20 de juny de 2021

Bon estiu!

Aquest és l’últim full informatiu parroquial d’aquest curs que acaba. Un curs ben especial, que vam començar amb moltes expectatives després dels mesos més durs de la pandèmia, però que després hem anat passant com hem pogut degut als alts i baixos de la crisi sanitària. Malgrat tot, hem pogut fer molta feina, i cal agrair l’esforç de tot el treball pastoral portat a terme amb dificultats afegides, i també el voluntariat extra que hem necessitat. Ara, amb la vacunació ja molt avançada, encarem l’estiu amb més esperança. Sobretot amb les colònies d’estiu a Penyafort, que s’assemblaran ja molt a les habituals. I amb una Festa Major encara condicionada i diferent de la més típica, però sens dubte millor que la de l’any passat. Donem gràcies a Déu, encomanem al Senyor aquest estiu, i esperem que el curs que vindrà, aquest sí, sigui el de la represa definitiva. De l’experiència viscuda els anys 2020 i 2021 en tenim moltes coses per aprendre, sobretot a nivell humà, i també espiritual. La pastoral de les parròquies ha quedat afectada, i s’han produït alguns canvis que ja restaran definitius. Mirem la part positiva de tot plegat, i que l’estiu ens ajudi a “carregar piles” per afrontar els reptes del nou curs.

Dues publicacions corresponents a les dues conferències: l’encíclica Fratelli tutti (6€) i el document dels bisbes amb motiu dels 25 anys del Concili Tarraconense Esperit, cap on guies les nostres Esglésies? (5€). Les podeu adquirir al despatx parroquial o a la sagristia de Santa Maria.

Resultat Dia de la Caritat. En la col·lecta realitzada a les misses de Corpus (5 i 6 de juny) es van recollir 2.055’69€, que s’han lliurat a Càritas diocesana de Sant Feliu.

Colònies Penyafort i campaments. Estan obertes ja les inscripcions per a les colònies que organitza el GEP: 1r torn, per a infants fins a 4t de Primària, del 17 al 26 de juliol (places exhaurides); 2n torn, nois i noies de 5è i 6è de Primària, del 26 de juliol al 4 d’agost; 3r torn, per a nois i noies de 1r i 2n d’ESO, del 4 al 13 d’agost. Campaments joves-I (per a nois i noies de 3r i 4t d’ESO) i campaments joves-II (per a nois i noies de Batxillerat). Informació i inscripcions els dimarts i divendres de 19:30 a 21h al vestíbul de Can Trabal (Pl. Jaume I, 13).

Mare de Déu de Foix. L’Associació Cívica del Santuari de la Mare de Déu de Foix, amb la col·laboració de la parròquia de Santa Maria de Foix (el Terme) i de les parròquies de Vilafranca, ha encarregat una reproducció de la imatge de la Mare de Déu de Foix, patrona i advocada del Penedès, per tal de ser exposada a la veneració dels fidels a la basílica de Santa Maria. Serà col·locada en la seva nova ubicació al voltant de la seva festa, el 8 de setembre.

Dia de la música (21 juny). Els Amics dels Orgues de Vilafranca programen una audició oberta d’orgue a la basílica de Santa Maria, de 18h a 19:30h. Entrada lliure.

Sant Joan. Aquest any encara no podem celebrar la missa a la capella de Sant Joan. Per tant, la celebrarem el dijous 24 de juny a les 12h a la basílica de Santa Maria. Recordem que aquest dia no hi ha missa al matí a la Trinitat ni al vespre a Santa Maria.

Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. Aquesta setmana propera és la que tradicionalment té lloc el pelegrinatge a Lourdes. Davant la impossibilitat de realitzar-lo encara, les Hospitalitats de Barcelona, Terrassa i Sant Feliu han organitzat un “pelegrinatge pel territori”, amb diversos actes a diferents llocs dels 3 bisbats on hi ha delegacions locals. El divendres dia 25 a les 12h a la basílica de Santa Maria se celebrarà la missa de benvinguda presidida pel bisbe Agustí Cortés.

Concert a benefici de Càritas. El proper diumenge dia 27 de juny a les 18h a l’Auditori Municipal, organitzat pel Rotary Club de Vilafranca, tindrà lloc un  concert solidari  (òpera, sarsuela, cançó catalana i dansa), els beneficis del qual es destinaran  a Càritas Interparroquial  de Vilafranca. Les entrades es poden  adquirir al preu de 15€ al  Fòrum Berger Balaguer i a través del topticket.cat.

Trobada de cossos de portants del santcrist de Catalunya. Recordem que tindrà lloc el diumenge 3 d’octubre a Vilafranca, amb motiu dels 100 anys del nostre Cos de Portants del Sant Crist.

Diumenge 20. Diumenge XII del temps de durant l’any. Última missa del curs a les 9h a la capella del col·legi Sant Ramon. Grups de Primeres Comunions: Espirall, 11h; col·legi Sant Ramon, 11.30h; Santa Maria a les 12h.

Dilluns 21. Sant Lluís Gonzaga, religiós. Dia de la música (vegeu notícia).

Dimarts 22. Última missa del curs dels dimarts a les 20h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. A les 20:30h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Dijous 24. Solemnitat del naixement de sant Joan Baptista.  Missa a les 12h a la basílica de Santa Maria (vegeu notícia).

Divendres 25. A les 12h a la basílica, missa de benvinguda del “pelegrinatge pel territori” de l’Hospitalitat de la M. de Déu de Lourdes, presidida pel bisbe Agustí (vegeu notícia).

Diumenge 27. Diumenge XIII del temps de durant l’any. Grups de Primeres Comunions: Espirall, 11h; Santa Maria a les 12h i a les 13:15h. Concert benèfic (vegeu notícia).