17 d’octubre de 2021

95ª Romeria de Vilafranca a Montserrat

Aquest cap de setmana celebrem la Romeria de Vilafranca a Montserrat. Encara no podem celebrar tots els actes, però ja és una Romeria molt més normalitzada que la de l’any passat. Reproduïm aquí el text que es llegirà com a introducció a la missa conventual del diumenge al matí:

Un any més els feligresos de les parròquies de Vilafranca del Penedès pugem a Montserrat en la 95ª Romeria. Ho fem amb el Cos de Portants del Sant Crist, que enguany celebra el seu centenari. Agraïm l’acolliment que rebem de la comunitat i preguem pel nou pare Abat, perquè porti amb encert la tasca encomanada. Santa Maria, encoratgeu-nos en les nostres vides perquè sapiguem caminar amb valentia i fermesa com va fer el penedesenc bisbe Josep Torras i Bages, del qual celebrem els 175 anys del naixement i 150 de la seva ordenació presbiteral. Us demanem que aquest poble que vós vau engendrar espiritualment, amb la vostra protecció, pugui viure amb fe, amor i pau.

Un nou vitrall a la basílica de Santa Maria. Coincidint amb les obres de rehabilitació de la teulada, s’ha presentat un dels dos vitralls pendents de la basílica, concretament el primer entrant a l’esquerra, al damunt de l’altar de Sant Raimon de Penyafort. Serà una obra de creació de l’artista vilafranquí Fèlix Plantalech, que representa una interpretació del  paisatge de vinya del Penedès. Aquest vitrall, que s’instal·larà abans de final d’any, ha estat patrocinat per Serveis Mèdics Penedès.

Domund 2021. Tindrà lloc el diumenge 24 d’octubre amb el lema “Explica el que has vist i sentit”. Pregària i col·lecta a totes les misses.

Laudes el dissabte. Després d’un any i mig, reprenem la pregària de Laudes els dissabtes a les 9:30h a la capella del Santíssim de la basílica de Santa Maria. Obert a tothom.

Jornades de Formació i Animació Pastoral. Reprenem també la tradició d’aquestes jornades a principi de curs. El programa d’aquest any és:

– Dilluns 25 d’octubre: “Família, el projecte Amoris laetitia del papa Francesc”, a càrrec d’un matrimoni de St. Boi de Ll

– Dimarts 26: “Eutanàsia i testament vital”, a càrrec de Margarita Bofarull, religiosa, metgessa i professora.

– Dimecres 27: “El Sínode: comunió, participació i missió”, a càrrec de Daniel Palau, prevere i professor de Teologia.

– Dijous 28: “Ecologia integral, el camí Laudato sí del papa Francesc, a càrrec de Carles Armengol, pedagog.

A les 21h a la sala parroquial Mn. Vinyeta.

Aquí va l’horari de misses actualitzat

Descarregar (PDF, 341KB)

Diumenge 17. Diumenge XXIX del temps durant l’any. Romeria de Vilafranca a Montserrat. A les 18h a la catedral de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat, missa d’inici de la fase diocesana del Sínode.

Dilluns 18. Sant Lluc, evangelista.

Dimecres 20. A les 19:30h a la basílica, pregària del Rosari (cada dimecres).

Dijous 21. A les 19:30h a la capella del Santíssim de la basílica, horari de confessions (cada dijous). A les 21h, reunió de l’equip de pastoral de joves.

Divendres 22. A les 20:30h a l’església de Sant Francesc, pregària jove de retrobada.

Diumenge 24. Diumenge XXX del temps durant l’any. Jornada del Domund. A les 18:30h a la basílica de Santa Maria, concert d’orgue, a càrrec de Juan María Pedrero, professor del Conservatorio de Granada. Organitza Amics dels Orgues de Vilafranca. Entrada lliure, taquilla inversa.