que ens fa pensar  i actuar en termes de comunitat, de prioritat de la vida de tots sobre l’apropiació dels béns per part d’alguns. Lluitar contra les causes estructurals de la pobresa, la desigualtat, la manca de treball, de terra, d’habitatge, la negació dels drets socials i laborals. Cuidar i mantenir l’ecologia a la nostra casa comuna”. Amb aquestes frases queda definida la tasca de Mans Unides que, des de fa 61 anys, promou un desenvolupament humà integral i sostenible i una economia del bé comú. Promou que l’altre “sigui per ell mateix agent responsable de la seva millora material, del seu progrés moral i del seu desenvolupament espiritual”. Amb els donatius rebuts, Mans Unides finança projectes a Àfrica, Amèrica i Àsia: projectes sanitaris, d’accessibilitat a l’aigua, alimentaris, socials, educatius, de medi ambient, promoció de la dona, drets humans… La pandèmia del Covid-19 ha fet reformular molts del projectes encetats el 2020, ja que ha empitjorat molt l’empobriment dels més desfavorits i ha augmentat la necessitat d’ajuts de tots tipus. S’han administrat kits d’aliments bàsics, s’han organitzat  programes de formació en prevenció i estratègies  sanitàries, s’ha dotat d’equipaments a hospitals i centres locals de salut, ha calgut actualitzar estructures sanitàries… El projecte que aquest any 2021 proposa la delegació de Mans Unides del bisbat de Sant Feliu va adreçat a la millora de la seguretat alimentària i dels ingressos de famílies camperoles a Uganda (Àfrica). Càritas de Mbarara promociona aquest projecte que beneficiarà 600 famílies amb una durada de 3 anys. La col·lecta serà els dies 13 i 14 de febrer, a totes les misses. El Grup Tercer Món – Mans Unides demana l’aportació generosa de tothom  i la pregària per tal que tots els projectes tirin endavant. Degut a les circunstàncies, aquest any no hi ha Sopar de la  Fam.

Grup Tercer Món – Mans Unides (parròquies de Vilafranca)

Concert de Gospel a la basílica de Santa Maria. És el concert inaugural del Festival Musicveu 2021, organitzat per la Fundació Pinnae a benefici del Rebost Solidari de Vilafranca. Tindrà lloc el dissabte 27 de febrer a les 20h, i anirà a càrrec del grup “Barcelona Gospel Messengers”. Entrades a la Fundació Pinnae. Aquest dia la missa vespertina de vigília se celebrarà a la Stma. Trinitat.

Local de mobles de Càritas. El dia 2 de febrer s’ha obert el nou local de mobles solidaris de Càritas Interparroquial de Vilafranca, que abans estava al carrer Santa Digna, 54. El nou local és al carrer de les Cabanyes, 5. I l’horari és: dimarts, dimecres i dijous de 10 a 12h.  Obert  a tothom.

Hospitalitat de la Mare de Déu de  Lourdes. Per motius obvis s’han suspès els pelegrinatges a Lourdes, així com també les activitats de l’Hospitalitat. Celebrarem la festa litúrgica de la Mare de Déu de Lourdes el dia propi, dijous 11 de febrer. I també el diumenge 7 de febrer a les 12h, amb la seva imatge que serà portada a la basílica de Santa Maria.

Jornada mundial del malalt. Se celebra cada any precisament coincidint amb la festa de la Mare de Déu de Lourdes, aquest any amb el suggeridor lema: “Cuidem-nos mútuament”. Trobareu a les tauletes de les esglésies una estampa amb la pregària que el papa Francesc va adreçar a la Mare de Déu el dia 11 de març de 2020 i que ens ha anat acompanyant durant aquests mesos de crisi sanitària.

Sant Jocund 2021. Aquest any els actes amb motiu de la festa del copatró de Vilafranca queden reduïts a dos:

Diumenge 7 de febrer a les 18:30h a la basílica de Santa Maria, CONCERT D’ORGUE a càrrec de Jaime González-Sierra Moreno (estudiant de grau superior a l’ESMUC). Entrada amb aportació lliure a la sortida (taquilla inversa).

Dimarts 9 de febrer a les 20h a la basílica de Santa Maria, MISSA SOLEMNE. Al final, cant dels goigs.

Economia. Avui és primer diumenge de mes, i per tant fem la col·lecta extraordinària mensual amb sobres en favor de l’economia parroquial. Recordem que cal introduir els diners (preferentment bitllets) en els sobres després d’haver combregat, i dipositar-los a les caixetes corresponents a la sortida de l’església, ja que no es passa la col·lecta durant la missa. Properament la comissió econòmica parroquial oferirà el resum econòmic de l’any 2020.

Diumenge 7. Diumenge V del temps de durant l’any. A les 12h, missa amb la participació de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. A les 18:30 a la basílica, concert d’orgue amb motiu de sant Jocund (vegeu notícia).

Dimarts 9. Sant Jocund, màrtir, copatró de Vilafranca. Missa solemne a les 20h a la basílica de Santa Maria.

Dimecres 10. Santa Escolàstica, verge. A les 10h, reunió de la Junta de Càritas Interparroquial de Vilafranca.

Dijous 11. La Mare de Déu de Lourdes. A les 19:30h a la capella del Santíssim, horari de confessions (cada dijous).

Divendres 12. Santa Eulàlia, verge i màrtir. A les 16h, reunió de la Junta de la casa de colònies de Penyafort.

Dissabte 13. A les 18:30h a Santa Maria, missa per als infants del 2n curs de la catequesi i les seves famílies.

Diumenge 14. Diumenge VI del temps de durant l’any. Campanya contra la fam en el món de Mans Unides. Pregària i col·lecta a totes les misses (vegeu davantal).