18 d’abril de 2021

Patrons de Catalunya

Recentment hem celebrat els 25 anys del Concili Provincial Tarraconense, que va tenir lloc el 1995 i que va suposar un gran impuls en la pastoral de les diòcesis de Catalunya. En parlàvem en el davantal del full informatiu parroquial del passat 14 de març, amb motiu de la publicació del document Esperit, cap on guies les nostres Esglésies?, escrit pels bisbes de Catalunya precisament per conmemorar i actualitzar les grans intuïcions d’aquell Concili Provincial. Coincidint amb la propera celebració dels patrons de Catalunya (Sant Jordi, 23 d’abril; i la Mare de Déu de Montserrat, 27 d’abril), fem nostra avui aquí la pregària del Concili per les diócesis de Catalunya que els bisbes reprodueixen també en el seu document:

Déu i Senyor nostre,

feu que, ajudats per la intercessió

de la Mare de Déu, sota l’advocació de Montserrat,

siguem amatents a donar testimoni de fe i de caritat,

perquè l’anunci de la Bona Nova arribi fidelment

als homes i dones del nostre temps.

Concediu-nos-ho, a glòria i lloança del vostre nom.

Per Crist, Senyor nostre. Amén.

Informació sobre les immatriculacions de l’Església

Benvolguts: Des de fa mesos els mitjans de comunicació estan bombardejant amb informacions sobre les immatriculacions fetes per l’Església Catòlica, algunes d’elles amb argumentació dubtosa o tergiversant el fets. En aquest sentit ja fa mesos que la Conferència Episcopal Espanyola va sol·licitar a tots els bisbes el llistat de béns immatriculats, atesa la petició que li havia fet el Govern de l’Estat. Un cop el govern ha disposat de tota la informació, el Consell de ministres ha fet públic l’informe d’immatriculacions, que té més de 3.400 pàgines (si algú té interés de consultar-lo el podem fer arribar per correu electrònic). Perquè en tingueu coneixement, des de la Conferència Episcopal han creat un apartat de la pàgina web a on s’intenta respondre de manera entenedora les preguntes habituals sobre els temes. Us convidem a entrar per a poder tenir informació completa.

En el cas de la nostra diòcesi, tots els registres que es varen fer durant aquell període van estar acompanyats de documentació històrica que demostrava la titularitat des de temps immemorial. Tanmateix, si teniu constància que hi hagi alguna persona que hagi reclamat, us agrairem que ens en doneu trasllat. En tot, però encara més en temes com aquest, convé la màxima coordinació. Aprofito l’avinentesa per a posar-me a la vostra disposició per a tot allò que necessiteu. Rebeu una cordial salutació,

Xavier Armengol, Pvre., Delegat de Patrimoni

Confirmacions. El proper dissabte 24 d’abril a les 18h a la basílica el bisbe Agustí presidirà la missa en la qual rebran el sagrament de la Confirmació els 23 joves que la tenien pendent de l’any passat. Moltes felicitats!

Vilapensa. Conferència final: “Auschwitz i el silenci de Déu?”, a càrrec de Manel Gasch (monjo de Montserrat, llicenciat en Dret i en Teologia Dogmàtica) i de Daniel Askenazi (rabí principal de la sinagoga de Barcelona, llicenciat en Ciències Polítiques). A l’auditori del Vinseum (amb entrada reservada) i retransmès en directe per Penedès Televisió. Dilluns 19 d’abril a les 19h. Altament recomanable pel tema i pels ponents!

Col·lecta Dia del Seminari. Els dies 20 i 21 de març es van recollir 1.746’60€ amb motiu de la col·lecta del Dia del Seminari. Gràcies a tots els qui hi heu col·laborat.

Declaració de la Renda. Ara que comença la campanya de la Renda 2020 recordem la importància de marcar la casella amb la nostra aportació a l’Església catòlica. Properament donarem més informació.

Sant Jordi, màrtir, patró de Catalunya. Celebrarem amb tota solemnitat la seva festa el dia 23 d’abril. Com que aquest any cau en divendres, a més a més de les misses habituals dels dies feiners a les 8:15h a la Trinitat i a les 20h a Santa Maria, també hi haurà missa a les 10:30h a l’església de Sant Francesc, on precisament hi ha el retaule gòtic de la Mare de Déu i Sant Jordi.

Diumenge 18. Diumenge III de Pasqua. Col·lecta extraordinària a totes les misses per ajudar a sufragar les obres de la casa de colònies de Penyafort.

Dilluns 19. Conferència de cloenda del festival Vilapensa: “Auschwitz i el silenci de Déu?” (vegeu notícia).

Dimarts 20. A les 18:45h, reunió de l’equip de la pastoral de la salut.

Dimecres 21. A les 19:30h, res del rosari (cada dimecres).

Dijous 22. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 23. Sant Jordi, màrtir, patró de Catalunya. Misses com els divendres (vegeu notícia).

Dissabte 24. A les 18h, celebració de les Confirmacions, presidida pel bisbe Agustí. Avui no hi ha missa per als infants del 2n curs de la catequesi. A les 20h, missa normal.

Diumenge 25. Diumenge IV de Pasqua. Jornada mundial de pregària per les vocacions.