25 d’abril de 2021

Jornada mundial de pregària per les vocacions

El IV Diumenge de Pasqua, Diumenge del Bon Pastor, celebrem la Jornada Mundial de Pregària per les Vocacions, i també la Jornada de les Vocacions Natives, aquest any amb el lema: Per a qui soc jo?. El papa Francesc amb aquest lema ens recorda la seva aportació en l’Exhortació Apostòlica als joves Christus vivit (n.286): “Vull recordar quina és la gran pregunta. Moltes vegades, en la vida, perdem temps demanant-nos: ¿Però qui soc jo? I tu pots demanar-te qui ets i passar tota una vida buscant qui ets. Però demana’t millor: ¿Per a qui soc jo? Ets per a Déu, sens dubte. Però ell ha volgut que siguis també per als altres, i ha posat en tu molts dons i carismes que no són per a tu, sinó per a altres”. Recordem que els objectius d’aquesta Jornada són: La pregària, demanant al Senyor que continuï enviant vocacions a la seva Església; Promoure reflexions sobre la vocació cristiana (no només les vocacions al ministeri ordenat sinó totes); i promoure entre els fidels una col·laboració eficaç per les vocacions natives de les terres en missió. Que el Senyor ens concedeixi el fruit Pasqual de moltes i generoses vocacions que neixin de l’escolta, el discerniment i de viure l’alegria de l’Evangeli.

Celebració comunitària del Sagrament de la

UNCIÓ DELS MALALTS

Les parròquies de Vilafranca organitzen puntualment una celebració comunitària de la Unció dels Malalts. L’Església ofereix aquest sagrament a tots aquells fidels que, per motiu de l’edat o de la malaltia, experimenten la debilitat física. La Unció dels Malalts envigoreix el cos i l’esperit per la pregària i la unció amb l’oli beneït.

Alguns fidels el reben a casa seva o en el lloc de residència de forma individual quan ho demanen explícitament. Però també és per a tota la comunitat un testimoni i un motiu de pregària compartida el fet de poder-lo celebrar a l’església amb tots aquells que s’hi poden desplaçar.

Recordem que aquest sagrament es pot rebre més d’una vegada, sempre que ho justifiqui un canvi o una nova etapa en la salut de la persona; cal en aquest sentit no fer-ne tampoc una demanda excessiva.

La celebració d’aquest any 2021 (l’any passat 2020 no es va poder celebrar) tindrà lloc a la basílica de Santa Maria el diumenge 9 de maig (diumenge VI de Pasqua, Pasqua del Malalt) dintre de la missa dominical de les 20h del vespre. Mitja hora abans (a les 19:30h) cal que tots els que hagin de rebre el sagrament siguin a la mateixa capella per fer la preparació.

Els interessats podeu adreçar-vos al despatx parroquial (tel. 93.892.06.46) o bé als voluntaris de la Pastoral de la Salut (visitadors de malalts) fins el 3 de maig. Només podran rebre el sagrament de la Unció aquells malalts o ancians que estiguin apuntats.

Atendrem també ben de gust les informacions o aclariments que ens demanin els familiars dels avis o malalts. Si alguna persona necessita assistència per desplaçar-se a l’església, comuniqueu-nos-ho i ja buscarem alguna solució.

Festa de la Mare de Déu de Montserrat. Dimarts 27 d’abril. Misses com els dimarts feiners: 8:15h Stma Trinitat; 20h Sta Maria; amb una especial solemnitat a les 20h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat (l’Espirall).

Resultats col·lectes. Dijous Sant es van recollir 1.781,36 €, destinats a Càritas Interparroquial Vilafranca. I Divendres Sant 825,03 €, destinats als Sants Llocs. Gràcies a tothom.

NOU FARISTOL PER A DONATIUS A LA BASÍLICA

Recentment s’ha instal·lat a la basílica de Santa Maria un faristol per a donatius amb targeta de crèdit. Per gentilesa del Banc de Sabadell, aquest aparell permet incorporar els nous recursos digitals en les aportacions a l’Església. Concretament, el faristol ofereix una doble possibilitat de donatiu: en efectiu a través d’una clàssica guardiola, i amb targeta de crèdit a través d’un mecanisme digital. Es poden fer aportacions de 5€, 10€, 25€ o 45€, seleccionables a través d’una pantalla tàctil que posteriorment llegeix la targeta de crèdit per fer operatiu el donatiu. Aquest nou sistema facilita les donacions a la parròquia en un moment en què es tendeix a no fer ús dels diners en efectiu, tant per les mesures de prevenció sanitària com de comoditat. A més a més, aquest faristol per a donatius està pensat no només per als feligresos habituals de l’església, sinó també per als cada vegada més nombrosos visitants que venen a la basílica per gaudir d’aquest monument, la cripta, la imatge de sant Fèlix, etc.

Diumenge 25. Diumenge IV de Pasqua. Sant Marc evangelista. Jornada muncial de pregària per les vocacions.

Dilluns 26. Sant Isidor, bisbe i doctor de l’Església.

Dimarts 27. La Mare de Déu de Montserrat, patrona de Catalunya i del bisbat de Sant Feliu de Llobregat. Misses com els dimarts feiners (vegeu notícia).

Dimecres 28. A les 20:45h a la basílica, reunió de pares/mares dels infants del 1r curs de la catequesi.

Dijous 29. Santa Caterina de Siena, verge i doctora de l’Església. A les 20h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Dissabte 1 de maig. A les 18:30h a la basílica, reprenem la missa per als infants de la catequesi; a partir d’avui s’incorporen també els infants de 1r curs i les seves famílies.

Diumenge 2 de maig. Diumenge V de Pasqua. Col·lecta extraordinària del primer diumenge de cada mes per a la parròquia.