5 de setembre de 2021

Comencem un nou curs

Acabada la Festa Major, comencem avui un nou curs en la publicació d’aquest full informatiu parroquial, que avui estrena un nou capçal, després del propi del centenari de la concessió del títol de basílica a l’església de Santa Maria que vam celebrar l’any passat 2020. Abans de res, volem valorar tot el treball pastoral que s’ha fet durant aquest estiu, especialment les colònies a Penyafort i els campaments per a joves organitzats pel GEP, l’excursió a Montserrat per als grups de joves de la parròquia, i amb la celebració de la Festa Major que, tot i les condicions sanitàries encara molt restrictives, ens han permès tots els actes litúrgics i molt més. Tenim alguns reptes pastorals per a aquest nou curs, que serà el de la represa, i que volem que sigui també una nova empenta per a tots els grups i activiats parroquials. Us els anirem explicant en aquest full informatiu parroquial. I comencem aquest mes de setembre amb la celebració dels 175 anys del naixement i dels 150 anys de l’ordenació de prevere del venerable bisbe Josep Torras i Bages; avui us n’oferim ja el programa d’actes. I anunciem ja la creació d’un nou curs bíblic, realment molt atractiu: Invitació a la Bíblia! Que el Senyor ens acompanyi en aquest nou curs.

CELEBRACIÓ DEL 175è ANIVERSARI DEL NAIXEMENT I DEL 150è ANIVERSARI DE L’ORDENACIÓ DE PREVERE DEL VENERABLE BISBE JOSEP TORRAS I BAGES

Neix el 12 de setembre de 1846 al Mas Gomà de Les Cabanyes.

És ordenat prevere el 23 de desembre de 1871 a Girona, i celebra la primera missa el 31 de desembre a la Capella dels Dolors de Vilafranca del Penedès.

Diumenge 12 de setembre: Missa del 175è aniversari del naixement, amb la participació de la Coral de Piera. A les 11:30h a l’església parroquial de Sant Valentí de Les Cabanyes. (Cal reserva prèvia)

Del 12 al 26 de setembre: Exposició de les obres d’art del Cercle artístic de Sant Lluc regalades al venerable Torras i Bages i textos més coneguts. Cedides pel Patrimoni Cultural del Bisbat de Vic. Horari de Visites: diumenge 12 de setembre de 18 a 20h; dissabtes 18 i 25, diumenges 19 i 26, d’11 a 13h i de 18 a 20h. A la rectoria de l’església romànica de Sant Valentí de Les Cabanyes. Es podrà visitar l’església. No cal reserva prèvia.

Divendres 17 de setembre: Conferència “El Bisbe Torras i Bages, pastor de l’Església”. A les 20:30h a l’església parroquial de Sant Valentí de Les Cabanyes. A càrrec del Mn. Daniel Palau, cap del Departament de Teologia sistemàtica de la Facultat de Teologia de Catalunya i director de la Càtedra de Teologia pastoral “Arquebisbe Josep Pont i Gol”. (Cal reserva prèvia)

Divendres 10 de desembre: Missa del 150è aniversari de l’ordenació de prevere. A les 20h a la basílica de Santa Maria de Vilafranca.

Conferència “¿Quina és la influència de Torras i Bages en l’art?”. A les 20:45h a la basílica Santa Maria de Vilafranca del Penedès. A càrrec del Dr. Ignasi Roviró, catedràtic d’estètica de la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull. (Entrada lliure)

Invitació a la Bíblia. Us anunciem aquesta nova i molt interessant proposta pastoral: un divendres al mes de 18:30 a 19:45h a la sala Mossèn Vinyeta. Conduït per la religiosa i biblista Maria Luisa Melero. Durant el curs 2021-2022 es tractaran “els relats dels orígens” (Gènesi). Primera sessió de presentació i introducció: divendres 17 de setembre. Obert a tothom interessat.

Inscripcions a la catequesi. Del 13 al 17 de setembre, de 17h a 19h a la sala Mn. Vinyeta i a l’església de l’Espirall. – – Per als infants a partir de 3r de Primària (1ª Comunió).

– També es poden inscriure els infants que ja han fet la Primera Comunió: recuperem el Divercat (dissabtes a la tarda), o també per fer un grup de postcomunió.

– Per als nois i noies a partir de 3r d’ESO (Confirmació).

ATENCIÓ!!! Aquest any oferim també catequesi de tots els graus els dissabtes a la tarda de 18:45h a 19:45h.

També es poden apuntar els infants i joves no batejats o que no van fer la Primera Comunió per preparar aquests sagraments.

Diumenge 5. Diumenge XXIII del temps de durant l’any.

Dimarts 7. A les 17h, reunió de l’equip responsable de la catequesi.

Dimecres 8. Festa del Naixement de la Mare de Déu. Missa a les 19h al Santuari de la Mare de Déu de Foix. A les 19:30h a la basílica, pregària del rosari (cada dimecres).

Dijous 9. Sant Pere Claver, prevere. A les 19:30h. capella del Santíssim de Sta.Maria, confessions (cada dijous).

Divendres 10. De 18h a 20h, a la sala Mn. Vinyeta, distribució de les cel·les de la Romeria.

Dissabte 11. Diada Nacional de Catalunya. No s’obren a les visites la cripta de Sta. Maria i l’església de St. Francesc.

Diumenge 12. Diumenge XXIV del temps de durant l’any. A les 11:30h a la parròquia de Les Cabanyes, missa de celebració dels 175 anys del naixement del bisbe Torras i Bages (vegeu notícia).