11 d’abril de 2021

Un any dedicat a redescobrir el valor de la família

Amb motiu del cinquè aniversari de la publicació de l’exhortació apostòlica Amoris Laetitia (L’alegria de l’amor), el Papa ha anunciat un any dedicat a la familia, que té lloc del 19 de març del 2021 al 26 de juny del 2022. El papa Francesc ho anunciava durant el res de l’Àngelus del diumenge 29 de desembre en què l’Església celebrava la festa de la Sagrada Família. “Serà una oportunitat per aprofundir en els continguts del document (referint-se a l’exhortació apostòlica Amoris Laetitia sobre la bellesa i l’alegria de l’amor familiar). Des d’ara us convido a unir-vos a les iniciatives que es promouran al llarg de l’any i que seran coordinades pel dicasteri per als Laics, la Família i la Vida“, va dir el Papa. L’any “Família Amoris Laetitita” se solapa, doncs, en bona part amb l’Any de Sant Josep, per mostrar així també el lligam entre sant Josep i la Sagrada Família de Natzaret. L’experiència de la pandèmia ha posat en relleu el paper central de la família com a Església domèstica i la importància dels llaços comunitaris entre les famílies, que fan de l’Església una “família de famílies”. Preguem per les nostres famílies i per totes les famílies en aquest any especialment.

PENYAFORT ES RENOVA!

Aquests mesos d’hivern la casa de colònies de Penyafort, a Pontons, ha renovat la seva imatge i les seves instal·lacions, i també la seva oferta educativa i de lleure.

En primer lloc, l’estiu passat es va signar un conveni de col·laboració amb l’empresa d’esports en el medi natural ESPORTEC OUTDOOR SPORT per tal d’oferir activitats d’aventura en els espais de la casa de colònies. Així, s’han instal·lat al prat de la riera, a la part inferior dels espais exteriors, dos circuits acrobàtics, tirolines i rocòdrom, juntament amb altres activitats a l’aire lliure, que s’oferiran a tots els grups que s’allotgin a la casa de colònies i que desitgin contractar-los, afegint-se així als serveis d’allotjament, manutenció, activitats…

Per altra banda, recentment s’han realitzat unes obres de remodelació que constitueixen una primera fase per tal d’adequar els espais interiors a les noves necessitats, habilitant habitacions, serveis, calefacció, etc. per a grups petits i amb més comoditats.

D’aquesta manera, Penyafort es renova de cara a la nova temporada del 2021, ampliant l’oferta lúdica i educativa especialment per a grups escolars i també per a grups d’esplai, famílies, etc.

Recordem que la casa de colònies de Penyafort es va inaugurar l’any 1958, essent la primera casa de colònies construïda de nova planta a Catalunya. Va ser hereva de les colònies parroquials que ja tenien lloc des de feia uns anys a Pontons, Vallcarca, Valldossera… Des d’aleshores, milers d’infants i joves de Vilafranca i comarca hi han viscut força experiències, esdevenint a més un referent en la història de l’educació en el lleure del Penedès i de tot el país.

Per tot això, des de la junta parroquial demanem a totes les persones que estimen Penyafort la seva col·laboració per finançar aquestes obres. Les aportacions es poden fer al compte: ES66 0075 0769 3106 0060 6635. Els donatius comporten desgravació fiscal a la Declaració de la Renda. També es farà una col·lecta a les misses de les diferents esglésies de Vilafranca els propers dies 17 i 18 d’abril.

Durant els propers mesos es faran diverses campanyes i actes per recaptar fons i mostrar les millores de la casa. Es pot consultar el web de Penyafort: www.colonies-penyafort.com

Confirmacions. El proper dissabte 24 d’abril a les 18h a la basílica el bisbe Agustí presidirà la missa en la qual rebran el sagrament de la Confirmació els 23 joves que la tenien pendent de l’any passat. Moltes felicitats!

Monestir de la Mare de Déu del Carme. En el capítol celebrat el passat 27 de març, va resultar reelegida com a priora la germana Maria Juliana Kilonzo. Preguem per ella i per la comunitat del monestir.

Vilapensa. Del 12 al 19 d’abril se celebrarà aquest “festival del pensament” que arriba ja a la 4a edició. El títol d’enguany és “El mal dels innocents”. Les conferències tindran lloc a l’auditori del Vinseum amb accés limitat i reserva prèvia, però es retransmetran també per Penedès Televisió. Recomanem consultar l’interessant programa.

Diumenge 11. Diumenge II de Pasqua o de la Divina Misericòrdia. Celebració d’aquesta devoció especialment a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

Dilluns 12. Es reprèn la catequesi de Primera Comunió.

Dimarts 13. A les 18:30h a la sala Mn. Vinyeta, grup d’estudi d’evangeli. Reflexionarem sobre l’evangeli del diumenge vinent. Obert a tothom.

Dimecres 14. A les 18h, reunió de voluntaris per a l’obertura de la cripta els dissabtes al matí. A les 20h, reunió del consell pastoral interparroquial de Vilafranca.

Dijous 15. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Dissabte 17. A les 18:30h, missa per als infants del 2n curs de la catequesi i les seves famílies.

Diumenge 18. Diumenge III de Pasqua. Col·lecta extraordinària a totes les misses per ajudar a sufragar les obres de la casa de colònies de Penyafort (vegeu notícia).