12 de setembre de 2021

El venerable Josep Torras i Bages, bisbe

En aquest primer trimestre del curs 2021-2022 celebrem dues efemèrides que tenen per protagonista el venerable bisbe Josep Torras i Bages. La primera, els 175 anys del seu naixement, que va ser el 12 de setembre de 1846 al Mas Gomà de Les Cabanyes. Recordem que el 1855 es traslladà amb  la seva família a Vilafranca, a Cal Gomà (actual Biblioteca Torras i Bages). La segona, els 150 anys d’ordenació de prevere, que tingué lloc el 23 de desembre de 1871 a Girona. Recordem també que la primera missa la va celebrar al cap de pocs dies (31 de desembre) a la capella dels Dolors de Vilafranca. Aquests dos esdeveniments els estem celebrant amb goig tant a Vilafranca com a Les Cabanyes. La setmana passada us anunciàvem el programa d’actes, que comença avui amb una missa a la parròquia de Sant Valentí de les Cabanyes. Recomanem especialment l’exposició de les obres d’art del Cercle artístic de Sant Lluc regalades al venerable Torras i Bages, que es pot visitar fins el 26 de setembre els dissabtes i diumenges a la rectoria de l’antiga església romànica de Les Cabanyes, que també es podrà visitar. I la conferència de Mn. Daniel Palau que anunciem a l’agenda d’aquest mateix full.

Conferència: “El Bisbe Torras i Bages, pastor de l’Església”. Divendres 17 de setembre a les 20:30h a l’església parroquial de Sant Valentí de Les Cabanyes. A càrrec del Mn. Daniel Palau, cap del Departament de Teologia sistemàtica de la Facultat de Teologia de Catalunya i director de la Càtedra de Teologia pastoral “Arquebisbe Josep Pont i Gol”. (Cal reserva prèvia)

Inscripcions a la catequesi

Del 13 al 17 de setembre, de 17h a 19h a la sala Mn. Vinyeta i a l’església de l’Espirall. Per als infants a partir de 3r de Primària (Primera Comunió).

També es poden inscriure els infants que ja han fet la Primera Comunió: Recuperem el Divercat (dissabtes a la tarda), o també per fer un grup de postcomunió.

Per als nois i noies a partir de 3r d’ESO (Confirmació).

ATENCIÓ!!! Aquest any oferim també catequesi de tots els graus els dissabtes a la tarda de 18:45h a 19:45h.

També es poden apuntar els infants i joves no batejats o que no van fer la Primera Comunió per preparar aquests sagraments.

Invitació a la Bíblia. Us anunciem aquesta nova i molt interessant proposta pastoral: un divendres al mes de 18:30 a 19:45h a la sala Mn.Vinyeta. Conduït per la religiosa i biblista Maria Luisa Melero. Durant el curs 2021-2022 es tractaran els relats dels orígens (Gènesi). Primera sessió de presentació i introducció: divendres 17 de setembre. Obert a tothom interessat de les parròquies del Penedès.

Festa del Sant Crist i la Mare de Déu dels Dolors.

Se celebraran el dilluns 14 i el dimarts 15 de setembre. Tornarem a donar especial relleu a aquestes dues festes, ja que no es van poder celebrar amb normalitat els actes de Setmana Santa. Hi participarà el Cos de Portants del Sant Crist i les Portadores de la Mare de Déu dels Dolors. Missa els dos dies a les 20h a la basílica de Santa Maria.

Trobada de cossos de portants del santcrist de Catalunya. Recordem que tindrà lloc el diumenge 3 d’octubre a Vilafranca, amb motiu dels 100 anys del nostre Cos de Portants del Sant Crist.

Visites a la cripta i a Sant Francesc. Continuen els dissabtes al matí, de 11h a 13h (Sant Francesc) i de 11 a 13:30h (cripta Santa Maria).

Horari de confessions individuals. Els dijous de 19:30h a 20h a la capella del Santíssim de la basílica, els dilluns i dimecres en horari de despatx parroquial, i demanant-ho al mossèn quan convingui.

Pregària del Rosari. Tots els dimecres a les 19:30h a la basílica de Santa Maria.

Preinscripcions GEP. Aquest curs es fan online, fins el dia 16, a través del link https://forms.gle/5s3sKRzqcBgeRbC26. Informació al c/e: gepvilafranca@gmail.com

Diumenge 12. Diumenge XXIV del temps de durant l’any. A les 11:30h a la parròquia de Les Cabanyes, missa de celebració dels 175 anys del naixement de J. Torras i Bages.

Dilluns 13. St. Joan Crisòstom, bisbe i doctor de l’Església. Comencen les inscripcions a la catequesi (vegeu notícia).

Dimarts 14. Festa de l’Exaltació de la Santa Creu. A les 20h a la basílica, missa amb la participació del Cos de Portants. A les 16h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort. A les 19h, reunió de catequistes.

Dimecres 15. La Mare de Déu dels Dolors. A les 20h a la basílica, missa amb la participació de les Portadores de la Mare de Déu dels Dolors. A les 18h, reunió dels voluntaris de l’obertura de la cripta els dissabtes al matí.

Divendres 17. Comença el grup bíblic (vegeu notícia). Conferència a Les Cabanyes (vegeu notícia).

Diumenge 19. Diumenge XXV del temps de durant l’any. Es reprèn la missa a les 9h a la capella del col·legi Sant Ramon.